hallo,
V70 140pk classic 1 benzine met vsi lpg bij Fasttech laten tunen, mooi resultaat. Stationair zakte de auto af en toe al door de bodem van 900(?) toeren. Daarna veel meer flinke schommelingen in staionair en afslaan als de airco hard moet werken bij afremmen en ontkoppelen. ETM vorig jaar schoongemaakt en software update gehad. Fatstech zegt dat de etm zz opnieuw moet inregelen, duurt enkele dagen. Dealer bevestigt dit, maar het blijft hetzelfde. Zelf al schoongemaakt, geen resultaat. Toch maar vervangen? tis nog de originele die er nu 200k inzit. Dealer is hier voorzichtig over, want geen computer meldingen en ze willen me niet nodeloos op kosten jagen natuurlijk. Het zou ook nog makkelijk iets anders kunnen zijn. (LMM?)
Volgende maand ga ik wel graag veilig op vakantie, wat te doen?
ETM vervangen?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Misschien kan je bij de dealer 1 kopen en meenemen als sparepart. Mocht je ETM er mee stoppen kan je wisselen. Overleeft hij je vakantie, dan breng je hem weer ongebruikt terug. (ff afspreken natuurlijk)
kan je in de tussentijd ff zoeken naar het probleem.
kan je in de tussentijd ff zoeken naar het probleem.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Misschien een rare vraag, maar een atmosferische motor zonder turbo laten tunen? Wat voor een resultaat geeft dat? 5pk extra?
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
spare-part meenemen zou kunnen, volgens mij moet de dealer dan ook de software alvast laden, kweet niet of ze m daarna nog als ongebruikt terug willen, ik houd t in overweging.
Tuning 140pk is al veel over geschreven; heb lang getwijfeld, toch gedaan. Dubbele gevoelens aan over gehouden, effect is wel oké, maar die ETM-problemen zijn van daarna.
140pk versie is de terug getunede 170pk versie, fasttech heeft de software geoptimaliseerd, zodat er nu op 98 octaan 180pk uitkomt. Pakt beter op en loopt boven de 4000 t/m nu mooi door waar de 140pk afkneep.
Tuning 140pk is al veel over geschreven; heb lang getwijfeld, toch gedaan. Dubbele gevoelens aan over gehouden, effect is wel oké, maar die ETM-problemen zijn van daarna.
140pk versie is de terug getunede 170pk versie, fasttech heeft de software geoptimaliseerd, zodat er nu op 98 octaan 180pk uitkomt. Pakt beter op en loopt boven de 4000 t/m nu mooi door waar de 140pk afkneep.
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Om even verder te bomen:
De ETM-waarden zijn (naar ik mij bij een ETM-reload heb laten vertellen) ook anders tussen de 140pk en 170pk uitvoering; is door de tuner alleen de ECU-software bijgewerkt of ook de ETM-software? Dit lijkt mij (gevoelsmatig) essentieel...
Verkeerde ETM-software kan naast storingen immers ook backfires en uitval veroorzaken.
De ETM-waarden zijn (naar ik mij bij een ETM-reload heb laten vertellen) ook anders tussen de 140pk en 170pk uitvoering; is door de tuner alleen de ECU-software bijgewerkt of ook de ETM-software? Dit lijkt mij (gevoelsmatig) essentieel...
Verkeerde ETM-software kan naast storingen immers ook backfires en uitval veroorzaken.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
Fasttech zegt dat er geen aparte software in moet. Wel kan het zijn dat er toch vuil aan de klep zit en dat hierdoor de berekeningen niet kloppen. Schoonmaken en van de accu afhalen is hun advies. Overigens zeggen ze dat ik door de klep met de hand te openen, deze daarmee mogelijk om zeep heb geholpen. Dit moet gebeuren door met contact aan het gaspedaal helemaal in te trappen. Bekend?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
nieuw gasklephuis geinstalleerd, tuning opnieuw laten invoeren en....wederom toerental dat (soms) terugvalt tot ongeveer 500/600. Afslaan is gelukkig niet meer voorgekomen.
Dealer alles op computer gecheckt, niets te vinden.
Fasttech zegt dat ze het niet snappen, hebben de software identiek bij 2 andere vergelijkbare autos zonder problemen rondrijden. Nogmaals accupool eraf is hun tip, anders nog maar weer terug. (welke pool, zwart meen ik?)
gedachte die bij me opkomt, zijn de kleppen alhoewel dit wel erg toevallig zou zijn na de tuning.
Hebben jullie nog ideetje?
Dealer alles op computer gecheckt, niets te vinden.
Fasttech zegt dat ze het niet snappen, hebben de software identiek bij 2 andere vergelijkbare autos zonder problemen rondrijden. Nogmaals accupool eraf is hun tip, anders nog maar weer terug. (welke pool, zwart meen ik?)
gedachte die bij me opkomt, zijn de kleppen alhoewel dit wel erg toevallig zou zijn na de tuning.
Hebben jullie nog ideetje?
Daar gaat het lampje niet van branden.
De computer merkt dat er wat niet goed is en gaat direct bijregelen. Dus maar even 5 à 600 toeren.
Je kan even met de WD40 langs het inlaatspruitstuk gaan, als de motor even versneld gaat draaien heb je een lek.
Kijk eerst even of alle vacuümslangetjes nog wel goed zijn.
ps: hoelang zit het LPG er al op? Soms hebben zo om de injectoren in het inlaatspruitstuk te plaatsen, deze eraf gehad.
Even opnieuw monteren met vloeibare pakking doet soms wonderen.
De computer merkt dat er wat niet goed is en gaat direct bijregelen. Dus maar even 5 à 600 toeren.
Je kan even met de WD40 langs het inlaatspruitstuk gaan, als de motor even versneld gaat draaien heb je een lek.
Kijk eerst even of alle vacuümslangetjes nog wel goed zijn.
ps: hoelang zit het LPG er al op? Soms hebben zo om de injectoren in het inlaatspruitstuk te plaatsen, deze eraf gehad.
Even opnieuw monteren met vloeibare pakking doet soms wonderen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
gas zit er nu twee jaar in, zonder problemen.
Oplossing wordt hopelijk dat de dealer de originele 140pk software er weer inzet. Fasttech kan dat ook, maar dan wordt er voor de 3de keer gesoldeerd, is niet de netste optie; de printplaat is eindig naar het schijnt. Zeker als t niet zeker is dat dit de oplossing is. Hoop t wel, al is t jammer van mijn chip. Was net beetje gewend aan het extra vermogen , kan ik t weer inleveren.
Gasklephuis voor niets vervangen, duur grapje zo'n tuning die niet (goed) werkt.
Toch maar sparen voor een D5.
Oplossing wordt hopelijk dat de dealer de originele 140pk software er weer inzet. Fasttech kan dat ook, maar dan wordt er voor de 3de keer gesoldeerd, is niet de netste optie; de printplaat is eindig naar het schijnt. Zeker als t niet zeker is dat dit de oplossing is. Hoop t wel, al is t jammer van mijn chip. Was net beetje gewend aan het extra vermogen , kan ik t weer inleveren.
Gasklephuis voor niets vervangen, duur grapje zo'n tuning die niet (goed) werkt.
Toch maar sparen voor een D5.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
Zoeken!
Jongens van Fasttech doen hun uiterste best. Willen de software op zich wel terugzetten, maar denken dat het daar niet aan ligt; de auto loopt stationair heel erg arm en bij afremmen op de motor of uitrollen lijkt er juist nog wat brandstof ingespoten te worden, regelt niet goed; na de vakantie willen ze gaan zoeken, kan veel zijn, membraampje of scheurtje ergens. Alle slangen waren in orde en luchtdicht die we tegenkwamen onder de kap. Rijden maar en maar zien; misschien leert ie vanzelf bij, schijnt zelfs te kunnen.
Jongens van Fasttech doen hun uiterste best. Willen de software op zich wel terugzetten, maar denken dat het daar niet aan ligt; de auto loopt stationair heel erg arm en bij afremmen op de motor of uitrollen lijkt er juist nog wat brandstof ingespoten te worden, regelt niet goed; na de vakantie willen ze gaan zoeken, kan veel zijn, membraampje of scheurtje ergens. Alle slangen waren in orde en luchtdicht die we tegenkwamen onder de kap. Rijden maar en maar zien; misschien leert ie vanzelf bij, schijnt zelfs te kunnen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 16.07.2008 - 13:54
afloop is dat de software van Fasttech toch niet helemaal goed paste. Met maatwerk alsnog goed afgesteld en motor loopt nu goed. Jammer alleen dat ik er een nieuw gasklephuis voor heb laten monteren. Moeten we dan maar zien als preventief onderhoud.
Jongens van Fasttech hebben het dus uiteindelijk met veel tijd en geduld wel goed gekregen.
Jongens van Fasttech hebben het dus uiteindelijk met veel tijd en geduld wel goed gekregen.