Als ik in de ochtend met koude motor en auto weg rijd wil het gebeuren dat als ik af rem op de motor ik een lage piep hoor bij het oplaten komen van het koppeling pedaal na het terugschakelen. Dit is meestal maar een of twee keer en dan is het ook over en is het niet te reproduceren.
Koppeling platen slippen niet en bij stationaire motor koppeling intrappen is ook geen verschil te horen.
Iemand ervaring met bovenstaande?
Lage piep bij oplaten komen koppeling
- Kroon
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 08:12
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz
- Armin
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 30.07.2005 - 13:14
- Locatie: Oegstgeest
Ik heb hetzelfde, alleen heb ik het bij het weg rijden. dus bij opkomende koppeling.Kroon schreef:Als ik in de ochtend met koude motor en auto weg rijd wil het gebeuren dat als ik af rem op de motor ik een lage piep hoor bij het oplaten komen van het koppeling pedaal na het terugschakelen. Dit is meestal maar een of twee keer en dan is het ook over en is het niet te reproduceren.
Koppeling platen slippen niet en bij stationaire motor koppeling intrappen is ook geen verschil te horen.
Iemand ervaring met bovenstaande?
Ik vermoed dat het druklager het geluid maakt. Bij mij maakt ie ook gelukkig niet vaak dit geluid en de koppeling voelt verder goed aan, dus maak ik me nog niet druk
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 23:41
- Locatie: Brussel
Ik wil je niet nodeloos verontrusten maar bij mijn vorige V70 2.4D had ik een gelijkaardig geluid, zonder verdere koppelingproblemen...tot enkele maanden later mijn koppelingpedaal plots wegzakte (!) en ik moest afgesleept worden (vakantie in Frankrijk). Koppeling en alles errond moest vernieuwd. Bleek het geluid toch een voorbode geweest te zijn. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger met "geluiden"...Geen probleem met rem- en koppelingoliepeil? Was bij mij gedaald, achteraf bleek ook dat ermee gelinkt.
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
- Kroon
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 08:12
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Is bij mij alleen bij het oplaten komen bij terugschakelen en dan maar 1 keer als de auto nog koud is. Zal eens kijken naar koppelingolie? heb dit probleempje al langere tijd dus zal ook nog wel even meegaan.
Ik begrijp dat kosten koppeling enz. een 1600 euro is?
Ik begrijp dat kosten koppeling enz. een 1600 euro is?
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 23:41
- Locatie: Brussel
Ik vermoed dat de normale kostprijs in die richting gaat. Wegens aansluitend inruil bij aankoop van een XC70 maakte de garage mij een volgens hen "speciale prijs", ongeveer €1100.
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 29.09.2007 - 20:33
Dit euvel lijkt wel op dat wat ik gehad heb in 2006, toen was het rubber droog achter het koppelingspedaal, deze heb ik toen ingespoten met
teflonspray, zodat het stangetje er weer gladjes door heen loopt.
Ik weet niet of het bij jou helpt, maar het is het proberen waard.
teflonspray, zodat het stangetje er weer gladjes door heen loopt.
Ik weet niet of het bij jou helpt, maar het is het proberen waard.
- Kroon
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 08:12
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Gaan we eens proberen.
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz
- Rene2322
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 14.07.2008 - 13:41
- Locatie: Idskenhuizen
Ik heb exact hetzelfde, enkel lijt het bij mij erger te worden (ik stoor me er iig steeds meer aan). Op het oog een mooie wagen en dan met zo'n geluid jezelf in beweging brengen kan niet. Nu heb ik een kennis met brug welke, indien het geen haast heeft, bereid is een weekendje vrij te plannen om wat te gaan sleutelen.
Nu vraag ik me alleen af of er mensen zijn welke ook vergelijkbare symphtomen haden en hoe ze het opgelost hebben. De topic-starter heeft het min of meer opgelost met het verkopen van de auto (vind ik persoonlijk wat rigoureus
). Armin heeft het sporadisch en vooral in winter.
Waar het me om gaat... ik hik namelijk een beetje tegen de kosten van het vliegwiel aan, maar wil wel de onderdelen paraat hebben wanneer het sleutelmoment daar is.
bvd,
René
Nu vraag ik me alleen af of er mensen zijn welke ook vergelijkbare symphtomen haden en hoe ze het opgelost hebben. De topic-starter heeft het min of meer opgelost met het verkopen van de auto (vind ik persoonlijk wat rigoureus
Waar het me om gaat... ik hik namelijk een beetje tegen de kosten van het vliegwiel aan, maar wil wel de onderdelen paraat hebben wanneer het sleutelmoment daar is.
bvd,
René
Waarom ook niet...
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
Volkswagen Golf 1.8 (1991)
Opel Astra 2.0 Dti-16v GL (2000)
Ford Focus 1.8 TDCi Collection (2004)
-->Volvo S80 2.4 170pk (2001) + Vialle LPi<--
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Dit probleem heb ik ook gehad, heb vervolgens het vliegwiel, drukgroep en cilinder laten vervangen en de piepjes en kraakjes zijn weg. Ik was totaal 975 euro kwijt (onderdelen zelf uit engeland gehaald) Bekijk dit topic maar: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29895
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Hmm, dit lijkt wel op mijn probleem: pieptoon vooral bij koude motor als de koppeling helemaal omhoog was.
Dit was een probleem dat zsm opgelost moest worden volgens de garage. Kosten waren incl. BTW totaal circa 1500 euro, bij de dealer.
Bij mij heb ik het laten repareren 2 dagen nadat het optrad (op die dag + dag erna nog zo'n 75 km gereden met de auto). Als dit hetzelfde is, zou ik er iig niet mee blijven rondrijden...
Dit was een probleem dat zsm opgelost moest worden volgens de garage. Kosten waren incl. BTW totaal circa 1500 euro, bij de dealer.
Bij mij heb ik het laten repareren 2 dagen nadat het optrad (op die dag + dag erna nog zo'n 75 km gereden met de auto). Als dit hetzelfde is, zou ik er iig niet mee blijven rondrijden...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- Kroon
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 08:12
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Ik heb er uiteindelijk meer dan een jaar mee rondgereden zonder enige problemen. Alleen bij koude motor even wat voorzichtiger zijn met oplaten komen van de koppeling. Bij warme motor geen enkel probleem. Auto uitendelijk weg gedaan ivm ruimte
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz