Geeft niets! Las ik het anders dan jij het bedoelde.
Die Pilot's waren destijds (toen ik ze liet plaatsen) al moeilijk verkrijgbaar. Toch jammer, want het is echt een goede band. Die Primacy's hoor ik idd ook goede berichten over, net als de Exalto's van Michelin. Vredestein timmert inderdaad heel goed aan de weg. De kwaliteit is de laatste jaren sterk verbeterd, wat ook uit de diverse bandentesten blijkt.
Ik zal me er de komende tijd eens in verdiepen. Na de zomervakantie zal er van het huidige profiel niet veel meer overzijn. Maar ik heb de luxe van meerdere auto's dus als ik het niet langer verantwoord vind om met de Volvo op pad te gaan, blijft ie lekker op 't erf staan en pakken we een andere auto. Ik wil voor de winter wel graag weer een set winterbanden aanschaffen, dus ik denk dat ik het op een akkoordje ga gooien. Setje velgen + winterbanden inclusief 2 nieuwe zomersloffen op de huidige velgen. Begin ik nu alvast met sparen...
Voor wat betreft de vakantierit naar Zuid-Europa heb je zeker gelijk. Het asfalt is daar niet altijd even goed en (vooral in de rechter banen) staan de sporen bij regen vaak vol met water. Maar net als bij jou, groeit bij mij inderdaad het geld niet op de rug en zal ook ik keuzes moeten maken. Op dit moment acht ik het nog verantwoord om er mee op pad te gaan en als het weer onderweg slecht is, dan stop ik gewoon. De caravan hangt d'r achter, proviand gaat natuurlijk mee, dus ik red me wel. Kom ik gewoon wat later op de bestemming aan. Ik heb vakantie, dus doen we lekker rustig aan.