Volgens mij heb ik een alarmsyteem op mn 460 zitten, maar t is niet standaard van volvo. Want k vroeg bij volvo waar het bovenste knopje voor is op de afstandbediening maar die kennen het hele systeem niet. Het is aan de centrale deurvergrendeling gekoppeld. Af en toe als ik naar buiten kijk dan staan de alarmlichten te knipperen en na 20 seconden gaan ze dan weer uit en 2 minuten later beginnen ze weer te knipperen. Als je dan met de afstandbediening de deuren open en dicht maak dan stopt ie met knipperen. Ook zit er een druksensor bij de motorkap die denk ik doorgeeft aan het alarmsysteem waneer de motorkap open wordt gebroken. In het interieur zitten twee (het lijken wel op microfoontjes) naast de zonnekleppen (1 bij de bestuurderskant en 1 bij de bijrijderskant). Eerst dacht ik dat er misschien een carkit in had gezeten maar bij volvo zeggen ze dat er dan maar 1 microfoontje nodig is.
Ook zit er een extra knipper led boven de startonderbreker.
Ik heb zelf getest of het alarm aan ging door de auto op slot te doen en de ramen open en na een tijdje mn hand naar binnen te steken maar het alarm ging niet af. Ook niet bij het als ik op de trekhaak ging staan springen. Dat vind ik dus raar want dan zou het dus tog geen alarm zijn.
Toch denk ik dat het (als er een alarm op zit) dan afgaat bij het knipperen van de richtingaanwijzers, maar dat het systeem niet is aangesloten op de claxon. En dat de vorige eigenaar uit iritatie (omdat het alarm steeds afging) de verbinding tudden de claxon en het systeem heeft doorgeknipt.
Als jullie een idee hebben van wat dit kan zijn, hoor ik het graag.
Groeten Stefan
Alarm of niet????
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als het een niet Volvo alarm is dan kan het alles zijn, ook hier op het forum wordt het nodige afgehobbied met eigenmaaksels en ga dan maar op zoek...
Zit er niet ergens een alarmhoorn onder de kap? of staat er geen merkje op de handzender?
Dat brengt een oplossing iig dichterbij
Zit er niet ergens een alarmhoorn onder de kap? of staat er geen merkje op de handzender?
Dat brengt een oplossing iig dichterbij
Volvo for life
- 460turbo
- 1st Gear member
Dr zit geen hoorn onder de kap, tenminste niet voor het alarm. ::lol:
Op de afstandbediening staat flashpoint. Maarja op dezelfde afstandsbediening zit ook het knopje van de centrale deurvergrendeling, dus dan zou het alarm en de deurvergrendeling tegelijkertijd ingebouwd moeten zijn, of het hoort bij elkaar.
Op de afstandbediening staat flashpoint. Maarja op dezelfde afstandsbediening zit ook het knopje van de centrale deurvergrendeling, dus dan zou het alarm en de deurvergrendeling tegelijkertijd ingebouwd moeten zijn, of het hoort bij elkaar.
jah jah, k heb al de grootste plannen voor mn 460turbo. Maarja....... geld is ook wel makkelijk.
- JosB
- 2nd Gear member
Hoi Stefan,
Het kan echter wel 1 tot 2 minuten duren voordat het alarm "op scherp"wordt gezet dus wel een tijdje wachten met je hand binnen steken.
Als er geen kantel of bewegingssensoren in je auto zitten dan kun jij op de trekhaak springen wat je wilt maar het alarm zal dan niet af gaan.
Hier kun je een aantal dingen doen, het alarm zou al af kunnen gaan door een luchtstroom in je auto die de ultrasoon golven verstoord (een heel bekend fenomeen).
Laat me raden ... de kachelinstelling van je auto staat standaard op "defrost" ingesteld dus alle lucht naar de voorruit.
Probeer eens om de luchtverdeling naar de vloer te zetten als je de auto ergens neerzet.
Het kan goed zijn dat het alarm dan al niet meer af gaat.
Verder kijk eens onder je dashboard meestal achter je handschoenkastje ergens moet nog een controle unit van dat autoalarm te vinden zijn.
Misschien dat je daar nog een afstelmogelijkheid vind voor je ultrasoon en misschien ook de connectoren met aansluitschema zodat je weet welke aansluitingen naar b.v. de claxon gaan.
Succes met je zoektocht,
Er zijn stapels autoalarm leveranciers die installaties leveren voor accessoire inbouw dus het zal best zo'n systeem zijn.460turbo schreef:Volgens mij heb ik een alarmsyteem op mn 460 zitten, maar t is niet standaard van volvo. ...........
Waarschijnlijk gaat dan je alarm af en meest waarschijnlijk wordt dat getriggerd door de sensoren in de auto (zie verderop).460turbo schreef:Af en toe als ik naar buiten kijk dan staan de alarmlichten te knipperen en na 20 seconden gaan ze dan weer uit en 2 minuten later beginnen ze weer te knipperen.........
Dat is een simpele schakelaar die een massa contact doorverbind als de motorkap wordt opengebroken.460turbo schreef:Ook zit er een druksensor bij de motorkap die denk ik doorgeeft aan het alarmsysteem waneer de motorkap open wordt gebroken.
Ja dat zijn de beiden ultrasoon sensoren die (de naam zegt het al) ultrasoon geluidsgolven door je interieur sturen. Als deze geluidsgolven worden onderbroken doordat er iemand in je auto zit dan gaat het alarm af.460turbo schreef: In het interieur zitten twee (het lijken wel op microfoontjes) naast de zonnekleppen (1 bij de bestuurderskant en 1 bij de bijrijderskant). Eerst dacht ik dat er misschien een carkit in had gezeten maar bij volvo zeggen ze dat er dan maar 1 microfoontje nodig is.
De knipperled is dus een teken dat je autoalarm is ingeschakeld.460turbo schreef:Ook zit er een extra knipper led boven de startonderbreker.
Ik heb zelf getest of het alarm aan ging door de auto op slot te doen en de ramen open en na een tijdje mn hand naar binnen te steken maar het alarm ging niet af. Ook niet bij het als ik op de trekhaak ging staan springen. Dat vind ik dus raar want dan zou het dus tog geen alarm zijn.
Het kan echter wel 1 tot 2 minuten duren voordat het alarm "op scherp"wordt gezet dus wel een tijdje wachten met je hand binnen steken.
Als er geen kantel of bewegingssensoren in je auto zitten dan kun jij op de trekhaak springen wat je wilt maar het alarm zal dan niet af gaan.
De verbinding naar je claxon zou onder je stuurkolom al gemaakt kunnen zijn en ja het zou kunnen dat de vorige eigenaar de claxon heeft losgegooid als dat veelvuldig af gaat.460turbo schreef:Toch denk ik dat het (als er een alarm op zit) dan afgaat bij het knipperen van de richtingaanwijzers, maar dat het systeem niet is aangesloten op de claxon. En dat de vorige eigenaar uit iritatie (omdat het alarm steeds afging) de verbinding tudden de claxon en het systeem heeft doorgeknipt.
Als jullie een idee hebben van wat dit kan zijn, hoor ik het graag.
Groeten Stefan
Hier kun je een aantal dingen doen, het alarm zou al af kunnen gaan door een luchtstroom in je auto die de ultrasoon golven verstoord (een heel bekend fenomeen).
Laat me raden ... de kachelinstelling van je auto staat standaard op "defrost" ingesteld dus alle lucht naar de voorruit.
Probeer eens om de luchtverdeling naar de vloer te zetten als je de auto ergens neerzet.
Het kan goed zijn dat het alarm dan al niet meer af gaat.
Verder kijk eens onder je dashboard meestal achter je handschoenkastje ergens moet nog een controle unit van dat autoalarm te vinden zijn.
Misschien dat je daar nog een afstelmogelijkheid vind voor je ultrasoon en misschien ook de connectoren met aansluitschema zodat je weet welke aansluitingen naar b.v. de claxon gaan.
Succes met je zoektocht,
JosB
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.
vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.
Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.