Hallo iedereen..
Bij deze wil ik vragen of het mogelijk is om in een Volvo 960 2.5 24V uit 1996 een verdamper lpg instalatie in te bouwen. Dus geen lpi. Ik heb wel gezien dat dit nu namelijk nog wel mogelijk is bij bijvoorbeeld een Volvo 360 ook met injectie.. Of is het zo dat tegenwoordig 9 van de 10 keer een lpi instalatie wordt ingebouwd.?
Alvast bedankt.
Lpg instalatie Volvo 960.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
- Fat Rat
- 5th Gear member
het is bij een 960 vanwege het formaat van het inlaatspruitstuk aan te raden om een LPI of Dampgas(is dus ook met verdamper!) injectie installatie te kiezen.
Er zijn gevallen waar de klassieke setup met een verdamper en ringmixer goed gaat, maar er zijn er geloof ik meer waar het niet fatsoenlijk wil functioneren. Met de kans op backfires en in het ergste geval zelfs een motorbrand!!
Er zijn gevallen waar de klassieke setup met een verdamper en ringmixer goed gaat, maar er zijn er geloof ik meer waar het niet fatsoenlijk wil functioneren. Met de kans op backfires en in het ergste geval zelfs een motorbrand!!
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Michael Oud
- 5th Gear member
Van harte Boris!
Volvo 940 SE
-
- 3rd Gear member
Als je 99,9% garantie op gesodemieter wilt, dan moet je beslist een ringverdamper in een 960 bouwen. Ik ken verschillende drama gevallen van zeer nabij en één van onze leden ( Volvo700vereniging) is zelfs een mooie 960 estate door een felle brand na een back-fire kwijtgeraakt. Een LPI of dampgas installatie daarentegen werkt perfect. En dat kan ik denk ik met recht van spreken zeggen na bijna 200000 km. Je hebt gelijk dat het bij sommige auto's wel kan, mijn Mercedes 280se met D-jetronic inspuiting rijdt al 8,5 jaar perfect op een ringverdamper, maar het inlaatgedeelte bij de 960 is dermate groot dat een backfire gegarandeerd desastreuze gevolgen heeft. Bovendien heb ik met de Mercedes nog nooit een backfire gehad, maar de Volvo 6 cilinders in lijn reageren heel gevoelig op de ringverdamper. En ik heb zoals gezegd 3 gevallen van zeer nabij mee gemaakt waar het helemaal mis is gegaan.
Dus neem dit goed bedoelde advies echt ter harte: NOOIT doen.
Groeten, Jan.
Dus neem dit goed bedoelde advies echt ter harte: NOOIT doen.
Groeten, Jan.
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ik vraag me vooral af, Irwin, waarom je het zou willen?
Volvo 940 SE
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Aangezien het niet om mijn auto gaat maar om die van een vriend wil ik het niet zelf. Er is maar 1 reden voor een gasring en dat zijn de inbouwkosten. Maar na dit te lezen zal ik het hem toch sterk afraden en dan toch voor een lpi instalatie laten gaan. Weer eens tukje wijzer iig. Bedankt allemaal.
Er is gewoon niets beters, of ben ik nou naief.
- Fat Rat
- 5th Gear member
LPI van Vialle is niet het enige op gebied van gasinjectie. Onder andere Prins, Landi en OMVL leveren gasinjectie installaties die het zeer goed in de 960 schijnen te doen(onder andere Broker rijdt met een OMVL meen ik te durven beweren).
Vialles LPI is wel de enige die vloeibaar injecteert alle andere systemen injecteren verdampt gas...
Vialles LPI is wel de enige die vloeibaar injecteert alle andere systemen injecteren verdampt gas...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit