De eerste 1500 km in de V50 2.0D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Fdisk
1st Gear member

Mensen, wat een auto.

Ik heb de auto nu bijna een week, en de eerste 1500 kilometer zitten erop.

Hij sleurt en sleurt maar door. Ik noem het nu mijn Ferrari Stationwagon.

:P

Maar goed, ben dan ook "maar" een Opel Zafira gewend, daarvoor ook een Zafira, daarvoor een Peugeot 306 SW (1e leaseauto) en daarvoor allerlei oude barrels.

Ik heb heel af en toe een hapering van de motor, hij geeft dan zeer weinig vermogen en hikt af en toe. De boordcomputer geeft dan aan: Motorsysteem, service vereist en de oranje I licht op.

Maar goed, als ik dan even opnieuw de auto start, is er niks aan de hand en kan ik weer doorscheuren.

De Volvo garage heeft gisterochtend de auto even uitgelezen en gaat overleggen met Volvo Nederland wat dit kan zijn.

Maar goed, dit mag allemaal de pret niet drukken, we rijden heerlijk dagelijks op en neer tussen Nijverdal en Hilversum, gemiddeld verbruik 6,3 L / 100 km, dus ik haal ongeveer 750-770 km met een volle tank.

Dit komt overeen met het verbruik van de Zafira, daar moest ik ook om de andere dag tanken.

De auto bevalt mij dus errug goed, en kan hem aanbevelen, maar ik denk dat ik jullie niet hoef te overtuigen.
gnd
3rd Gear member

Fdisk schreef: Ik heb heel af en toe een hapering van de motor, hij geeft dan zeer weinig vermogen en hikt af en toe. De boordcomputer geeft dan aan: Motorsysteem, service vereist en de oranje I licht op.

Maar goed, als ik dan even opnieuw de auto start, is er niks aan de hand en kan ik weer doorscheuren.

De Volvo garage heeft gisterochtend de auto even uitgelezen en gaat overleggen met Volvo Nederland wat dit kan zijn.
Hi Fdisk,

Zo begon de 'limp' mode problemen bij mij ook.
Totdat ik 8 keer in 2 dagen dit probleem had, toen werd ik het zat.
(Op de Autobahn bergopwaarts is dit niet iets wat je mee wilt maken. Ik spreek uit ervaring....... :? )

Mijn V50 is 6 maanden oud en heeft tot nu toe 33 dagen bij de garage gestaan.
Na het updaten van de software, het opnieuw aandrukken van connectoren, heeft uiteindelijk het vervangen van de brandstofpomp het probleem verholpen.

Als je al af en toe die hapering hebt, zou ik toch maar met de dealer gaan praten.

Cheers, GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
vOlOv
3rd Gear member

He Fdisk, goed te horen dat je dik tevreden bent zover :D
Had je btw nou een MY2006?

De combinatie weinig vermogen, oranje lampie en herstartendandoetieutweer komt mij bekend voor mbt de onderwerpen die ik heb gelezen over de EGR-klep icm de software die de boel afknijpt...
jump to EGR post...
Fdisk
1st Gear member

J Kampie schreef:He Fdisk, goed te horen dat je dik tevreden bent zover :D
Had je btw nou een MY2006?

De combinatie weinig vermogen, oranje lampie en herstartendandoetieutweer komt mij bekend voor mbt de onderwerpen die ik heb gelezen over de EGR-klep icm de software die de boel afknijpt...
jump to EGR post...
Ja, volgens de dealer heb ik model 2006, en vond hij het probleem ook zo eigenaardig.

Hij belde me vanmorgen nog op met de resultaten van de uitleesactie en overleg met Volvo Nederland: waarschijnlijk is het de brandstofpomp, en dat las ik in dit draadje ook al weer!

mvg
gnd
3rd Gear member

Hi Fdisk,

Dat is dan snel :!:
Bij mij was de auto 3 weken aaneengesloten in de garage voordat de brandstofpomp vervangen werd.

Ik rij nu al weer 5 weken rond zonder dat de auto in 'limp mode' gaat.

Cheers, GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Fdisk
1st Gear member

gnd schreef:Hi Fdisk,

Bij mij was de auto 3 weken aaneengesloten in de garage voordat de brandstofpomp vervangen werd.

Cheers, GND
Mooimooi, ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds het uitlezen van de auto geen problemen meer gehad heb, ik heb met de garage afgesproken dat als het euvel zich weer voordoet, de pomp direct vervangen wordt.

mvg
Fdisk
1st Gear member

Fdisk schreef:
gnd schreef:Hi Fdisk,

Cheers, GND
Mooimooi, ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds het uitlezen van de auto geen problemen meer gehad heb, ik heb met de garage afgesproken dat als het euvel zich weer voordoet, de pomp direct vervangen wordt.

mvg
Het probleem blijft zich af en toe voordoen, maar niet echt storend. Dinsdag a.s. wordt de brandstofpomp vervangen.

mvg
hervelt
1st Gear member

Hoy FDisk,
Is je probleem nu opgelost na het vervangen van de brandstofpomp ?
Het lijkt er wel op daar er intussen al weer enige maanden verstreken zijn.

Groeten, Johan
Fdisk
1st Gear member

hervelt schreef:Hoy FDisk,
Is je probleem nu opgelost na het vervangen van de brandstofpomp ?
Het lijkt er wel op daar er intussen al weer enige maanden verstreken zijn.

Groeten, Johan
Sorry allemaal, kon een hele lange tijd even niet op het forum, maar ik pak de draad nu weer op.

De problemen zijn compleet voorbij, de Volvo rijdt nu als een trein!

mvg
Peter
7th Gear member
Contacteer:

..als een "trein"? Zul je veel vertragingen hebben. :lol:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
vOlOv
3rd Gear member

Hij spoort dan daarentegen wel weer lekker natuurlijk, als ie op tijd vertekt bij het stoplicht tenminste :lol:
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Eerst wachten tot het sein op groen staat natuurlijk. En dan maar hopen dat hij geen vierkante wielen krijgt. :wink:
Zonder gekheid, we zijn blij dat je vanaf nu probleemloos van je V50 kunt genieten.
Zelf geniet ik al vanaf januari van elke kilometer die ik maak met mijn vijfcilinder.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”