Net een nieuwe auto: 2 dagen later 100+ dode vliegen op de motorkap.
Wat is de beste manier deze te verwijderen?
Hoe kan ik het beste de metelic lak onderhouden?
HOE DOEN DE GARAGES DAT??
Poetsen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Steve, kom er maar in !
Klusje voor jou
Klusje voor jou

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Men pakt een slijptol en gaat als een gek tekeer, zodra je het metaal ziet dan zijn ze eraf !
Toch Steve?
Toch Steve?

(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Ja daar ben ik (gisteren laat geworden dus heb even uitgeslapen).
Om vliegen te verwijderen kun je een doek in heet water onderdompelen en die in zijn geheel over de vliegen leggen zodat de vliegen en muggenlijken los kunnen weken.
Daarna even wassen met een goede shampoo en een washmitt of spons van microfiber.
Je lak onderhouden kun je doen door hem goed in de wax en of sealant te zetten zodat vuil minder goed kan hechten aan de lak zelf.
Was hem regelmatig (met de hand het liefst) zodat vuil geen kans krijgt om te hechten.
Als je je auto door de wasstraat zou rijden krijg je allemaal krasjes op de lak (zogenaamde swirls) van de borstels en lappen in de wasstraat.
Nou hoor je wel eens dat een lappenstraat geen krassen veroorzaakt ..... en dat klopt ook maar het vuil van je voorganger wat in de lappen blijft hangen veroorzaakt wel weer die krasjes (swirls).
Mocht het niet lukken met een hete doek over de vliegen lijken is er ook nog Strong Wash (Bug Bugger) van Chemical Guys die de vliegen lijken kan verwijderen door middel van wassen.
Het nadeel van die shampoo is dat je gelijk je waxlaag kwijt bent.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, zoniet hoor ik het vanzelf
Om vliegen te verwijderen kun je een doek in heet water onderdompelen en die in zijn geheel over de vliegen leggen zodat de vliegen en muggenlijken los kunnen weken.
Daarna even wassen met een goede shampoo en een washmitt of spons van microfiber.
Je lak onderhouden kun je doen door hem goed in de wax en of sealant te zetten zodat vuil minder goed kan hechten aan de lak zelf.
Was hem regelmatig (met de hand het liefst) zodat vuil geen kans krijgt om te hechten.
Als je je auto door de wasstraat zou rijden krijg je allemaal krasjes op de lak (zogenaamde swirls) van de borstels en lappen in de wasstraat.
Nou hoor je wel eens dat een lappenstraat geen krassen veroorzaakt ..... en dat klopt ook maar het vuil van je voorganger wat in de lappen blijft hangen veroorzaakt wel weer die krasjes (swirls).
Mocht het niet lukken met een hete doek over de vliegen lijken is er ook nog Strong Wash (Bug Bugger) van Chemical Guys die de vliegen lijken kan verwijderen door middel van wassen.
Het nadeel van die shampoo is dat je gelijk je waxlaag kwijt bent.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, zoniet hoor ik het vanzelf

- Christopher
- 3rd Gear member
Wij hebben zo'n wasbox met insectenspray... Werkt voor mij ook erg goed.
Beginnen met spoelen, daarna insectenspray en de velgenreiniger (nee, geen velgenreiniger over de hele auto
). Daarna wassen (met zeepstraal en spons) afspoelen en hotwax... Lijkt altijd goed te werken.
Beginnen met spoelen, daarna insectenspray en de velgenreiniger (nee, geen velgenreiniger over de hele auto

S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Mocht het niet lukken mag je je bolide natuurlijk altijd brengen dan doe ik het voor je 

- Auk
- 6th Gear member
Zolang je maar niet zo te keer gaat als dat meisje van de Skyradio reclameDagobert schreef:OK, ga ik proberen ...
Kijken hoe lang ik het poetsen vol hou

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 4th Gear member
natte kranten uitspreiden over de vliegen even laten intrekken en wegvegen!
Andere truc, stopeen spons in een panty, dan veeg je de vliegen zo weg.
(Ik geef toe het poetst wat lastig als je echtgenote nog in de panty zit.....)
Andere truc, stopeen spons in een panty, dan veeg je de vliegen zo weg.
(Ik geef toe het poetst wat lastig als je echtgenote nog in de panty zit.....)
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Laat de auto een nacht staan en alles weekt los in de nacht. Zeker als het een beetje vochtig is geweest.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]