Airbags tien jaar oud
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Mijn V70 uit 2002 is dan nog wel geen 10 jaar oud, maar wat gaat er met de hele airbagwinkel gebeuren wanneer dat wel zo is? Moeten die airbags allemaal vervangen gaan worden? En die pyrotechnische gordelspanners, gaat daar wat mee gebeuren als ze tien jaar oud zijn?
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 28.01.2009 - 20:16
- Locatie: Juliandorp
In het verleden hebben wij een S40 gehad die toen ook de leeftijd had dat de aribags eigenlijk vervangen moeten worden.
De Volvo dealer vond dat niet nodig, vervangen kan natuurlijk altijd maar is erg kostbaar en wordt afgeraden.
Ik denk dat het systeem zelf wel goed blijft werken, maar dat misschien de luchtzak poreuser wordt.
Maar het blijft betrekkelijk, er zal een ruime marge opzitten want met 9.5 jaar garanderen ze de werking nog en met 10 jaar zouden ze vervangen moeten worden. Dat kan je natuurlijk nooit zo precies zeggen dus
wieweet werkt het wel probleemloos 15 jaar of nog langer, maar daar willen ze voor de zekerheid geen garantie op geven.
Maar het blijft natuurlijk een eigen keuze, als je zeker wilt zijn dat het allemaal perfect is zou ik ze vervangen.
Maar het blijven Volvo's je kan je afvragen hoe nodig je de arbaigs hebt, zeker een V70 kan wel wat hebben lijkt mij.
De Volvo dealer vond dat niet nodig, vervangen kan natuurlijk altijd maar is erg kostbaar en wordt afgeraden.
Ik denk dat het systeem zelf wel goed blijft werken, maar dat misschien de luchtzak poreuser wordt.
Maar het blijft betrekkelijk, er zal een ruime marge opzitten want met 9.5 jaar garanderen ze de werking nog en met 10 jaar zouden ze vervangen moeten worden. Dat kan je natuurlijk nooit zo precies zeggen dus
wieweet werkt het wel probleemloos 15 jaar of nog langer, maar daar willen ze voor de zekerheid geen garantie op geven.
Maar het blijft natuurlijk een eigen keuze, als je zeker wilt zijn dat het allemaal perfect is zou ik ze vervangen.
Maar het blijven Volvo's je kan je afvragen hoe nodig je de arbaigs hebt, zeker een V70 kan wel wat hebben lijkt mij.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Bij mijn classic zou het spul na 10 jaar ook vervangen moeten worden. Hier is Volvo echter op teruggekomen. Het is nu gewoon doorrijden totdat het lampje een storing geeft.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
- MaartenV70D5
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 15:54
Inmiddels is bewezen dat zelfs de airbags van begin jaren tachtig (Mercedes) nog prima functioneren. Lekker laten zitten dus.
V70 D5 GT Summum Black Sapphire Edition, Rica 210PK, 475NM, 162.000KM
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
10 jaar is een achterhaalde, wettelijke norm geweest. Volvo geeft zelf aan dat er geen reden is deze eerder te vervangen tenzij de lampjes aangaan of er aanwijzingen zijn dat er schade aan de omhulsels optreedt.
Ze zullen wel wat muffer gaan ruiken denk ik
Kijk ook eens op: http://www.airbagtraining.nl/
Staat wel wat erg nuttige tips op. Zij verzorgen ook bij volvo trainingen, waarbij zij zelfs een opengezaagde x40 en een c70-rollbag als demo hebben.
Ze zullen wel wat muffer gaan ruiken denk ik

Kijk ook eens op: http://www.airbagtraining.nl/
Staat wel wat erg nuttige tips op. Zij verzorgen ook bij volvo trainingen, waarbij zij zelfs een opengezaagde x40 en een c70-rollbag als demo hebben.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel