Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om relatief eenvoudig de gehele achterbank van een S60 te verwijderen.
Dus zowel het rug-gedeelte als ook het zitvlak.
Vakantie voor de deur en er moet natuurlijk vanalles mee, maar die achterbank hebben we niet nodig.
Ben op zich niet zo handig, dus alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
Verwijderen achterbank S60
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
En denk je dat dat goed gaat , gordelspanners zitten volgens mij ook in de bank (bij de v70 wel) als je die afkoppeld krijg je srs service melding dan werken ook de airbags niet!!
Minder meenemen of grotere auto
Minder meenemen of grotere auto

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Johan
- 5th Gear member
Wat win je er mee? Alleen nog de dikte van de omhooggeklapte zittingen.
Als je overigens je vakantie bagage niet gewoon in de kofferbak van je S60 krijgt moet je toch eens goed bij jezelf te rade gaan ....
Als je overigens je vakantie bagage niet gewoon in de kofferbak van je S60 krijgt moet je toch eens goed bij jezelf te rade gaan ....
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- piotrV70
- 5th Gear member
Ten eerste is het volgens mij niet toegestaan om je achterbank in z'n geheel te verwijderen en ten tweede vraag ik me af wat je wel niet allemaal meeneemt !? Is een dakkoffer misschien een oplossing ?mmaessen schreef:Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om relatief eenvoudig de gehele achterbank van een S60 te verwijderen.
Dus zowel het rug-gedeelte als ook het zitvlak.
Vakantie voor de deur en er moet natuurlijk vanalles mee, maar die achterbank hebben we niet nodig.
Ben op zich niet zo handig, dus alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
-
- 3rd Gear member
Verwijderen is relatief eenvoudig, heb ik vorig jaar gedaan om de boel eens goed te reinigen.
In Vadis staat een goede handleiding, maar kort gezegd komt het hier op neer:
1) rugleuningen naar beneden klappen
2) linker en rechter zijkussens verwijderen
3) "scharnieren" van rugleuning losdraaien
4) zitkussen verwijderen
Uitgezonderd het zitkussen zit vrijwel alles op een "slimme manier" met klemmetjes en palletjes vast, allemaal plastic dus als je grof geweld gebruikt weet je zeker dat er het e.e.a. afbreekt. Pas dus op.
Groet,
Jan
In Vadis staat een goede handleiding, maar kort gezegd komt het hier op neer:
1) rugleuningen naar beneden klappen
2) linker en rechter zijkussens verwijderen
3) "scharnieren" van rugleuning losdraaien
4) zitkussen verwijderen
Uitgezonderd het zitkussen zit vrijwel alles op een "slimme manier" met klemmetjes en palletjes vast, allemaal plastic dus als je grof geweld gebruikt weet je zeker dat er het e.e.a. afbreekt. Pas dus op.
Groet,
Jan
-
- Starter
In mijn vorige Volvo, een S40, kon ik het zitkussen omhoog klappen en daarna de rugleuningen omlaag klappen. Hierdoor ontstond een zee van ruimte.
In mijn huidige Volvo, een S60 uit 2006, is het niet mogelijk om het zitkussen omhoog te klappen. Dit zit simpelweg "vast" gemonteerd.
Ook in de handleiding wordt hierover met geen woord gerept. De rugleuning gaat welliswaar omlaag, maar die steund al vrij snel op het zitkussen en blijft zodoende min of meer schuin omhoog staan. Je wint uiteraard wel wat ruimte, maar bij lange niet zoveel als in de S40.
Vandaar het idee om de gehele achterbank te verwijderen, uiteraard alleen indien dit relatief eenvoudig mogelijk is.
@Menjo en @Jan: Hartstikke bedankt voor de gouden tip! Stelt inderdaad niet al te veel voor zolang je maar geen geweld gebruikt. Het zitkussen is inderdaad wat lastiger, maar met een ferme ruk aan de linker en rechter voorkant kan deze uit een vergrendeling getrokken worden. Hiermee forceer je overigens niets, het lijkt hiervoor gemaakt te zijn. Daarna kun je het hele zitkussen wegnemen en heb ik weer net zo veel ruimte als in de S40.
Kan ik toch weer op vakantie zonder iets thuis te laten, een dakkoffer aan te schaffen of zelfs een andere auto te nemen.

In mijn huidige Volvo, een S60 uit 2006, is het niet mogelijk om het zitkussen omhoog te klappen. Dit zit simpelweg "vast" gemonteerd.

Vandaar het idee om de gehele achterbank te verwijderen, uiteraard alleen indien dit relatief eenvoudig mogelijk is.
@Menjo en @Jan: Hartstikke bedankt voor de gouden tip! Stelt inderdaad niet al te veel voor zolang je maar geen geweld gebruikt. Het zitkussen is inderdaad wat lastiger, maar met een ferme ruk aan de linker en rechter voorkant kan deze uit een vergrendeling getrokken worden. Hiermee forceer je overigens niets, het lijkt hiervoor gemaakt te zijn. Daarna kun je het hele zitkussen wegnemen en heb ik weer net zo veel ruimte als in de S40.

Kan ik toch weer op vakantie zonder iets thuis te laten, een dakkoffer aan te schaffen of zelfs een andere auto te nemen.