Inleg op deurpaneel

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Reesmees
1st Gear member

Volvo liefhebbers,

Ik wil de inleg (hout oid) in mijn interieur van mijn V70 (MY2005) vervangen door een andere kleur. Hoe is deze inleg zonder beschadiging te verwijderen van de deurpanelen? Zit deze vastgeplakt of zit het anders vast en moet het paneel er eerst af?

Ik hoor het graag.
Salaridebrito
2nd Gear member

Hallo,

Alle deurpanelen dienen verwijderd te worden. het kapje van de handgreep kun je voorzichtig verwijderen. Daaronder zitten twee Torx schroeven die los moeten. Na deze actie kun je simpelweg alle clips aan de buitenrand van het deurpaneel indrukken en verwijderen. Alle stekkers los en klaar is kees. Aan de achterkant van het deurpaneel zul je zien dat de hout inlegpanelen met klemmetjes op het deurpaneel zijn bevestigd. Dit is even priegelwerk maar met een priem, schroevendraaier en evt. tang krijg je deze wel los.
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
Reesmees
1st Gear member

Dank je,

Zijn die klemmetjes voor hergebruik of lukt het verwijderen niet zonder ze kapot te maken?
'Life is too short to drive a bad car'
Salaridebrito
2nd Gear member

Met beleid kun je ze eventueel...hergebruiken.

Ik ben redelijk motorisch gestoord en heb ook niet het geduld om eeuwig te rommelen met die klemmetjes. Mijn klemmetjes waren dus niet meer bruikbaar. Volvo vraagt belachelijk hoge bedragen voor deze klemmetjes. Ik geloof...1 euro per klemmetje. Je kunt ze ook na plaatsing met een dotje montagekit vastzetten...
S70 2.5T antraciet satelite 17 inch/ automaat/ fasttech tuned/2 din pioneer/ dolby surround/volleder
aertssenhjc
5th Gear member

Ik heb nog een setje zwarte liggen. ruilen? Ik doe er toch niks mee.... En Ik ken iemand die heel graag de houtinleg wil hebben.... win win dacht ik zo ;)

en nee die klemmetjes krijg je er bijna niet heel uit. Ik heb ze eruit moeten slopen, imdat ik bang was de strips te beschadigen.

Ik zal wel even een inbouwbeschrijving voor je zoeken.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
aertssenhjc
5th Gear member

Salaridebrito schreef:Met beleid kun je ze eventueel...hergebruiken.

Ik ben redelijk motorisch gestoord en heb ook niet het geduld om eeuwig te rommelen met die klemmetjes. Mijn klemmetjes waren dus niet meer bruikbaar. Volvo vraagt belachelijk hoge bedragen voor deze klemmetjes. Ik geloof...1 euro per klemmetje. Je kunt ze ook na plaatsing met een dotje montagekit vastzetten...
nee hor... ik had ze voor € 0.40,- pet 5. (per deur dus)
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
Wolfs XC
5th Gear member

Vond 1Euro per klem ook wel heeel erg veel. Prijzen per dealer verschillen overigens ook nog wel eens vreemd genoeg!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
aertssenhjc
5th Gear member

Ik heb gezocht en gevonden:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=alu

Hier heb ik ook mijn inbouw mee gedaan. ideaal!!
Kia EV6 Air 2022

Volvo 240 DL 1987
Reesmees
1st Gear member

bedankt allemaal voor jullie snelle reaktie. Heb zojuist al 1 inleg verwijderd. Fluitje van een cent. Inderdaad hebben slechts 2 van de 7 klemmetjes het overleefd. Nog 3 portieren te gaan.

Deze inleg komen van 4 deurpanelen die ik al los heb liggen hier. Deze panelen gaan in mijn V70 tezamen met 2 leren stoelen en leren achterbank. Van halfleer upgrade ik mijn auto naar volleder. Vind houtinleg echter niet zo mooi en wil daarom de inleg verwisselen met die ik nu heb (antraciet). Interieur gaat tzt over. Toen dealer met offerte kwam voor het overzetten (incl aansluiten electrische stoelverstelling en stoelverwarming en deurpanelen) sloeg ik echter stijl achterover.

Aan Aertssenhjc: Aangezien ik deze inleg in oude deurpaneel terug wil zetten en dan als set (incl stoelen en ahterbank) te koop aan wil bieden wordt het ruilen geen optie. Toch bedankt voor je geste.
Salaridebrito
2nd Gear member

Dan zat ik waarschijnlijk bij de verkeerde Volvo dealer. Ik heb werkelijk waar 1 euro per klemmetje doorberekend gekregen...
AllDays
1st Gear member

Hoi reesmees.

Mijn inleg is wat beschadigd zou mooi zijn als ik ze kon vervangen kun je misschien wat foto's plaatsen. Het gaat toch op die bovenste strip. Bij mij alu look.

volgende vraag waar haal je deze strips?

Groet,
- Volvo V70 D5 edition II (2003)
- Ford C-Max Gia Diesel
- Ford Mondeo Diesel
Reesmees
1st Gear member

Deze 'houten' strips zaten in een interieur die ik via via kompleet heb overgenomen. Dit is een lederen interieur (stoelen, achterbank en deurpanelen) met hout inleg. Ik wil mijn huidige interieur vervangen door dit lederen interieur maar vind de houten inleg niet mooi. Ik wil daarom mijn huidige inleg (antraciet) overzetten op dit lederen interieur. Als ik alles uiteindelijk heb overgezet wil in mijn oude interieur incl de houtinleg verkopen. Aangezien ik weinig tijd (en technisch verstand van zaken) heb en de dealer de hoofdprijs vraagt voor het overzetten kan het hele projekt nog wel even gaan duren.

Naar wat voor foto's ben je uiteindelijk op zoek?
AllDays
1st Gear member

A. Goed om te zien hoe je de stript kunt vervangen. Voor als ik strips kan vinden en dit zelf wil doen omdat die van mij beschadigd zijn.
B. Leuk om te zien hoe jouw interieur beetje bij beetje vervangen wordt en hoe het wordt.

Groet,
- Volvo V70 D5 edition II (2003)
- Ford C-Max Gia Diesel
- Ford Mondeo Diesel
Reesmees
1st Gear member

A. Ik schiet wel wat foto's van de gedemonteerde onderdelen.
B. Laat je tzt wel wat foto's zien van zowel huidige als nieuwe interieur. Zoals gezegd kan dit nog wel even duren.
Dr. Breedband
1st Gear member

Heb zelf alu zitten en dat vind ik prima, maar...
Aan de bestuurderskant is de sierlijst nogal beschadigd; dus wil ik vervangen. Waar bestel ik die dingen? Dealer of is er een goedkoper (internet-)adresje?
Reesmees
1st Gear member

Ik heb mijn gehele interieur vervangen en de inleg verwisseld tussen de panelen. Waar men de inleg kan kopen weet ik niet. Op marktplaats kom ik bijna niets tegen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”