In mijn S60 zitten alleen in de voorportieren de speakers ingebouwd. Nu heb ik nog een setje 16cm speakers liggen, die ik in de hoedenplank wil gaan inbouwen. De bekabeling ligt er al en ook de gaten in het plaatwerk (21 cm, inbouw 16cm middels verloopring) zijn reeds aanwezig.
Onder de hoedenplankbekleding voel ik een rooster zitten, daaronder zit isolatiemateriaal en daaronder weer het plaatwerk (met 21cm uitsparing). Het isolatiemateriaal zal ik dus weg moeten snijden.
Nu wil ik de speakers "onzichtbaar" inbouwen. Zou het bezwaarlijk zijn om de hoedenplankbekleding intact te laten, of zou dit ten koste gaan van de geluidskwaliteit ? Ik wil namelijk geen losse roosters inbouwen, kosten namelijk 80 euro en ik vind de roosters ook niet zo mooi op de hoedenplank.
Als ik de speakers aansluit, dan hoeven deze toch niet bij de dealer ingeprogrammeerd te worden ?
Speakers in hoedenplank S60
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
In mijn S60 heb ik ook in de hoedenplank (en in de achterportieren) speakers ingebouwd. Hiervoor heb ik tweedehands origineel Volvo gebruikt (van www.volvos.nl gehaald). Om ze in te bouwen moest ik de volgende dingen doen:
- achterbank neerklappen
- bekleding bagageruimte los maken. (Zit aan iedere kant met 1 clip vast)
- de zij-delen van de achterbank HEEL voorzichtig eruit halen. (clip mid achter het deel los maken en dan voorzichtig draaien en eruit halen)
- de hoedenplank los halen door de drie bevestigingspunten onderaan de achteruit los te klikken en de plank naar de voorruit toe eruit te halen.
- dan kan je van bovenaf in de originele gaten de speakers inbouwen.
- de kleine gaten naast de speakergaten zijn al geschikt voor schroeven (2 per kant) de andere rechthoekige gaten zijn voor het erinschuiven van het originele "speakerframe"
Als er bekabeling in de hoedenplank zit, ligt er ook zeker bekabeling in de achterportieren voor speakers. Kan je ook aan denken als je dat leuk vindt.
Als ik jou zo lees kan je alles van de hoedenplank in tact laten voor je speakers. Ze hoeven ook niet ingeprogrammeerd te worden, ze doen het in 1 keer.
- achterbank neerklappen
- bekleding bagageruimte los maken. (Zit aan iedere kant met 1 clip vast)
- de zij-delen van de achterbank HEEL voorzichtig eruit halen. (clip mid achter het deel los maken en dan voorzichtig draaien en eruit halen)
- de hoedenplank los halen door de drie bevestigingspunten onderaan de achteruit los te klikken en de plank naar de voorruit toe eruit te halen.
- dan kan je van bovenaf in de originele gaten de speakers inbouwen.
- de kleine gaten naast de speakergaten zijn al geschikt voor schroeven (2 per kant) de andere rechthoekige gaten zijn voor het erinschuiven van het originele "speakerframe"
Als er bekabeling in de hoedenplank zit, ligt er ook zeker bekabeling in de achterportieren voor speakers. Kan je ook aan denken als je dat leuk vindt.
Als ik jou zo lees kan je alles van de hoedenplank in tact laten voor je speakers. Ze hoeven ook niet ingeprogrammeerd te worden, ze doen het in 1 keer.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 2nd Gear member
FrankV, waar heb jij die verloopringen vandaan? Zijn die van normaal -> Volvo? Mijn handelaren konden die namelijk niet vinden.
Groet,
Roel
Groet,
Roel
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)