Wanneer ik flink gas en dus even flink doortrek, houdt de auto daarna in en komt wat later weer op gang. Maw na feen tijdje fel optrekken wil de auto daarna amper meer optrekken. Wanneer ik de auto stop en opnieuw flink doortrek is het weer oke maar daarna houd hij weer een moment in.
Recentelijk is mijn internetcooling vernieuwd omdat deze lekte en ik dacht het probleem nu wel over was . Niet dus.
Graag advies.
Klaas.
Volvo V70 Diesel 2400 cc 165 PK
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Klinkt mij als een brandstoftoevoerprobleempje: fel optrekken lukt in eerste instantie begrijp ik, daarna houdt de auto in, en na even stilzetten wil het allemaal weer. Zijn de brandstoffilters schoon?
En over je internetkoeling zou ik me in de auto geen zorgen maken, tenzij je met een laptop en dongle op schoot rijdt natuurlijk
En over je internetkoeling zou ik me in de auto geen zorgen maken, tenzij je met een laptop en dongle op schoot rijdt natuurlijk

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:36
Je zult begrepen hebben dat ik (hik) de intercooling bedoelde.
Bedankt voor je tip. Inmiddel vernam ik dat het ook aan de software zou kunnen liggen. Deze zou up gedate moeten worden?
Hoe weet jij trouwens de gereden km van mijn auto?
Gr,
Klaas.
Bedankt voor je tip. Inmiddel vernam ik dat het ook aan de software zou kunnen liggen. Deze zou up gedate moeten worden?
Hoe weet jij trouwens de gereden km van mijn auto?
Gr,
Klaas.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Helderziend? :angel11: Nee hoor, wees niet bang, ik ken het aantal gereden km's van je auto niet. Mogelijk dat je mijn onderschirft waarin mijn km's staat aanziet voor kennis over jouw auto en jij er inmiddels ook 236.000+ km's op hebt zitten?
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Zit er een roetfilter op je auto? Volgens mij zou die het probleem ook kunnen geven!
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:36
L.S,
In eerste instantie werd er een nieuw roetfilter door de overheid gesubsidieerd door mijn garage geinstalleerd. Daar kregen ze naar mijn weten € 500,00 voor vergoed! Zijn ze dus wel tuk op. Na overleg met verschillende Volvo-insiders, heb ik deze weer laten verwijderen en het (oude) bestaande filter weer laten installeren.
Naar zeggen zou de nieuwste roetfilter een hoop gedonder kunnen geven, als snellere verstopping door roetopeenhoping in de motor, er zou zelfs veel duurdere olie gebruikt moeten worden om (nog) meer problemen te voorkomen.
Tevens hoorde ik dat er nogal wat problemen door dit nieuwe roetfilter aan motoren is ontstaan. Mijn conclusie was dan ook, snel eraf dat ding.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Ik had een lekkende intercooling. Dit is een probleem die veel meer bij de V 70 voorkomt. In een week werden in mijn garage drie lekkende intercoolers van een V 70 D vervangen. Foutje bedankt Volvo!
Daarnaast is er in delen van de motor nogal wat opgehoopt roet verwijderd.
Ook schijnt na genoemde problemen de software upgedated te moeten worden omdat dit na jaren gebruik ook niet ongewoon is.
Inmiddels draait mijn V 70 weer als een (duur) zonnetje.
Met vr. groet en dank voor de reacties,
Klaas.
In eerste instantie werd er een nieuw roetfilter door de overheid gesubsidieerd door mijn garage geinstalleerd. Daar kregen ze naar mijn weten € 500,00 voor vergoed! Zijn ze dus wel tuk op. Na overleg met verschillende Volvo-insiders, heb ik deze weer laten verwijderen en het (oude) bestaande filter weer laten installeren.
Naar zeggen zou de nieuwste roetfilter een hoop gedonder kunnen geven, als snellere verstopping door roetopeenhoping in de motor, er zou zelfs veel duurdere olie gebruikt moeten worden om (nog) meer problemen te voorkomen.
Tevens hoorde ik dat er nogal wat problemen door dit nieuwe roetfilter aan motoren is ontstaan. Mijn conclusie was dan ook, snel eraf dat ding.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Ik had een lekkende intercooling. Dit is een probleem die veel meer bij de V 70 voorkomt. In een week werden in mijn garage drie lekkende intercoolers van een V 70 D vervangen. Foutje bedankt Volvo!
Daarnaast is er in delen van de motor nogal wat opgehoopt roet verwijderd.
Ook schijnt na genoemde problemen de software upgedated te moeten worden omdat dit na jaren gebruik ook niet ongewoon is.
Inmiddels draait mijn V 70 weer als een (duur) zonnetje.
Met vr. groet en dank voor de reacties,
Klaas.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet echt, het monteren van een roetfilter koste een dealer gewoon geld, jij suggereert hier dat ze er € 500,-- voor krijgen en dat dat ook nog eens "winst" isLucas9 schreef:Daar kregen ze naar mijn weten € 500,00 voor vergoed! Zijn ze dus wel tuk op.
realiseer je jezelf ook dat je hier nu een apk afkeur hebt?Lucas9 schreef:Na overleg met verschillende Volvo-insiders, heb ik deze weer laten verwijderen en het (oude) bestaande filter weer laten installeren
Dat kan heel goed, want op het kenteken is niets vermeld. Dus geen APK keurmeester die dit ziet!Lucas9 schreef:Inmiddels is mijn auto tweemaal APK zonder problemen goedgekeurd.
Als ik problemen krijg, sla ik het roetfilter gewoon leeg.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je zit mis, roetfilters zijn een schip van bijleggen, ze kosten inkoop al € 600,--, en dan moeten ze er nog onder (en we waren het er over eens dat daar een vergoeding/subsidie van € 500,-- tegenover stond)Lucas9 schreef:Sorry maar ik heb mbt het installeren van een roetfilter toch andere berichten gehoord. Maar misschien zit ik mis, maar dan ik niet alleen.
een normale kat staat daar ook niet meer op, mist die is het ook afkeur.AlexV70 schreef:Dat kan heel goed, want op het kenteken is niets vermeld. Dus geen APK keurmeester die dit ziet!
Er wordt trouwens altijd wel een roetmeting gedaan, dus moet het afwezig zijn van een rpf gewoon blijken, naast afkeur ook een delict waarbij minimaal de verstrekte subsidie als boete zou moeten volgen
Ik kan mij niet herinneren (jaren 90) dat ik achteraf ooit een KAT heb gemonteerd, dus die vergelijking gaat niet op.
Als een roetfilter onder de standaard valt zal een monteur hem misschien missen, maar tot die tijd........
Bij een roetmeting zal het verschil niet blijken, hij blijft binnen de norm.
Klinkt misschien raar, maar de wijze van meten is hier debet aan.
Als een roetfilter onder de standaard valt zal een monteur hem misschien missen, maar tot die tijd........
Bij een roetmeting zal het verschil niet blijken, hij blijft binnen de norm.
Klinkt misschien raar, maar de wijze van meten is hier debet aan.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het verwijderen is na het wel geincasseerd hebben van een subsidie nooit toegestaan, dat is een delict dat minimaal € 500,-- kan kosten.
Ik geloof ook niet dat dit vroeg of laat niet opgemerkt wordt.
Ik geloof ook niet dat dit vroeg of laat niet opgemerkt wordt.
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er staat toch ook nu op je kenteken dat er een (retrofit)roetfilter op zit
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 14:42
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Bij de gegevens van de RDW staat altijd geregistreerd dat er een retrofit roetfilter is gemonteerd, op het kentekenbewijs staat dat niet. Het zal nu nog geen apk-punt zijn misschien, maar dat komt dan natuurlijk snel een keer want de registratie is er al! Dus, roetfilter gemonteerd (met subsidie!) en weer gedemonteerd is APK-afkeur, en zo hoort het ook wat mij betreft.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet op je kenteken, wel in de RDW registratieedraket schreef:Er staat toch ook nu op je kenteken dat er een (retrofit)roetfilter op zit
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:36
Ik ben geen technicus maar slechts leek op het gebied van alles wat met roetfilters etc. te maken heeft. Dat zal de echte techneut mbt mijn reacties wel gemerkt hebben. Vandaar ook mijn vragen op dit gebied.
Wat mij wel van het hart moet is, dat wanneer ik met APK gediplomeerde Volvo monteurs spreek er sterk verschillende meningen bestaan over het plaatsen van een goedgekeurd roetfilter.
Mij werd sterk geadviseerd om dat ding er zsm onder weg te laten halen.
Volgens deze techneut had hij in een jaar minstens 3 Volvo V70 D oner ogen gekregen die vanwege dat roetfilter behoorlijke motorschade hadden opgelopen.
Ja en als je dan zoals ik leek bent wat doe je dan?
Luisteren naar de man die er verstand van heeft zou ik toch zeggen.
Overigens vind ik dat door al dat geklungel van onze overheid mbt tot een roetfilter zij er eerst maar eens voor moeten zorgen dat een dergelijk filter zelfs de schijn van problemen moet kunnen weerleggen.
Dat is m.i. nu zeker niet het geval. Of er moeten tal van Volvo monteurs maar wat uit hun duim staan te zuigen.
Wat mij wel van het hart moet is, dat wanneer ik met APK gediplomeerde Volvo monteurs spreek er sterk verschillende meningen bestaan over het plaatsen van een goedgekeurd roetfilter.
Mij werd sterk geadviseerd om dat ding er zsm onder weg te laten halen.
Volgens deze techneut had hij in een jaar minstens 3 Volvo V70 D oner ogen gekregen die vanwege dat roetfilter behoorlijke motorschade hadden opgelopen.
Ja en als je dan zoals ik leek bent wat doe je dan?
Luisteren naar de man die er verstand van heeft zou ik toch zeggen.
Overigens vind ik dat door al dat geklungel van onze overheid mbt tot een roetfilter zij er eerst maar eens voor moeten zorgen dat een dergelijk filter zelfs de schijn van problemen moet kunnen weerleggen.
Dat is m.i. nu zeker niet het geval. Of er moeten tal van Volvo monteurs maar wat uit hun duim staan te zuigen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De overheid zal geen moeite meer doen om het nut van een retrofit roetfilter te promoten sinds er een (ik meen TNO) rapport is verschenen dat deze filters niet zo goed werken als eerder werd aangenomen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het mag allemaal een grijs gebied zijn maar zwart/wit is dat als je hem er af haalt je een delict begaat, prijs daarvan is vanaf € 500,--, denk dat geen van de "duimzuigers" mee wil gaan delen in die kosten
Daarom zeg ik........... leeg halen. Dan zit ie er nog onder en voor de roetmeting zijn er geen verschillen. 