Tegen carjacking had o.a. Ford een aardig systeem. Het ontgrendelen van de deuren met de AB opende bij een keer drukken enkel de bestuurdersdeur, bij twee keer drukken alle deuren.
Als ik mij onprettig voel kan ik er altijd voor kiezen de deuren te sluiten, middels he daarvoor bestemde knopje. De automatische vergrendeling, zoals in de s40 v50 vind ik erg hinderlijk, zeker wanneer je hele kleine stukjes moet rijden ( en dan bedoel ik dus echt hele kleine stukjes!).
Joost.
deuren automatisch op slot
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Er zijn mensen die een blijvend hoorletsel overhouden aan het ontploffen van de airbag, mensen met een bril lopen groot gevaar met een airbag in contact te komen (met het stuur trouwens ook; wat is dan het ergste?). Er zijn mensen die hun gordel niet meer uitkrijgen omdat ze in paniek zijn, of omdat het systeem zodanig gekneld zit dat je gordel niet meer loskomt. Er zijn er die gekneld komen te zitten met hun voeten, anderen zullen weer iets anders voor hebben...enz.smokingman schreef:...Die had de deur, als hij op slot had gestaan, nooit kunnen open zonder gereedschap...
Gooi dan meteen al die dingen over boord die voor veiligheid staan, want ze kunnen ook een keer omgekeerd werken.
Als jij geen automatische vergrendeling wil omdat je met je wagen in het kanaal zou kunnen terecht komen, is dat je volste recht. Maar ik denk dat de mensen die wel een automatische vergrendeling willen een meer voorkomende reden geven dan jij. Carjack's staan namelijk dagelijks in de krant, mensen die in het kanaal sukkelen (gelukkig) niet.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Volgens mij moeten er toch wel wat Volvomonteurs/dealertechneuten op het forum actief zijn die daar nu voor eens en altijd uitsluitsel over moeten kunnen geven?Davon schreef:Ik weet dat VW via VAG-COM deze optie in kan schakelen indien dat nog niet is gebeurt. Voor Volvo heb ik geen idee; misschien kan het met de software VOL-FCR of Win-Star voor Volvo, maar dat weet ik niet...
Indien het kan, sta ik morgen bij de dealer, kan het niet, jammer dan!
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
wat houd je tegen om het even rechtstreeks te vragen?.Edwin schreef: Volgens mij moeten er toch wel wat Volvomonteurs/dealertechneuten op het forum actief zijn die daar nu voor eens en altijd uitsluitsel over moeten kunnen geven?
Indien het kan, sta ik morgen bij de dealer, kan het niet, jammer dan!
gr. Edwin.

- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Heeeee, Ludo! Long time no hear!Ludo schreef:wat houd je tegen om het even rechtstreeks te vragen?.Edwin schreef: Volgens mij moeten er toch wel wat Volvomonteurs/dealertechneuten op het forum actief zijn die daar nu voor eens en altijd uitsluitsel over moeten kunnen geven?
Indien het kan, sta ik morgen bij de dealer, kan het niet, jammer dan!
gr. Edwin.
Tsja, vragen bij de dealer kan natuurlijk altijd, maar dat is nou het leuke van het forum, om het samen te doen met alle aanwezige kennis...
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ik rijd ook altijd met de deuren opslot. Vind het eerlijk gezegt niet zo`n probleem om ze handmatig opslot te doen. Je doet toch ook automatisch je gordel om? Als mijn auto te water raakt heb ik altijd nog een life hammer.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Canard
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
- Locatie: Tilburg
Waar en hoe heb je die gemonteerd? Ik heb er pas een gekocht, maar die pinnen die in de bekleding gedrukt horen te worden kunnen niet tegen de Volvo-kwaliteit opRemon schreef:Als mijn auto te water raakt heb ik altijd nog een life hammer.

Ik heb 'm links van de versnellingsbak proberen te monteren. Denk dat 't maar schroeven wordt...
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik moet hem ook nog monteren. In de 850 had ik hem op het plafond tussen in het midden tussen de voorstoelen en achterbank. Zo kunnen indien nodig zowel de voor als achterpasagiers erbij. En mocht je onverhoopt met de auto op de kop komen te liggen dan grijp jij echt niet meer ergens naar beneden om de hamer te pakken, je hangt dan in de gordels en zit waarschijnlijk met je handen tegen het dak aan dus is montage aan het dak de beste oplossing.Canard schreef:Waar en hoe heb je die gemonteerd? Ik heb er pas een gekocht, maar die pinnen die in de bekleding gedrukt horen te worden kunnen niet tegen de Volvo-kwaliteit opRemon schreef:Als mijn auto te water raakt heb ik altijd nog een life hammer.
Ik heb 'm links van de versnellingsbak proberen te monteren. Denk dat 't maar schroeven wordt...
gr. Edwin.

V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Opzich is het dak wel een slimme plek, maar vind het persoonlijk niet erg mooi staan.
Ik heb zelf de hamer bij de vernellingsbak. Inderdaad geschroefd, want die bekleding is wel erg stug om de pinnen doorheen te drukken. Let wel goed op dat als je de stoel naar voren en naar achteren doet je nooit met de benen tegen het hamertje komt. Het is even goed uivogelen wat de beste plek is.
Ik heb zelf de hamer bij de vernellingsbak. Inderdaad geschroefd, want die bekleding is wel erg stug om de pinnen doorheen te drukken. Let wel goed op dat als je de stoel naar voren en naar achteren doet je nooit met de benen tegen het hamertje komt. Het is even goed uivogelen wat de beste plek is.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17
We dwalen nu wel wat af, maar persoonlijk vind ik de lifehammer een slecht ontworpen doorontwikkeld product. Met name de bevestiging vind ik zeer dubieus en hinkt op 2 gedachten. Vier pinnen waaraan je je zelf lelijk kan openhalen, een klikvinger die veel te stug is en daarnaast is het onderwater een raam stuk slaan veel lastiger dan dat je dit met een impuls hamer zou doen.
Desondanks verkoopt het ding toch nog vrij goed (ook ik heb er een) Inspelen op angst kun je nu eenmaal commercieel goed uitbuiten. Wat ik mij afvraag is waarom met name een merk als volvo hier nog geen geintegreerde oplossing voor heeft bedacht. Als je notabene uitklikbare koffiebekerhouders voor je dashboard kunt bedenken dan....
Desondanks verkoopt het ding toch nog vrij goed (ook ik heb er een) Inspelen op angst kun je nu eenmaal commercieel goed uitbuiten. Wat ik mij afvraag is waarom met name een merk als volvo hier nog geen geintegreerde oplossing voor heeft bedacht. Als je notabene uitklikbare koffiebekerhouders voor je dashboard kunt bedenken dan....
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Seat heeft ook zo'n schakeling om de deuren automatisch op slot te doen.
Maar die kan je gewoon van binnenuit open doen hoor, ook al rijd de auto.
Het gaat er vooral om dat de deur van buitenuit niet te openen is, als je bijvoorbeeld ergens staat te wachten.
Zelf doe ik de deur ook altijd op slot als ik ga rijden.
Dat heb ik mezelf aangeleerd via het werk.
Mijn telefoon is toen een keer gejat terwijl ik stil stond voor het verkeerslicht.
En je doet er dan echt niets tegen hoor. Ze zijn zo snel.
Dus het is wel een makkelijk systeem.
Ook de ruiten die sluiten als je de deur op slot doet is heel handig!
Bij veel alarmsytemen is dit een optie. Dan word er gewoon een module tussen geplaatst.
Maar die kan je gewoon van binnenuit open doen hoor, ook al rijd de auto.
Het gaat er vooral om dat de deur van buitenuit niet te openen is, als je bijvoorbeeld ergens staat te wachten.
Zelf doe ik de deur ook altijd op slot als ik ga rijden.
Dat heb ik mezelf aangeleerd via het werk.
Mijn telefoon is toen een keer gejat terwijl ik stil stond voor het verkeerslicht.
En je doet er dan echt niets tegen hoor. Ze zijn zo snel.
Dus het is wel een makkelijk systeem.
Ook de ruiten die sluiten als je de deur op slot doet is heel handig!
Bij veel alarmsytemen is dit een optie. Dan word er gewoon een module tussen geplaatst.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
- Davon
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.03.2006 - 19:56
De schakeling die Dennis noemt, zit ook in de meeste Mercedessen van vandaag de dag.
Ik heb eens rondgesnuffeld op internet, en krijg de indruk dat de Amerikaanse VIDA software van Volvo (de software om de motormanagement module en andere modules van je auto) uit te lezen / programmeren.
Blijkbaar is het dus met bepaalde auto's van Volvo wel degelijk mogelijk; welke modellen en of dit überhaupt in Nederland (kan) word(t)(en) gedaan, weet ik niet helaas, daarover heb ik (nog) geen uitsluitsel kunnen vinden.
Ik heb eens rondgesnuffeld op internet, en krijg de indruk dat de Amerikaanse VIDA software van Volvo (de software om de motormanagement module en andere modules van je auto) uit te lezen / programmeren.
Blijkbaar is het dus met bepaalde auto's van Volvo wel degelijk mogelijk; welke modellen en of dit überhaupt in Nederland (kan) word(t)(en) gedaan, weet ik niet helaas, daarover heb ik (nog) geen uitsluitsel kunnen vinden.
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het anti carjack systeem van Volvo is een software optie van iets van twaalf euro dacht ik. Je kan het er bij iedere dealer zo in laten programmeren. Klein klusje, veel plezier vind ik!
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@480S60
Ik zie dat je al in verschillende topics commentaar geeft. En in je profiel dat je het 480register als website opgeeft. Zou je je niet eens voorstellen?
Ik ben namelijk reuze benieuwd naar je auto's.
Ik zie dat je al in verschillende topics commentaar geeft. En in je profiel dat je het 480register als website opgeeft. Zou je je niet eens voorstellen?
Ik ben namelijk reuze benieuwd naar je auto's.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)