Weet iemand een adresje die de voorruit van een 460 1.8 I uit 1996 kan vervangen.
Ik ben met mijn wat oudere volvo natuurlijk niet all risk verzekerd en de kosten bij carglass voor een nieuwe voorruit zin 475 euro....wordt ik erg verdrietig van.
Voorruit vervangen
- jerryx
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 19:45
- Locatie: Noord nl
TIP: als je wa+ verzekerd bent is vervanging van de ruit wél gedekt. dit kost maar een paar eurootjes meer dan WA en ben je ook tot op zekere hoogte verzekerd tegen diefstal brand en andere ongein.
2003 - V70 2.4 170 pk - 385.000 km -
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24680
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
vraag gewoon wat prijzen op bij meerdere partijen, waarom niet bv bij de dealer. Leg het verhaal uit en misschien kunnen zij je helpen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
neem gewoon idd, WA+ erbij ( betaal je 4/5euro meer p/m ) en je kan gelijk je nieuwe voorruit voor je eigen risico ( ongeveer 75 euro ) erin laten zetten. Plus, zoals Jerryx al zei, ben je gedekt (ongeveer 500 euro ) voor diefstal, weerschade etc...
Volvo 850 estate AUT LPG
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Heren,
Even wat navraag gedaan. Ik ben voor de duidelijkheid gewoon WA verzekerd. En onderstaande prijzen zijn voor een voorruit met zonneband ( weinig verschil tussen gewoon en met ) incl. motagen en btw.
Carglass : 497
Autogarage : 370
kwik fit : 355
Autotaalglas 250!!
Aardige verschillen, wel. Echter vraag ik mij ten zeerste af wanneer ik mij aanvullend verzeker naar wa+ of er geen gezeur gaat komen als ik een maand later kom met een claim voor een nieuwe voorruit.
Even wat navraag gedaan. Ik ben voor de duidelijkheid gewoon WA verzekerd. En onderstaande prijzen zijn voor een voorruit met zonneband ( weinig verschil tussen gewoon en met ) incl. motagen en btw.
Carglass : 497
Autogarage : 370
kwik fit : 355
Autotaalglas 250!!
Aardige verschillen, wel. Echter vraag ik mij ten zeerste af wanneer ik mij aanvullend verzeker naar wa+ of er geen gezeur gaat komen als ik een maand later kom met een claim voor een nieuwe voorruit.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
yep dat gaan ze zeker doen, geloof dat je pas na 6 maanden mag claimen ,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
Tja, dat is het nemen van risico's. Als je geen ziektekosten verzekering betaald had je ook geld overgehouden na boetes van het ministerie en hier een nieuwe auto van kunnen kopen.ArjenM schreef:En door mij niet WA+ te verzekeren heb ik mij de afgelopen 7 jaar een 440 uitgespaard.
Ik zou gewoon bij een alle merken garage het verhaal uitleggen en vragen of ze een ruit van de sloop erin kunne zetten.
Maar of je zo met een goed gevoel je auto wegzet in een buurt met veel braak.. geef mij dan maar een goed gevoel

Volvo 850 estate AUT LPG
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Vanalles is een risico. Verzekeren doe ik als ik de gevolgen niet kan dragen. Als morgen bij mij opeen een blinde darm weg moet of ik opeens een andere dure enge ziekte krijg kan ik de gevolgen niet overzien en daarvoor verzeker ik me.
Een nieuwe voorruit van 250 Euro of desnoods een nieuwe 440 van 750 tot 1000 Euro kan ik best overzien. Als ik me daarvoor verzeker kost me dat 15 Euro per maand. Dat geld kan ik beter het potje stoppen voor dit soort gevallen, dan ben ik uiteindelijk beter af.
Een nieuwe voorruit van 250 Euro of desnoods een nieuwe 440 van 750 tot 1000 Euro kan ik best overzien. Als ik me daarvoor verzeker kost me dat 15 Euro per maand. Dat geld kan ik beter het potje stoppen voor dit soort gevallen, dan ben ik uiteindelijk beter af.
- arjen-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24
Men halen bij de auto materialen zaak een zaag om de voorruit los te halen.
Vliegertouw etc. werkt ook gewoon hoor....
Je haalt de sierlijst rond de ruit weg steek de zaag of het vliegertouw door de kitrand naar binnen. Je laat je maat binnen het touw vasthouden en jij doet het buiten of andersom.
Zo gepiept, netjes schoonmaken laagje primer op de stalen rand,
nieuwe kit en nieuwe ruit klaaaaaar
Vliegertouw etc. werkt ook gewoon hoor....
Je haalt de sierlijst rond de ruit weg steek de zaag of het vliegertouw door de kitrand naar binnen. Je laat je maat binnen het touw vasthouden en jij doet het buiten of andersom.
Zo gepiept, netjes schoonmaken laagje primer op de stalen rand,
nieuwe kit en nieuwe ruit klaaaaaar
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dat doen ze al sinds eind jaren 70 niet meer. Vroeger was de carroserie stevig zonder dat de ruit daarbij betrokken werd. Tegenwoordig behoort de voorruit tot de gehele stevigheid van de constructie. En rubbers lekken na verloop van tijd. Goed gelijmde ramen zullen niet lekken tijdens hun bestaan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Kwikfit monteert de ramen zelf niet.. er rijden stuk of 10 glasservice busjes rond in nederland die de ramen monteert met het benodigde gereedschap.
Ik zou er zelf niet aan beginnen... maar dat ben ik, Ik betaal liever een paar centen voor een netjes geplaatst raam. Ook al ben ik zelf erg handig
Ik zou er zelf niet aan beginnen... maar dat ben ik, Ik betaal liever een paar centen voor een netjes geplaatst raam. Ook al ben ik zelf erg handig

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
- Locatie: Wijnjewoude
- Contacteer:
volgens mij staan de meeste voorruiten onder spanning gemonteerd(dit ivm chassis stijfheid). ik zou er persoonlijk dus ook niet aan beginnen behalve als ik echt krap bij kas zat 

440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)