Volvo v70 t5 MY2005 gekocht!
- Svenska Trollekop
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.06.2009 - 19:06
- Locatie: Midden-Nederland
- Contacteer:
Hartstikke mooie wagen hoor! Gefeliciteerd en geniet ervan!
V70 2.4T AWD full options uit 2002
240 stationwagon 2.4 DL uit 1992
240 stationwagon 2.4 DL uit 1992
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Het gaat voor zover ik weet om de dag wanneer de BPM is afgedragen. Op basis daarvan kan ik terugvorderen.Wolfs XC schreef:Wil je niet teleurstellen maar terugvorderen kan alleen bij auto's van na 14 oktober 2007. Of ze daarmee bedoelen de eerste (Europese) inschrijving of de dag wanneer de BPM is afgedragen weet ik niet.Carfreak schreef:Heel mooi. Dit moet ook mijn volgende V70 gaan worden.
Mijn huidige komt ook uit D en was maar liefst 9k goedkoper dan bij de NL dealer. Aangezien ik hem in 2007 geimporteerd heb kan ik straks ook nog weer BPM terugvangen als ik hem inruil in D! (als ikhet goed begrepen heb tenminste)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Het gaat er gewoon om dat je auto het land weer verlaat volgens mij. Dan krijg je een deel van de BPM terug. Bij alle dealers in D? Ik heb (nog) geen ervaring.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- MaartenV70D5
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 15:54
Compliment, echt een fantastische wagen!
Weet je alleen zeker dat je een alarm hebt? Hier wordt vaak van uit gegaan (dankzij dat knopje op je dashboard o.a.), maar een alarm is in Duitsland absoluut niet vanzelfsprekend. Het knopje op je dashboard zorgt ervoor dat de knopjes van de deurontgrendeling het blijven doen na afsluiten van de auto, zodat inzittenden de auto gewoon kunnen verlaten. Deze ontgrendelingsknopjes worden normaal 30 sec na afsluiten gedeactiveerd. Wanneer je dus iemand in de auto achterlaat, zit deze opgesloten.
Een alarm herken je aan de sensoren in de hemelbekleding tussen de voorstoelen en achterbank. Als je hier alleen een afdekplaatje hebt, heb je dus geen alarm.
Weet je alleen zeker dat je een alarm hebt? Hier wordt vaak van uit gegaan (dankzij dat knopje op je dashboard o.a.), maar een alarm is in Duitsland absoluut niet vanzelfsprekend. Het knopje op je dashboard zorgt ervoor dat de knopjes van de deurontgrendeling het blijven doen na afsluiten van de auto, zodat inzittenden de auto gewoon kunnen verlaten. Deze ontgrendelingsknopjes worden normaal 30 sec na afsluiten gedeactiveerd. Wanneer je dus iemand in de auto achterlaat, zit deze opgesloten.
Een alarm herken je aan de sensoren in de hemelbekleding tussen de voorstoelen en achterbank. Als je hier alleen een afdekplaatje hebt, heb je dus geen alarm.
V70 D5 GT Summum Black Sapphire Edition, Rica 210PK, 475NM, 162.000KM
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Bedankt voor de info! Ik heb het gelijk even opgezocht, wist nl niet zeker of ik het wel had (mijn duits is nogal slecht). Vond toen via deze link het knopje wat ik ook heb:MaartenV70D5 schreef:Compliment, echt een fantastische wagen!
Weet je alleen zeker dat je een alarm hebt? Hier wordt vaak van uit gegaan (dankzij dat knopje op je dashboard o.a.), maar een alarm is in Duitsland absoluut niet vanzelfsprekend. Het knopje op je dashboard zorgt ervoor dat de knopjes van de deurontgrendeling het blijven doen na afsluiten van de auto, zodat inzittenden de auto gewoon kunnen verlaten. Deze ontgrendelingsknopjes worden normaal 30 sec na afsluiten gedeactiveerd. Wanneer je dus iemand in de auto achterlaat, zit deze opgesloten.
Een alarm herken je aan de sensoren in de hemelbekleding tussen de voorstoelen en achterbank. Als je hier alleen een afdekplaatje hebt, heb je dus geen alarm.

Dat had ik ook gelezen in de handleiding, zorgt ervoor dat dat bewegingssensor die binnen zit uit wordt geschakeld, zodat je mensen in je auto kunt laten zitten als je deze dicht doet.Temporarily turning off the inclination and movement alarm sensor(s) - accessory
This button will only be found in cars equipped with the accessory inclination and/or movement sensors.
Lijkt me dat ik dan wel een alarm heb? Of zie ik nog iets over het hoofd?
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Lijkt me ook! Ik druk die3 altijd even in als ik de hond even in de auto laat. Als hij in de kofferruimte zit hoeft het niet, daar werkt het alarm niet, maar op de achter of voorbank is het wel slim om hem even uit te schakelen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ah, weer wat geleerd (heb nog geen hond, maar wie weetTarman T schreef:Lijkt me ook! Ik druk die3 altijd even in als ik de hond even in de auto laat. Als hij in de kofferruimte zit hoeft het niet, daar werkt het alarm niet, maar op de achter of voorbank is het wel slim om hem even uit te schakelen.

Best mooie pagina voor die handleiding, mijn engels is een stuk beter:
http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... m#contents
- MaartenV70D5
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 18.03.2009 - 15:54
Nee, het hoeft nog steeds niet zo te zijn. Ik heb ook het knopje, maar geen alarm. Duitse auto's worden vreemd genoeg weinig met een alarmsysteem uitgerust. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in de medemens.
Het knopje heeft ook de functie om de ontgrendelingsknopjes bij de portieren nog te laten werken na afsluiten van de auto. Normaal schakelen ze na 30 sec uit. Anders zou je een ruit in kunnen tikken om vervolgens op het knopje "ontgrendelen" te drukken. Scheelt de dief veel geklim. Dit is een nare jat-truc bij Amerikaanse auto's, maar bijvoorbeeld ook bij de Volkswagen LT's met centrale vergrendeling. Daar tikken ze dan het kleine zijruitje in om vervolgens ontspannen via de deur binnen te komen.
Zie je sensoren zitten in de hemelbekleding? Dat is eigenlijk de makkelijkste aanwijzing voor de aanwezigheid van een alarmsysteem. Als je het niet hebt, is er geen man overboord. Wel is het zaak je dagwaarde onder de 20.000 euro te verzekeren, anders is het niet gedekt.
Nadeel is altijd; ze vragen geen alarmcertificaat bij het aanmelden van de verzekering. Deze moet je pas overhandigen als je auto is gestolen. Sta je toch vreemd te kijken als er niet wordt uitbetaald..... Standaard is de V70 SCM Klasse 1, dankzij de startonderbreker (en dus deze speciale supervergrendeling, zoals dat zo classy heet)
Het knopje heeft ook de functie om de ontgrendelingsknopjes bij de portieren nog te laten werken na afsluiten van de auto. Normaal schakelen ze na 30 sec uit. Anders zou je een ruit in kunnen tikken om vervolgens op het knopje "ontgrendelen" te drukken. Scheelt de dief veel geklim. Dit is een nare jat-truc bij Amerikaanse auto's, maar bijvoorbeeld ook bij de Volkswagen LT's met centrale vergrendeling. Daar tikken ze dan het kleine zijruitje in om vervolgens ontspannen via de deur binnen te komen.
Zie je sensoren zitten in de hemelbekleding? Dat is eigenlijk de makkelijkste aanwijzing voor de aanwezigheid van een alarmsysteem. Als je het niet hebt, is er geen man overboord. Wel is het zaak je dagwaarde onder de 20.000 euro te verzekeren, anders is het niet gedekt.
Nadeel is altijd; ze vragen geen alarmcertificaat bij het aanmelden van de verzekering. Deze moet je pas overhandigen als je auto is gestolen. Sta je toch vreemd te kijken als er niet wordt uitbetaald..... Standaard is de V70 SCM Klasse 1, dankzij de startonderbreker (en dus deze speciale supervergrendeling, zoals dat zo classy heet)
V70 D5 GT Summum Black Sapphire Edition, Rica 210PK, 475NM, 162.000KM
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Nogmaals bedankt voor de info, ga gelijk zo even kijken. Indien afdekplaatje, dan heb ik het dus niet. Wel stom dan van Volvo, in de handleiding staat nl:MaartenV70D5 schreef:Nee, het hoeft nog steeds niet zo te zijn. Ik heb ook het knopje, maar geen alarm. Duitse auto's worden vreemd genoeg weinig met een alarmsysteem uitgerust. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in de medemens.
Het knopje heeft ook de functie om de ontgrendelingsknopjes bij de portieren nog te laten werken na afsluiten van de auto. Normaal schakelen ze na 30 sec uit. Anders zou je een ruit in kunnen tikken om vervolgens op het knopje "ontgrendelen" te drukken. Scheelt de dief veel geklim. Dit is een nare jat-truc bij Amerikaanse auto's, maar bijvoorbeeld ook bij de Volkswagen LT's met centrale vergrendeling. Daar tikken ze dan het kleine zijruitje in om vervolgens ontspannen via de deur binnen te komen.
Zie je sensoren zitten in de hemelbekleding? Dat is eigenlijk de makkelijkste aanwijzing voor de aanwezigheid van een alarmsysteem. Als je het niet hebt, is er geen man overboord. Wel is het zaak je dagwaarde onder de 20.000 euro te verzekeren, anders is het niet gedekt.
Nadeel is altijd; ze vragen geen alarmcertificaat bij het aanmelden van de verzekering. Deze moet je pas overhandigen als je auto is gestolen. Sta je toch vreemd te kijken als er niet wordt uitbetaald..... Standaard is de V70 SCM Klasse 1, dankzij de startonderbreker (en dus deze speciale supervergrendeling, zoals dat zo classy heet)
Dus alleen als je een movement en of inclination sensor zou hebben.Temporarily turning off the inclination and movement alarm sensor(s) - accessory. This button will only be found in cars equipped with the accessory inclination and/or movement sensors.
[edit]
Ik ben natuurlijk te lui om even naar de auto te lopen, dus even de documentatie van Volvo erbij gepakt. Volgens mij heeft mijn auto een Mobility Line, want ik heb iig al deze opties in bold:
Mobility Line
- Alarmsysteem (klasse 3)
- Road Traffic Information-system (RTI) navigatie en verkeersinformatiesysteem incl. DVD West-Europa
- HU-850 RDS radio 6-CD wisselaar (frontloader) met 4x50Watt versterker en Dolby Surround Pro Logic* systeem met 9 premium luidsprekers
- Geïntegreerde GSM telefoon met extra hoorn in armsteun voor
- Bediening in stuurwiel voor audio, telefoon en RTI
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Shit, volgens mij heb ik het niet. Helemaal niks in het hemeltje (dat is toch gewoon tegen het dak aan?) zelfs geen afdekplaatje. Ook geen rood lampje voor, die zou er volgens mijn garage moeten zitten. Ik las volgens mij een tijd geleden dat de sensor kon testen door raampje open te laten en dan je hand erdoorheen te halen? Maar goed, zal wel niks opleveren.
Nog tips mbt klasse 3 alarm? Welke kan ik het beste nemen?
Nog tips mbt klasse 3 alarm? Welke kan ik het beste nemen?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Die van Volvo anders krijg je allemaal losse en extra afstandsbedieningen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33108
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Oh en een Mobility-line van Nederland vergelijken met een Duitse... Is niet helemaal eerlijk. Een Zweedse Momentum ga je ook niet vergelijken met een Nederlandse Momentum. Zijn toch net iets anders...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik vind de knoppen voor het binnenklappen van buitenspiegels en het (even) uitzetten van de parkeersensoren beslist niet overbodig of onhandig. Het hangt er net vanaf wat de persoonlijke situatie is. Langs de weg n in een parkeergarage klap ik bv altijd de spiegels in.t5power schreef: FourC (merk ik dus niks van)
DSTC (wat kan ik hiermee?)
Kinderslot voor achterdeuren (overbodig)
Binnenklappen van buitenspiegels (overbodig)
Parkeersensoren (deze zijn wel handig, maar eenmaal geactiveerd laat je dit gewoon altijd staan)
Uitschakelen van binnenalarm als iemand in je auto blijft terwijl die dicht gaat.
Al met al maar 1 knopje wat echt handig is, je mist niks!
De s80 van mijn ouders (1999) heeft helemaal een overbodig knopje, om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Verder heb ik zelf ook een S80 uit '99 gehad en bij 1 speciale weg (die ik dagelijks rijd) gebruikte ik altijd het knopje om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Maar zoals ik al zei, het hangt van de persoonlijke situatie af.
Zo vind ik een auto met meer dan 200pk volstrekt overbodig, maar daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Klopt, maar ik had het al gedaan voor de BPM berekening en heb toen gemakshalve die redenatie doorgetrokken. Net nog raampje open, auto op slot en iets uit de auto gepakt (eerst 30 sec wachten). Gebeurde niks. Kan me ook herinneren dat de paniekknop via de claxon gaat en dat zou met klasse 3 alarm via sirene gaan....Paul schreef:Oh en een Mobility-line van Nederland vergelijken met een Duitse... Is niet helemaal eerlijk. Een Zweedse Momentum ga je ook niet vergelijken met een Nederlandse Momentum. Zijn toch net iets anders...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik zou idd zo de meeste knopjes inruilen als ik zou moeten kiezen tussen de knopjes en mijn 260 paardenMax schreef: Ik vind de knoppen voor het binnenklappen van buitenspiegels en het (even) uitzetten van de parkeersensoren beslist niet overbodig of onhandig. Het hangt er net vanaf wat de persoonlijke situatie is. Langs de weg n in een parkeergarage klap ik bv altijd de spiegels in.
Verder heb ik zelf ook een S80 uit '99 gehad en bij 1 speciale weg (die ik dagelijks rijd) gebruikte ik altijd het knopje om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Maar zoals ik al zei, het hangt van de persoonlijke situatie af.
Zo vind ik een auto met meer dan 200pk volstrekt overbodig, maar daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn
