Diverse vragen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
142-er
2nd Gear member

Goedensmiddags allen te saam!

Ik heb even een vraagje over de oliën die ik wil verversen in mijn 142:

Motor: is al gedaan
Remmen: dot 4, klopt dat?
Versnellingsbak?
Differentieel?
Koelsysteem, alles eruit en van 1 merk erin.

Ik denk dat dit de belangrijkste vloeistoffen zijn die ik wil vervangen.

Een vriend zei als ik de differentieel ververs, 2 bouten moet losdraaien;
1 aan de onderkant voor het leeglopen
1 aan de bovenkant/zijkant voor het vullen, als deze overloopt istie vol.

Klopt dit?

En hoe kan ik mijn versnellingsbak verversen?

Wat mij leuk lijk is om iets meer vermogen te krijgen voor mijn b20 met een open luchtfilter op mn stromberg cab. ik kwam op internet deze tegen:
http://www.volvo-klassiekers.nl/images/ ... etcart.jpg

Is dit de juiste? en zo ja, moet er nog wat bij besteld worden?

Ben lekker bezig hier, panelen in mijn deur vervangen door nieuw hout, zit nog te stoeien met de ophangbevestiging, hoedenplank van zeer leuke boxen met versterkers voorzien, nieuw hout in de kofferbak.
Marty McFly
1st Gear member
Contacteer:

Hi 142-er,

Vraagje: ik wil ook aan de slag met nieuwe panelen achter de bekleding van de deuren. Hoe heb jij het aangepakt (mal, materiaal, etc) :roll:

Heb je daar ook foto's van?? 8)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
142-er
2nd Gear member

Ha mart,

Ik heb het niet heel professioneel aangepakt hoor, het meeste was overtrek en meet werk, de punten voor de klemmen (om het paneel aan de deur vast te maken) Heb ik gemaakt door de oude op de nieuwe plaat te leggen en te klemmen en zo in de oude gaten nieuwe gaten geboord op het nieuwe paneel.

Let wel op de dikte van het paneel, ik moet namelijk nog een gedeelte wegschuren bij de klemmen :S De klemmen hebben nl. een vaste maat..

De nietjes ga ik proberen met een nietapparaat vast te maken, gewoon zo'n kantoor geval :P maar dat moet ik nog even experimenteren, ik heb nu in de zijkant van het paneel een paar kleine spijkers geslagen om zo de bekleding vast te houden.

Ik ben er zelf nog niet helemaal klaar mee maar het is best wel wat werk :P

Wat wel een voordeel is: het ijzeren gedeelte kan je zo overzetten op je nieuwe plaat, als dit ook hout was... Dan was er geen vorm in te krijgen :P

Ik zal eens wat foto's in mijn vrije tijd maken, heb dit weekend heel weinig tijd, ben nu aan het eten en over een half uur moet ik werken :S

Maar ik zal proberen een paar foto's te schieten :)
JaapP
2nd Gear member

Ik heb aluminium plaat gebruikt achter de deurpanelen,sterk,en mag ook een keertje nat worden.
Gewoon lijmen of kitten.
142 1974 rood B20A
142-er
2nd Gear member

Dat is nog beter, die gaten voor de bevestingsklemmen laat ik dan maar schieten, ik kit ze dan lekker vast, aluminium is wel het beste ja, er komt sowieso water langs als het regent. Over 1 jaar dus vervangen voor aluminium platen ;)
JaapP
2nd Gear member

Nou ik bedoel eigenlijk dat ik de bekleding gelijmd heb,ik heb er wel gaten/sleuven in geboord/gevijld voor de klemmen.
142 1974 rood B20A
Marty McFly
1st Gear member
Contacteer:

ik merk dat ik toch meer een purist ben, ga dus gewoon voor het hardboard.
Goede tip van die dikte, zal ik nog even checken!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
142-er
2nd Gear member

@ Jaap, o dan is het alsnog een meetwerk geworden, ik ga dus ook maar de klemmen proberen erop te monteren

@ Mart, als ik nog wat weet over hoe ik de bekleding op het hardboard vast heb gemaakt enzo, zal ik het wel even posten. Ik heb op je foto's je volvo gezien, een nette auto! Ik heb wat meer roest, jammer genoeg aardig wat op de buitenkant, volgens mij hebben wij dezelfde auto, ik heb alleen een bruin interieur, de kleur klopt volgens mij ook, in mijn motor ruimte zie ik op een plaat kleur: 104 als ik het goed heb. Schitterend, oude nog steeds rijdende pruttelende volvo's met genoeg pk's :) Bij elk klein ritje genieten :)

Is er nog iemand die weet welke oliën ik kan gebruiken? Ik heb dot 4 al liggen het is wel syntetisch, is dit geen probleem?

BVD
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”