Afspraak gemaakt voor 24 juli bij Fasttech voor montage 3" downpipe en tuning op maat.
Ervaringen volgen daarna.
Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- LPB T5
- 1st Gear member
Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover...
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Tussensprintjes 50 - 80 in 3, 80 - 120 in 3 en 4, verbruik?
Zoals elders vermeld overweeg ik ook chiptuning, dat is bij m'n vorige auto ook bijzonder goed bevallen. Keuze: Rica of Hartog? Waarom heb jij niet voor Rica gekozen?
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Tussensprintjes 50 - 80 in 3, 80 - 120 in 3 en 4, verbruik?
Zoals elders vermeld overweeg ik ook chiptuning, dat is bij m'n vorige auto ook bijzonder goed bevallen. Keuze: Rica of Hartog? Waarom heb jij niet voor Rica gekozen?
Saab 9-3 SE 2.0 t, Speektuning stage 1
Volvo V70 T5 Summum MY05
Volvo V70 T5 Summum MY05
- Steyn
- 2nd Gear member
Ik laat een dezer dagen mijn V50 MY08 D5 tunen door RICA. Hierbij gaat de auto van 180pk met een koppel van 350nm naar 215pk en 420nm. Helaas is het koppel voor een automaat bij deze auto lager dan dat van de handgeschakelde, maar dat mag de pret niet deren. Beetje spannend is het wel, want ik weet niet precies wat ik er van kan verwachten. De auto is nu al vrij rap namelijk. 
Vraag me ook af in hoeverre je verschil ziet in het vebruik. Na ruim 15.000km sturen staat het gemiddelde verbruik op 7,7 liter / 100 km (+/- 1:13). Vrij netjes vind ik zelf, aan gezien ik de auto kocht met 30.000 km op de teller en een gemiddeld verbruik van 9,5 liter / 100 km (daarna wel de board computer gereset).

Vraag me ook af in hoeverre je verschil ziet in het vebruik. Na ruim 15.000km sturen staat het gemiddelde verbruik op 7,7 liter / 100 km (+/- 1:13). Vrij netjes vind ik zelf, aan gezien ik de auto kocht met 30.000 km op de teller en een gemiddeld verbruik van 9,5 liter / 100 km (daarna wel de board computer gereset).
- MaickelS60
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Zal vast nog beter rijden 
Ik heb voor begin augustus een afspraak staan. Ze gaan mijn D5 dan onder handen nemen bij Fasttech. Ben erg benieuwd, laat hier wel even horen wat m'n ervaringen zijn...

Ik heb voor begin augustus een afspraak staan. Ze gaan mijn D5 dan onder handen nemen bij Fasttech. Ben erg benieuwd, laat hier wel even horen wat m'n ervaringen zijn...
Volvo S60 2.4T (2001)
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
Volvo S40 T5 (2004) - kinetic
Volvo S60 D5 (2005)
Volvo S40 T5 (2006) Geartronic - Summum uitvoering - R-velgen - Xenon - Leder - High performance audio - Fasttech tuning 270 pk - 400nm's koppel
Volvo S40 D5 (2008) Edition II - Bi-xenon - beige leder - Dynaudio - Ipod/ USB aansluiting - Telefoon
-
- 3rd Gear member
Ik heb over het tunen nog 1 vraag waar ik niet goed uit kom. Ik begrijp inmiddels dat, indien de tuning goed wordt uitgevoerd, er weining extra slijtage zal ontstaan, er vanuit gaande dat je niet gaat lopen "Stoplicht ridderen" cq voortdurend maar met al dat extra vermogen wil spelen
Een van de redenen dat ik naar tuning aan het kijken ben is het feit dat ik veel in spits cq druk verkeer rijd en dan is het wel lekker als de motor in de met name lagere toeren wat pittiger is (scheelt weer schakelen
) en het makkelijker inhaalt als je even vlot naar links langs een vrachtauto wilt
De topsnelheid vind ik niet zo belangrijk, 190km/h is me hard zat
, het gaat me dus om het extra koppel
Waar ik nu bang voor ben is dat juist doordat ik in de lagere toeren zit ivm files etc juist alles meer op zijn donder krijgt...of maak ik me zorgen om niks en is er als je gewoon normaal rijd in de file etc niets aan de hand?
thnx
Hans

Een van de redenen dat ik naar tuning aan het kijken ben is het feit dat ik veel in spits cq druk verkeer rijd en dan is het wel lekker als de motor in de met name lagere toeren wat pittiger is (scheelt weer schakelen

De topsnelheid vind ik niet zo belangrijk, 190km/h is me hard zat

Waar ik nu bang voor ben is dat juist doordat ik in de lagere toeren zit ivm files etc juist alles meer op zijn donder krijgt...of maak ik me zorgen om niks en is er als je gewoon normaal rijd in de file etc niets aan de hand?
thnx
Hans
- Edgar
- 5th Gear member
Bij maatwerk hoef je je geen zorgen te maken.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- The Real Master
- 3rd Gear member
RampantBunny, met of zonder tuning geeft de motor wel aan of je te laag in de toeren zit.
Zonder tuning te laag in de toeren is ook niet echt lekker voor je blok.
Dus met of zonder maakt niet uit voor de slijtage.
Met tuning zal die wat eerder oppakken in lagere toeren, ligt eraan wat je wensen zijn bij de custom tuning, je kan gaan voor een hooge koppel maar ook kiezen voor een hogere topsnelheid.
Een goeie tuner zal dit altijd vragen aan je.
Zonder tuning te laag in de toeren is ook niet echt lekker voor je blok.
Dus met of zonder maakt niet uit voor de slijtage.
Met tuning zal die wat eerder oppakken in lagere toeren, ligt eraan wat je wensen zijn bij de custom tuning, je kan gaan voor een hooge koppel maar ook kiezen voor een hogere topsnelheid.
Een goeie tuner zal dit altijd vragen aan je.
- The Real Master
- 3rd Gear member
IK denk dat dit de mensen zijn die meer hechten aan topsnelheid :razz:Edgar schreef:Wie wilt er nou geen extra koppel onderin
-
- 3rd Gear member
Geef mij maar koppel
harder dan 190 zal ik waarschijnlijk nooit rijden 
ps: Natuurlijk zal de motor het me laten weten als ik te laag zit en ik ben me er van bewust van het feit dat dat ook niet goed is voor je blok (wel goed dat je er op wijst)
Het gaat mij vooral om het gebied van de zeg 1100 to zo'n 1500 toeren, in mijn diesel zit ik daar vaak in
De auto moet over 4500km voor zijn 20 k beurt, daarna maar eens een afspraak maken bij Hartog

ps: Natuurlijk zal de motor het me laten weten als ik te laag zit en ik ben me er van bewust van het feit dat dat ook niet goed is voor je blok (wel goed dat je er op wijst)
Het gaat mij vooral om het gebied van de zeg 1100 to zo'n 1500 toeren, in mijn diesel zit ik daar vaak in

De auto moet over 4500km voor zijn 20 k beurt, daarna maar eens een afspraak maken bij Hartog

-
- 3rd Gear member
Ik heb gekozen voor Fasttech omdat ik een aantal mensen ken die daar hun auto al tot volle tevredenheid hadden laten tunen.LPB T5 schreef:Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover...
Verder wilde ik graag maatwerk op de vermogensbank.
Nou gisteren dus geweest en het resultaat is zoals ik had gehoopt.
Eerst werd de ferrita downpipe met racekat gemonteerd. Dit leverde met de standaardsoftware een vermogenswinst van 16 pk en 41Nm op.
Daarna is de software aangepast met als uiteindelijk resultaat 265pk en 395Nm.
Lijkt natuurlijk een compleet andere auto en heb voortdurend met een smile op mijn gezicht rondgereden. Trekkracht is enorm en hij gaat nu ook langer door. Topsnelheid interesseert me niet zo het gaat me voorral om de acceleratie.
Hoe het brandstofverbruik is moet de komende tijd nog uitwijzen maar dan zal ik wel mijn rechtervoet moeten beheersen.
Filmpje:
V70N 2.5T fasttech
- Noof
- 2nd Gear member
Hij is er nog niet (a.s. zaterdag halen!) en ik ga er eerst mee rijden, maar ik speel met de gedachte om mijn V70 2.4d 130pk geartronic te laten doen. Ik heb ook proefgereden met D5's en dat verschil is vooral met inhalen goed merkbaar.
De keuze is naar de D5 specs van 163pk of iets verder naar 198pk (zowel Rica of Fasttech). Dat laatste is +68pk. Best veel.
Zijn er meer mensen die van 130 naar 198 gegaan zijn en wat zijn jullie ervaringen? Wordt het een onrustige auto om mee te rijden. Moet je voorzichtig met het gaspedaal zijn als het nat is? Want daar maak ik mijn vriendin niet blij mee.
De keuze is naar de D5 specs van 163pk of iets verder naar 198pk (zowel Rica of Fasttech). Dat laatste is +68pk. Best veel.
Zijn er meer mensen die van 130 naar 198 gegaan zijn en wat zijn jullie ervaringen? Wordt het een onrustige auto om mee te rijden. Moet je voorzichtig met het gaspedaal zijn als het nat is? Want daar maak ik mijn vriendin niet blij mee.
groet, Olav
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb de v70 van 163 naar 215 pk bij Fasttech laten chippen en bij optrekken bij nat wegdek had mijn vrouw er zeker in het begin wel wat moeite mee. Ik denk echter dat je dit bij een kleine 200 pk niet of in ieder geval minder zult hebben.Noof schreef:Hij is er nog niet (a.s. zaterdag halen!) en ik ga er eerst mee rijden, maar ik speel met de gedachte om mijn V70 2.4d 130pk geartronic te laten doen. Ik heb ook proefgereden met D5's en dat verschil is vooral met inhalen goed merkbaar.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Steyn
- 2nd Gear member
Morgen is het zo ver. 's Ochtends de auto wegbrengen, 's middags weer ophalen. Hij wordt getuned met behulp van RICA Engineering. Ben echt benieuwd hoeveel het gaat schelen en hoeveel je er in de praktijk van merkt.
Aangezien ik mijn auto morgen toch kwijt ben, gaat de dealer ook nog even kijken naar een probleem met de v-snaar. Bij hele harde regenval druppelt er af en toe vocht via de onderkant van de motorkap op de v-snaar. Hierdoor gaat de v-snaar enorm piepen. Hiervoor is bij Volvo een modificatie bekend, gelukkig. Hij piept namelijk ook bij het starten nadat je je auto hebt gewassen. Niet grappig als je 'ie net weer *bling bling* is en de hele buurt omkijkt naar een piepende bak
:roll:
Laat over een week of twee wel horen of het tunen bevalt.
Aangezien ik mijn auto morgen toch kwijt ben, gaat de dealer ook nog even kijken naar een probleem met de v-snaar. Bij hele harde regenval druppelt er af en toe vocht via de onderkant van de motorkap op de v-snaar. Hierdoor gaat de v-snaar enorm piepen. Hiervoor is bij Volvo een modificatie bekend, gelukkig. Hij piept namelijk ook bij het starten nadat je je auto hebt gewassen. Niet grappig als je 'ie net weer *bling bling* is en de hele buurt omkijkt naar een piepende bak

Laat over een week of twee wel horen of het tunen bevalt.

- ReVel
- 1st Gear member
Hey Steyn, ik heb mijn v70 laten tunen door RICA in Enkhuizen, dit was anderhalf jaar geleden, geen moment spijt van gehad.
Van 130 naar 205 pk en een koppel van 469nm. (volgens de testbank).
Dit rijd echt super.
Gr. Remon
Dit rijd echt super.

Gr. Remon
V40-2001-1.9D-115PK-Black Sapphire Metallic
V70-2005-2.4D-130PK-205PK-Magic Blue Pearl
V70-2009-2.4D-226PK-Magic Blue Pearl-momentum-family line
V70-2005-2.4D-130PK-205PK-Magic Blue Pearl
V70-2009-2.4D-226PK-Magic Blue Pearl-momentum-family line
- Steyn
- 2nd Gear member
ok
ik neem mijn twijfels terug
en of je het merkt! Vooral van 60 naar 140, dat gaat met hele grote stappen. Lijkt wel alsof er een cilindertje bij gezet is.
De D5 was al niet traag, maar nu is ie behoorlijk snel. Rap genoeg om alle Golfjes TDI en Seat FR's (TDI) voor te blijven hoop ik :razz:

- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Inmiddels de grotere 18T turbo erop, de aluminium IC, een open luchtfilter van K&N en grotere Bosch injectoren...RobbertC70 schreef:Ik heb mn C70 T-5 Automaat uit 1998 laten tunen bij European Tuning die er MTE software overheen gezet hebben. Goed voor automaten...
Reed origineel al door, en nu gaat het helemaal lekker!
Op de wielen nu 225pk op 3500 toeren, en 350Nm. Plusminus.
Heb stage 0 daarvoor al laten doen (bougies, kabels, verdeelkap, rotor), en een 3'' DP en uitlaat 2,5'' Ferrita ligt er ook onder. En een ander liggend luchtfilter van K&N en een veerpootbrug.
Wil onderin ook wel wat meer power, dus spaar ik nu voor een wat grotere turbo (ik denk 18T ipv de 16T) en een alu race intercooler.
Moet er bij zeggen dat ik er al eerder een grotere BBK set remmen op had zitten (NIET onbelangrijk!) en er ligt sinds kort ook een schroefveren set op van Intrax voor de betere wegligging.
Daarna een Zweedse ingenieur erin gezet met zn laptop en die heeft de software in de auto op de weg afgesteld (custom mapping).
En nu rijdt het nog heerlijker! (zeg maar als een speer)
Voor zover een automaat goed af te lezen is op de rollenbank; hij geeft nu ongeveer 255 pk op de wielen en een koppel rond de 400Nm geloof ik.
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- Grootje
- 3rd Gear member
Hebben ze jou er wel op gewezen dat je nu wel een vermogen toename hebt van meer dan 40%. hij zou dan opnieuw gekeurd moeten worden.ReVel schreef:Hey Steyn, ik heb mijn v70 laten tunen door RICA in Enkhuizen, dit was anderhalf jaar geleden, geen moment spijt van gehad.
Dit rijd echt super.![]()
Gr. Remon
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Formeel is (door eigen toedoen) je kenteken ongeldig doordat het voertuig niet meer aan de typegoedkeuring voldoet, dat betekend o.a, dat je verzekering dekking kan weigeren
Volvo for life