Officieel: Volvo staat te koop!

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gesloten
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

is geen nieuws
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
arnow
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.08.2008 - 08:07

Ik denk dat volvo nog lang niet wordt verkocht. Reden is omdat de Ford RS de volvo t5 moter gebruikt....

Ik hoop dat het gewoon zo blijft zoals het nu is. Of dat het weer een Zweeds bedrijf wordt.
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

@arnow

Er zijn veel Ford modellen die Volvo's 5 cilinder motor gebruiken.
De Focus RS gebruikt echter niet de "standaard" T5 motor maar meer waarschijnlijk is de aangepaste motor die ook in de S60/V70 R serie werd gebruikt.

Dit zal overigens Ford er niet van weerhouden om Volvo te verkopen als aan Ford's eisen worden voldaan. Ook met de nieuwe eigenaar kan je gewoon afspraken maken over de levering van de 5 cil blokken.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
arnow
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.08.2008 - 08:07

Johan schreef:@arnow

Er zijn veel Ford modellen die Volvo's 5 cilinder motor gebruiken.
De Focus RS gebruikt echter niet de "standaard" T5 motor maar meer waarschijnlijk is de aangepaste motor die ook in de S60/V70 R serie werd gebruikt.

Dit zal overigens Ford er niet van weerhouden om Volvo te verkopen als aan Ford's eisen worden voldaan. Ook met de nieuwe eigenaar kan je gewoon afspraken maken over de levering van de 5 cil blokken.
T5 blokken moet gewoon van Volvo BLIJVEN vind ik!!!!

Laat Ford lekker hun eigen motor onwikkelen!
* 2004 - Volvo Amazone rally automatic uit 1965
* 2007 - Mini Cooper MY06
* 2007 - Mini Cooper D MY08
* 2008 - Mini Cooper MY08
* 2008 - Volvo C30 1.8 Sport MY09
* 2010 - Volvo C30 T5 Summum MY10
* 2012 - Volvo V40 D2 Summum MY13 - 18 inch Ailos - Ice White - Intro Line - Panoramadak - Premium Sound - Getinte ramen - Stylingset - Off Black Leder
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

ze delen veel meer dan alleen moteren ( dat is nu net het probleem)
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Dat er onderdelen onderling gebruikt worden, is niet vreemd.

Ook in de VOLVO's zitten andere merk-onderdelen, zoals in 340/4XX serie 1.4 en 1.7 motor, en in een V40 diesel zat een renault motor, de 1.9D en de benzine behalve de 1.8i komen uit de Mitsubitshi stal. De oudere types, gefrabiceerd in Nl.
De 2.4D komt van de VAG groep (mn Audi)
dus waarom niet in een Ford, ook na de verkoop een Volvo motor?
Als je een beproefd ontwerp goedkoper kan inkopen dan zelf fabriceren?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20837
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik moet nu toch even corrigerend gaan optreden, zoals het hierboven staat klopt niet!

Dit is het juiste rijtje.
66, 300 en 400 serie Motoren alle van Renault (behalve de 360 2.0l, Volvo)
S/V 40 serie alle motoren Volvo behalve de diesel (Renault) en de 1.8i ((lean burn) Mitsubishi).
Alle andere modellen: 4 en 5 cylinders benzine, Volvo!
6 cylinder diesels in de 200, 700/900 serie, VAG!
5 cylinder 2.5(T)D in de 850 X70 en eerste jaargangen S80 en V70 VAG.

De 2.4D of D5 in de S60, V70 S80 en natuurlijk de C30, S40, V50, C70 is absoluut een eigen Volvo product.

En nu even weer On Topic!
Het is momenteel technisch heel moeilijk om Volvo van Ford te scheiden. Met name in het geval van de onderstellen wordt nu heel veel samengewerkt.
Zoals bekend verondersteld mag worden staan de C30, S40, V50 en C70 op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Focus.
De V70 en S80 staan op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Mondeo.

Ze hebben dus vele zaken meer gemeen dan alleen de motoren.
Er zullen dus heel goede afspraken gemaakt moeten worden opdat Volvo van Ford afgesplitst kan worden.
En daar wordt nu aangewerkt.

Maar het zou inderdaad zo maar zo kunnen zijn dat (helaas in mijn opinie) Volvo niet meer verkocht gaat worden maar een luxe Ford wordt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

dat is precies wat ik zeg ( alleen wat korter)


of wel een moeilijk verhaal en waar haalt ford de techniek vandaan zoals electro metanol enz enz ( zelf heeft ford het niet)

en dan kan je van 1 en 1 3 maken

Of wel verkoop wordt een moelijker verhaal
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

bedoelde dus dat volvo zijn eigen techniek houd. en dat ford dit niet houd. dat volvo het kwijtraakt dus.
als ze het delen waarom niet. in elke ford een stukje volvo. worden ze misschien nog wel goed ook die fords ;)
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

V480-S60 schreef:Ik moet nu toch even corrigerend gaan optreden, zoals het hierboven staat klopt niet!

Dit is het juiste rijtje.
66, 300 en 400 serie Motoren alle van Renault (behalve de 360 2.0l, Volvo)
S/V 40 serie alle motoren Volvo behalve de diesel (Renault) en de 1.8i ((lean burn) Mitsubishi).
Alle andere modellen: 4 en 5 cylinders benzine, Volvo!
6 cylinder diesels in de 200, 700/900 serie, VAG!
5 cylinder 2.5(T)D in de 850 X70 en eerste jaargangen S80 en V70 VAG.

De 2.4D of D5 in de S60, V70 S80 en natuurlijk de C30, S40, V50, C70 is absoluut een eigen Volvo product.

En nu even weer On Topic!
Het is momenteel technisch heel moeilijk om Volvo van Ford te scheiden. Met name in het geval van de onderstellen wordt nu heel veel samengewerkt.
Zoals bekend verondersteld mag worden staan de C30, S40, V50 en C70 op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Focus.
De V70 en S80 staan op hetzelfde (vergelijkbare) platform als de Mondeo.

Ze hebben dus vele zaken meer gemeen dan alleen de motoren.
Er zullen dus heel goede afspraken gemaakt moeten worden opdat Volvo van Ford afgesplitst kan worden.
En daar wordt nu aangewerkt.

Maar het zou inderdaad zo maar zo kunnen zijn dat (helaas in mijn opinie) Volvo niet meer verkocht gaat worden maar een luxe Ford wordt.
Bovenstaande klopt aardig. Uiteraard kan het nog iets exacter.
De 340 is ook met de Volvo 2-liter geleverd.
De 240 is ook met een 5 cilinder diesel geleverd van Audi/Volkswagen. Deze wagens zijn heel zeldzaam.

De 4-cilinder motoren van de huidige Volvo's zijn zeker geen Volvo-motoren.
De 1.6 benzinemotor komt van Ford.
De 1.8 en 2.0 benzine motoren komen van Mazda.
De 1.6D en 2.0D komen van Peugeot.

(edit: en ik vergat nog de V6 da's een Peugeot-Renault-Volvo motor.)
(edit 2: en dan is er nog de V8, een Volvo-Yamaha motor. Beide laatste motoren kun je als Volvo motor zien omdat deze in de oorsprong direct voor Volvo bedoeld zijn en slechts met partners zijn ontwikkeld. De daarboven genoemde motoren zijn zonder uitzondering reeds jaren in 'vreemde' auto's gebruikt alvorens zijn weg te vinden naar het vooronder van een Volvo-model.)

Naast onderstellen en motoren worden heel veel delen gedeeld met Ford (en Mazda).

Maar dit maakt het losweken van Volvo van Ford beslist niet onmogelijk.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41419
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Maurice Pierik schreef:[
De 240 is ook met een 5 cilinder diesel geleverd van Audi/Volkswagen. Deze wagens zijn heel zeldzaam.
Zoeen had ik. 0-100 in 3 weken :D
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Volgens mij zijn de 1.8 en 2.0 van Ford, Duratec om precies te zijn. De 1.6 is een Zetec-SE.

Ook de versnellingsbakken die er achter zitten, IB5 en MTX75, zijn van Ford.

De oorsprong van de Duratec ligt wel bij Mazda.
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

Ik probeer te zeggen dat volvo meer know how heeft dan ford en ford wil en kan het nu niet missen ivm met mileu en veiligheid
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7770
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ik ken geen 5 cyl. diesel, mijn eerste 244 had een 6 cyl VW diesel, in minstens 3 weken naar de 100. Iemand zei ooit tegen me: het lijkt wel een vrachtwagen....
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
denkweb
4th Gear member
Berichten: 810
Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

en de V8 van yamaha niet te vergeten!
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Bron: Autoweek

Ford heeft in het tweede kwartaal een winst geboekt van 2,3 miljard dollar. Vooral de reorganisatie die Ford aan het doorvoeren is, levert geld op. Ford heeft een plan in werking gezet waarmee tien miljard dollar kosten moeten worden bespaard.
Alan Mulally, de hoogste baas bij Ford, vertelt dat het imago van zijn merk flink is verbeterd omdat hij als enige van de Amerikaanse grote drie geen miljardenhulp van de overheid heeft gevraagd. Verder is er een aantal modellen op de markt gekomen die goed aanslaan. Daarbij wordt met name de Fiesta genoemd, die op de Europese markten successen boekt, en die volgend jaar in de VS leverbaar wordt.
Ford verandert ondanks de crisis niets aan de plannen waarbij ten doel is gesteld om in 2011 weer ‘break even’ te spelen. De kou is bij Ford zeker nog niet uit de lucht. In het tweede kwartaal is nog een miljard dollar liquiditeit verloren; dat is wel 2,7 miljard minder dan in het eerste kwartaal.
Verder is het verlies van Volvo in het tweede kwartaal opgelopen tot 231 miljoen dollar, ten opzichte van 120 miljoen in het vorige jaar. Volvo staat op de nominatie om te worden verkocht. “Maar dat gebeurt alleen als we een goede prijs voor kunnen krijgen,” verklaart Ford. Aan Volvo hangt een prijskaartje van één tot twee miljard dollar. Tot nu toe hebben vooral Chinese fabrikanten interesse getoond.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Volvoman schreef:Ik ken geen 5 cyl. diesel, mijn eerste 244 had een 6 cyl VW diesel, in minstens 3 weken naar de 100. Iemand zei ooit tegen me: het lijkt wel een vrachtwagen....
De Volvo 244/245 GL D5 (inderdaad) is in 1980 en 1981 geleverd aan landen als Finland. In Volvo-taal heet dit de D20 motor en dat is in feite 5/6e deel van een D24 motor.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

De PRV V6 motor en de Yamaha V8 motor kun je als Volvo-motoren zien. Ze zijn beide immers mede ontwikkeld door Volvo en niet na een paar jaar ook in een Volvo terecht komen.
De PRV V6 debuteerde notabene in de Volvo 264 en de V8 was voor het eerst te zien in een Volvo XC90. In welke auto naast de S80 en XC90 wordt deze motor nog meer geleverd?
stockholmmarathon
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.06.2009 - 20:19

De V8 is van Yamaha, deze motor wordt als basis gebruikt in Lexus en Toyota. Toyota/Lexus maakt zelf géén V8-motoren maar betrekt deze net als Volvo bij Yamaha.
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

Een bedrijf dat in één kwartaal 231 miljoen dollar verliest is toch geen knip voor de neus waard!!??!! Al maken ze fantastische auto's! Enkel alleen om de recessie?? Dan zou Ford toch ook verlies moeten boeken. Wordt er slecht gewerkt in Zweden/België?? Zijn de onwikkelkosten te hoog?? Onwikkelt Volvo auto's waar geen vraag naar is?? Lopen ze achter de feiten aan?? Milieutechnisch nog steeds vervuilende auto's?? Kortom Volvo, shame on you!!
Gesloten

Terug naar “Volvo Nieuws”