Hoi,
Na de dood van mijn 145 heb ik een 940 gekocht welke hoop ik tot oktober geen problemen gaat geven.
5 Oktober ga ik met een collega op enkele reis naar zweden.
We gaan daar een volvo kopen en weer terug naar Nederland rijden. Hebben jullie nog tips mbt bijvoorbeeld de verzekering?
Groeten
Klaasjan
Naar zweden
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Hoi Klaasjan,
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je over de terugreis wilt gaan doen en of je vantevoren al een auto koopt of ter plekke.
Ik heb een keer een auto ongezien gekocht en een export kenteken geregeld.
Dat ging prima (na eenmaal te hebben uitgezocht wat de opties waren).
Mijn ervaringen zijn te vinden op
http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... weden.html
Laat maar weten als je nog aanvullende vragen hebt.
Groeten Lars
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je over de terugreis wilt gaan doen en of je vantevoren al een auto koopt of ter plekke.
Ik heb een keer een auto ongezien gekocht en een export kenteken geregeld.
Dat ging prima (na eenmaal te hebben uitgezocht wat de opties waren).
Mijn ervaringen zijn te vinden op
http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... weden.html
Laat maar weten als je nog aanvullende vragen hebt.
Groeten Lars
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Klaasjan
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46
Hoi Lars
Allereerst bedankt voor je antwoord. De site die je noemt en met name deze pagina heb ik uit en treure bekeken.
Ik zit met name met de verzekering, de wegenbelasting laat ik die ene dag van terugrijden maar zitten. Zodra we een auto gekocht hebben bellen we de RDW voor een dagkenteken welke we vlak bij de grens laten bezorgen.
Ons idee is om naar stockholm te vliegen daar een auto te kopen en terug te rijden naar Nederland. Dit alles binnnen een week of zo.
Is dit reeel?
Groeten
Klaasjan
Allereerst bedankt voor je antwoord. De site die je noemt en met name deze pagina heb ik uit en treure bekeken.
Ik zit met name met de verzekering, de wegenbelasting laat ik die ene dag van terugrijden maar zitten. Zodra we een auto gekocht hebben bellen we de RDW voor een dagkenteken welke we vlak bij de grens laten bezorgen.
Ons idee is om naar stockholm te vliegen daar een auto te kopen en terug te rijden naar Nederland. Dit alles binnnen een week of zo.
Is dit reeel?
Groeten
Klaasjan
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
in de zomer is dit zeker niet reeel, omdat heel veel bedrijven in Zweden onder de zomer gesloten zijn. Verzekering is een probleem, omdat in Zweden je een personsnummer (of samordningsnummer) moet hebben om die te kunnen afsluiten. Beter kun je met de verkoper afspreken dat hij de verzekering (traffikförsäkring) laat lopen tot jij in NL bent ... een oplossing zoals in Duitsland gewoon is voor export bestaat in Zweden niet.
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
hoi Klaasjan,Klaasjan schreef:Hoi Lars
Allereerst bedankt voor je antwoord. De site die je noemt en met name deze pagina heb ik uit en treure bekeken.
Ik zit met name met de verzekering, de wegenbelasting laat ik die ene dag van terugrijden maar zitten. Zodra we een auto gekocht hebben bellen we de RDW voor een dagkenteken welke we vlak bij de grens laten bezorgen.
Ons idee is om naar stockholm te vliegen daar een auto te kopen en terug te rijden naar Nederland. Dit alles binnnen een week of zo.
Is dit reeel?
Groeten
Klaasjan
Dat alles binnen een week lijkt me wat ambitieus. Dan kun je misschien beter met een auto trailer gaan.
Of anders de auto al vantevoren ongezien kopen. Maar goed, aan beide opties zitten nadelen.
Ook zou ik even goed uitzoeken vanaf waar je met het eendagskenteken van de RDW mag rijden. Misschien is zo'n 5 daags kenteken van VDC wel handiger. Zoals je hebt gelezen heb ik daar alleen geen ervaring mee.
In theorie heb je dan:
- auto kopen in Zweden
- iemand in NL het kenteken laten regelen en opsturen
- terugrijden naar NL op dat kenteken
Dat moet op zich kunnen in 5 dagen voor verzenden en terugrijden.
Je bent dan niet afhankelijk van de oude eigenaar of je op diens naam (en verzekering etc) mag rijden.
Een Zweeds export kenteken vraagt een wat langere doorlooptijd.
De 5-daagse oplossing lijkt mij het beste te passen bij je plan, maar misschien nog even checken bij VDC wat betreft APK eisen etc.
Mocht je voor deze optie kiezen ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Wat voor soort Volvo ga je kopen?
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Klaasjan
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46
Het gaat als alles goed gaat een 245 worden (als het kan op diesel) van modeljaar 2004 of 2005.
Ik heb ondertussen ook even wat info opgesnord.
Geachte heer Boven,
Het Duits 5 daags kenteken kost EUR 199 incl. BTW (inclusief WA verzekering 5 dagen, twee kentekenplaten en tijdelijk kentekenbewijs). Het kan ook gebruikt worden om een auto vanuit Zweden naar NL te transporteren.
U kunt zich aanmelden via onze website www.vdcnederland.nl / onze diensten / klant worden. Na vrijgave van uw account, kunt u het online bestellen
Wij kunnen het kenteken per Express naar Zweden verzenden. Het is dan 1 dag oud bij aankomst en nog 4 dagen geldig. Normaliter lukt het bijna altijd binnen 1 dag. Duurt het langer, dan zijn wij daarvoor niet aansprakelijk. De verzendkosten bedragen EUR 39,00 excl. BTW; de zending wordt dan in de loop van de dag, voor 17.00h uitgeleverd.
NB. Bij import raden wij u aan een tijdelijke vrijstelling BPM via de douane aan te vragen. Meer hierover op onze website.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Inge Klein Gunnewiek
Managementassistent
Snelliusstraat 22, 7102 ED Winterswijk
Postbus 155,7100 AD Winterswijk
tel. 0900-0400 325
fax. 0543-788 411
www.vdcnederland.nl
info@vdcnederland.nl
dit is zoals het nu lijkt de handigste optie maar ik vind het nog steeds redelijk prijzig voor 5 dagen WA verzekering
Tevens is er nog een vrouw in Rotterdam die zulke dingen doet, ik zal haar gegevens even opzoeken
Groeten
Klaasjan
(waarom zijn volvo's daar eigenlijk zo goedkoop want ik heb de indruk dat 2000 euro haast het maximum is van wat ze vragen)
Ik heb ondertussen ook even wat info opgesnord.
Geachte heer Boven,
Het Duits 5 daags kenteken kost EUR 199 incl. BTW (inclusief WA verzekering 5 dagen, twee kentekenplaten en tijdelijk kentekenbewijs). Het kan ook gebruikt worden om een auto vanuit Zweden naar NL te transporteren.
U kunt zich aanmelden via onze website www.vdcnederland.nl / onze diensten / klant worden. Na vrijgave van uw account, kunt u het online bestellen
Wij kunnen het kenteken per Express naar Zweden verzenden. Het is dan 1 dag oud bij aankomst en nog 4 dagen geldig. Normaliter lukt het bijna altijd binnen 1 dag. Duurt het langer, dan zijn wij daarvoor niet aansprakelijk. De verzendkosten bedragen EUR 39,00 excl. BTW; de zending wordt dan in de loop van de dag, voor 17.00h uitgeleverd.
NB. Bij import raden wij u aan een tijdelijke vrijstelling BPM via de douane aan te vragen. Meer hierover op onze website.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Inge Klein Gunnewiek
Managementassistent
Snelliusstraat 22, 7102 ED Winterswijk
Postbus 155,7100 AD Winterswijk
tel. 0900-0400 325
fax. 0543-788 411
www.vdcnederland.nl
info@vdcnederland.nl
dit is zoals het nu lijkt de handigste optie maar ik vind het nog steeds redelijk prijzig voor 5 dagen WA verzekering
Tevens is er nog een vrouw in Rotterdam die zulke dingen doet, ik zal haar gegevens even opzoeken
Groeten
Klaasjan
(waarom zijn volvo's daar eigenlijk zo goedkoop want ik heb de indruk dat 2000 euro haast het maximum is van wat ze vragen)
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
"een 245 worden (als het kan op diesel) van modeljaar 2004 of 2005"
Dat lijkt niet helemaal juist.......
Dat lijkt niet helemaal juist.......
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik ben in januari in Zweden geweest om een 740 GLE uit 1985 op te halen, lage km stand (107.000) en de verwaarloosbare aanschafprijs van 700 euro waren de doorslag.
Waarom niet zelf doen, ipv zulke dure NL firma's inschakelen, die hetzelfde doen wat je zelf ook kunt.
Het volgende heb je iig nodig, heel makkelijk allemaal. Niet ingewikkeld doen met een Duits Export kenteken. En die kosten iig geen 199 euro, vorig jaar een Export auto uit Duitsland opgehaald, 2 weken geldige kenteken krijg je, was 80 euro kwijt. Zie Duitse RDW site.
Iig vraag BPM ontheffing aan bij de Douane, kan via hun website. Uitprinten en in de auto houden. Dat je wordt aangehouden door de douane is nihil. Maar als hoef je met dit papiertje iig geen boete te betalen. 2 weken geldig.
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do
Tijdelijke verzekering op chassisnummer (VIN) afsluiten bij je verzekeringsmaatschappij. Doen helaas maar heel weinig maatschappijen. ZLM in Zeeland doen het, maar die zitten alleen in Brabant en Zeeland. En zo'n verzekering ook alleen als je daar met meerdere auto's zit. Gewoon opbellen naar je verzekeringsmaatschappij, op hun website zal wel van niet staan, telefoniste zal ook wel van niet zeggen. Maar gewoon even doorvragen, of ze niet iemand van hogeraf aan de lijn kunnen geven, of mailen. Vaak kan het wel gewoon.
In zweden kun je een export kenteken aanvragen, maar duurt lang en is eigenlijk overbodig. Er zijn 2 originele kentekendelen, op eentje zit onderaan een gedeelte die beide partijen moeten ondertekenen en het hokje export aanvinken.
BEIDE DELEN MEENEMEN NAAR NEDERLAND. Sommige denken namelijk dat 1 deel in Zweden moet blijven. Dat is niet zo, moet namelijk in NL beide ingeleverd worden. Bespaart je hoop geromslomp bij de RDW.
Zet daarna samen nog wat op papier zwart wit. Gegevens oude eigenaar, nieuwe eigenaar, dat je de auto meeneeemt naar Nederland. Dat je auto op eigen naam zet en de kentekenplaten naar de Zweedse RDW achteraf zult sturen etc. Gewoon om achteraf eventueel gezeik te voorkomen en is paar minuten werk.
Dan terug rijden op het originele kenteken, in Nederland naar de RDW binnen die 2 weken. Inclusief APK kost je dat 125,50 euro. De APK bij de RDW vond ik heel plezierig. De meester die ik had nam echt alle tijd, nog zelfs samen met hem volledige carrosserie nagelopen op rotte plekken.
Even wachten op je kentekenpapieren en je kunt bij de lokale kentekenboer paar platen halen. Ga aub voor de luxere uitvoering met die plastic letters. Veel mooier.
En daarna om het netjes af te handelen de Zweedse platen terug sturen naar de Zweedse RDW. Ik weet het , ze staan leuker op je eigen muur. Maar officieel is het afgehandeld wanneer de platen terug zijn.
Op deze site kun je gegevens van Zweedse kentekens opvragen zoals hoeveel eigenaren een auto hebben gehad etc. Wel Zweeds, maar ach even door google translate halen.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Kan zo'n topic niet eens een sticky worden? Mensen vragen zo vaak over importeren uit Zweden.
En in principe is dit allemaal zelfs op locatie in Zweden te regelen, paar telefoontjes plegen naar Nederland en op Internet even gaan. Verzekering zou ik wel van te voren informeren of het kan enzo, maar daarna telefonisch vanuit Zweden bijvoorbeeld VIN nummer doorgeven.
Waarom niet zelf doen, ipv zulke dure NL firma's inschakelen, die hetzelfde doen wat je zelf ook kunt.
Het volgende heb je iig nodig, heel makkelijk allemaal. Niet ingewikkeld doen met een Duits Export kenteken. En die kosten iig geen 199 euro, vorig jaar een Export auto uit Duitsland opgehaald, 2 weken geldige kenteken krijg je, was 80 euro kwijt. Zie Duitse RDW site.
Iig vraag BPM ontheffing aan bij de Douane, kan via hun website. Uitprinten en in de auto houden. Dat je wordt aangehouden door de douane is nihil. Maar als hoef je met dit papiertje iig geen boete te betalen. 2 weken geldig.
https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do
Tijdelijke verzekering op chassisnummer (VIN) afsluiten bij je verzekeringsmaatschappij. Doen helaas maar heel weinig maatschappijen. ZLM in Zeeland doen het, maar die zitten alleen in Brabant en Zeeland. En zo'n verzekering ook alleen als je daar met meerdere auto's zit. Gewoon opbellen naar je verzekeringsmaatschappij, op hun website zal wel van niet staan, telefoniste zal ook wel van niet zeggen. Maar gewoon even doorvragen, of ze niet iemand van hogeraf aan de lijn kunnen geven, of mailen. Vaak kan het wel gewoon.
In zweden kun je een export kenteken aanvragen, maar duurt lang en is eigenlijk overbodig. Er zijn 2 originele kentekendelen, op eentje zit onderaan een gedeelte die beide partijen moeten ondertekenen en het hokje export aanvinken.
BEIDE DELEN MEENEMEN NAAR NEDERLAND. Sommige denken namelijk dat 1 deel in Zweden moet blijven. Dat is niet zo, moet namelijk in NL beide ingeleverd worden. Bespaart je hoop geromslomp bij de RDW.
Zet daarna samen nog wat op papier zwart wit. Gegevens oude eigenaar, nieuwe eigenaar, dat je de auto meeneeemt naar Nederland. Dat je auto op eigen naam zet en de kentekenplaten naar de Zweedse RDW achteraf zult sturen etc. Gewoon om achteraf eventueel gezeik te voorkomen en is paar minuten werk.
Dan terug rijden op het originele kenteken, in Nederland naar de RDW binnen die 2 weken. Inclusief APK kost je dat 125,50 euro. De APK bij de RDW vond ik heel plezierig. De meester die ik had nam echt alle tijd, nog zelfs samen met hem volledige carrosserie nagelopen op rotte plekken.
Even wachten op je kentekenpapieren en je kunt bij de lokale kentekenboer paar platen halen. Ga aub voor de luxere uitvoering met die plastic letters. Veel mooier.
En daarna om het netjes af te handelen de Zweedse platen terug sturen naar de Zweedse RDW. Ik weet het , ze staan leuker op je eigen muur. Maar officieel is het afgehandeld wanneer de platen terug zijn.
Op deze site kun je gegevens van Zweedse kentekens opvragen zoals hoeveel eigenaren een auto hebben gehad etc. Wel Zweeds, maar ach even door google translate halen.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx
Kan zo'n topic niet eens een sticky worden? Mensen vragen zo vaak over importeren uit Zweden.
En in principe is dit allemaal zelfs op locatie in Zweden te regelen, paar telefoontjes plegen naar Nederland en op Internet even gaan. Verzekering zou ik wel van te voren informeren of het kan enzo, maar daarna telefonisch vanuit Zweden bijvoorbeeld VIN nummer doorgeven.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heb even Duits export kenteken opgezocht en prijs is nog steeds hetzelfde als vorig jaar. Zie hier:
Vraag me af waar dat bedrijf toch die 199 euro vandaan haalt, easy money lijkt wel. En verder zullen ze niet blij zijn in Duitsland of Zweden als je daar met Zweedse auto met een Duits export kenteken aan het rondrijden bent. Zweden heeft zelf namelijk niet voor niks een eigen export kenteken. Die is zelfs gratis, je moet alleen je eigen verzekering regelen. Daarom is het gewoon veel makkelijker een verzekering op chassisnummer en daarna op originele platen terug rijden.
http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Kauf_V ... ageID=9929- für einen PKW/ ein Wohnmobil: 80 € für 15 Tage
160 € für 29 Tage
Vraag me af waar dat bedrijf toch die 199 euro vandaan haalt, easy money lijkt wel. En verder zullen ze niet blij zijn in Duitsland of Zweden als je daar met Zweedse auto met een Duits export kenteken aan het rondrijden bent. Zweden heeft zelf namelijk niet voor niks een eigen export kenteken. Die is zelfs gratis, je moet alleen je eigen verzekering regelen. Daarom is het gewoon veel makkelijker een verzekering op chassisnummer en daarna op originele platen terug rijden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Klaasjan
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46
Ik ben nog steeds op zoek naar een verzekering op chasisnummer. vandaag net de tip gehad deze eens te bellen. http://www.wilbersassurantien.nl/particulieren.htm.
Gaat goed komen
Gaat goed komen

- Weesje
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 29.03.2006 - 13:19
- Locatie: (GLD)
Toen ik mijn 164 uit Zweden heb gehaald heb ik gewoon bij Volvo Nederland de verzekering afgesloten (Amazon Insurance). Toen moest hij nog op nederlands kenteken gezet worden.
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Is dat als old timer dan verzekerd (moet je wel een 1e auto hebben voor dagelijks). Nogal prijzig dan.
Betaal 84 euro voor mijn oldie.
Betaal 84 euro voor mijn oldie.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
buiten nederland is dat geen enkel probleem ... alleen binnen de nederlandse staatsgrenzen kan het een probleem zijn ... tenzij je aantoonbaar al een RDW afspraak hebt staan en je op een tijdelijk kenteken rijdt.degraaf schreef:volgens mij mag je als nederlander niet zonder meer met een duits kenteken rijden
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je kan een boete oplopen van 100% van de verschuldigde bpm,
mits tenzij... is er geen bpm meer verschuldigt is 100% extra van niks nog steeds niks
mits tenzij... is er geen bpm meer verschuldigt is 100% extra van niks nog steeds niks
Volvo for life