Heren,
Het valt mij bij onze 'nieuwe' volvo v50 uit 2006 nog weleens een vreemd geluidje hoort wanneer je langzaam de auto achteruit rijdt. Het is eenmalig. Overigens hor je het daarna ook wanneer je weer en stukje vooruit rijd.. Laten we zeggen het een zacht kloink geluid. (nee, ik heb niet gedronken!!)
Bekend iets??
Kloink bij achteruit rijden
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27335
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik denk dat het de aandrijfas is die een heel klein beetje speling heeft
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Zie bovenstaande topic, is een bekend probleem.
Groet Henk
Zie bovenstaande topic, is een bekend probleem.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 16:09
aha, bedankt mannen, ik heb hem net toch even naar de dealer moeten brengen, dus meteen gevraagd of ze even willen luisteren. Overigens heb ik hem net 2,5 maand, dus mochten er problemen zijn lijkt het mij wel een garantie iets... ---hoop ik ---
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30.05.2009 - 09:47
- Locatie: Hoorn NH
Volgens mij zit het in je remblokken, deze hebben namelijk een klein beetje ruimte/speling nodig om te kunnen bewegen en om niet vast te gaan zitten.
Als je achteruit rijdt worden de blokken naar de andere zijde van de remtang gedrukt met remmen, dit kan het "kloink" geluid geven, als je dan vervolgens weer vooruit gaat rijden worden de blokken weer naar de andere zijde van de remtang verplaatst, dit hoor je dan ook bij de eerste keer remmen.
Nu worden er meestal veertjes geplaats om de remblokken standaard te fixeren in de stand van vooruit rijdend remmen, misschien ontbreken deze veertjes of zit er te veel ruimte op de remblokken.
Ik denk dat het in deze hoek gezocht moet worden.
Groet Twan
Als je achteruit rijdt worden de blokken naar de andere zijde van de remtang gedrukt met remmen, dit kan het "kloink" geluid geven, als je dan vervolgens weer vooruit gaat rijden worden de blokken weer naar de andere zijde van de remtang verplaatst, dit hoor je dan ook bij de eerste keer remmen.
Nu worden er meestal veertjes geplaats om de remblokken standaard te fixeren in de stand van vooruit rijdend remmen, misschien ontbreken deze veertjes of zit er te veel ruimte op de remblokken.
Ik denk dat het in deze hoek gezocht moet worden.
Groet Twan
V50 2.4 Momentum 2005
V40 1.8 Europa 1998
Suzuki VS750 Intruder 1986
V40 1.8 Europa 1998
Suzuki VS750 Intruder 1986
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 16:09
Ik wordt net gebeld door de dealer dat ze hem nog een dag langer willen houden omdat ze het niet kunnen vinden... Hmmm, ben benieuwd....
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
k heb dit ook een keer met een volkwagen lupo gehad
En dat was omdat je schijf over de wielbouten een beetje speling heeft, als je dan het kleine schroefje niet in de schijf installeerd kan deze gaan tikken met voor en weer naar achter rijden.
dus dat was een kwestie van 2 verzonken schroefjes en klaar.!
En dat was omdat je schijf over de wielbouten een beetje speling heeft, als je dan het kleine schroefje niet in de schijf installeerd kan deze gaan tikken met voor en weer naar achter rijden.
dus dat was een kwestie van 2 verzonken schroefjes en klaar.!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
Als ik alleen een antwoord moet geven op basis van de titel van dit topic zou ik zeggen: "Er stond een paaltje achter je auto!"
::lol:
Maar goed, ik heb dit ook redelijk frequent meegemaakt bij diverse Renault's en daar had het inderdaad te maken met, zoals Twan ook zegt, de stand van remblokken in de klauw.
Lijkt mij in ieder geval niets kwalijks, maar uiteraard wel even laten oplossen.
::lol:
Maar goed, ik heb dit ook redelijk frequent meegemaakt bij diverse Renault's en daar had het inderdaad te maken met, zoals Twan ook zegt, de stand van remblokken in de klauw.
Lijkt mij in ieder geval niets kwalijks, maar uiteraard wel even laten oplossen.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Het kan twee dingen zijn:
1. De aandrijfassen hebben als je de wielen eraf haalt achter het centrale punt een "bout" zitten die los kan zijn, deze is vervangbaar voor een nieuwer type bout die wel vast blijft zitten.
2. De remblokken klappen van voor naar achteren.
Ik heb het 1e gehad en deze "bouten" zij vervangen waarna het weg is.
Mocht je een Geartronic hebben dan moet je het al horen als je snel van de achteruit naar de vooruit schakeld.
1. De aandrijfassen hebben als je de wielen eraf haalt achter het centrale punt een "bout" zitten die los kan zijn, deze is vervangbaar voor een nieuwer type bout die wel vast blijft zitten.
2. De remblokken klappen van voor naar achteren.
Ik heb het 1e gehad en deze "bouten" zij vervangen waarna het weg is.
Mocht je een Geartronic hebben dan moet je het al horen als je snel van de achteruit naar de vooruit schakeld.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.