roest behandelen
- mpsjmvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.11.2005 - 08:12
Er verschijnen wat roestplekjes op de carroserie bij mijn 244 uit 1977. Kan ik deze plekken schuren en bijvoorbeeld met fertan behandelen en daarna weer spuiten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vanaf mei 2009: V70 2.0d Limited Edition v.v. ipod/usb aansluiting, sunblinds
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ja, dat gaat heel goed, mits je steeds goed ontvet, liefst met siliconenreingiger. Eerst met een slijpschijfje op je kleine Ferm (of hoe heet dat duurdere ding ook weer) kaal maken en dan BRUNOX erop. Na 6 tot 12 uur nóg een laagje en dan na 6 - 12 uur een laagje lak erop. Dan plamuren en aflakken. As laatste na een paar weken poetsen met Commandant en je ziet er (bijna) niet meer van. Wél je lak op kleur laten mengen, anders zie je kleurverschil. Op het eind kleurloze lak erover.
Ikzelf gebruik geen Fertan, maar BRUNOX EPOXY, dat is een roestomvormer en epxoy primer in één en werkt als een trein!
Succes!
Ikzelf gebruik geen Fertan, maar BRUNOX EPOXY, dat is een roestomvormer en epxoy primer in één en werkt als een trein!
Succes!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Marty McFly
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.06.2009 - 11:06
- Contacteer:
Duurdere ding = Dremel :roll:whitehorsekart schreef:Ja, dat gaat heel goed, mits je steeds goed ontvet, liefst met siliconenreingiger. Eerst met een slijpschijfje op je kleine Ferm (of hoe heet dat duurdere ding ook weer) kaal maken en dan BRUNOX erop. Na 6 tot 12 uur nóg een laagje en dan na 6 - 12 uur een laagje lak erop. Dan plamuren en aflakken. As laatste na een paar weken poetsen met Commandant en je ziet er (bijna) niet meer van. Wél je lak op kleur laten mengen, anders zie je kleurverschil. Op het eind kleurloze lak erover.
Ikzelf gebruik geen Fertan, maar BRUNOX EPOXY, dat is een roestomvormer en epxoy primer in één en werkt als een trein!
Succes!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Oh, ja, ik kan me de duurdere dingen meestal niet goed herinneren! (Gniffel!)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- mpsjmvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.11.2005 - 08:12
eindelijk vakantie, dus tijd gehad om er maar eens aan te gaan beginnen. Heb nu een aantal plekken aan de binnenzijde van de portieren van de grove roest ontdaan en goed vet vrijgemaakt en in de Fertan gezet. Kan ik dit nu met bv ferpox (roestwerende 1K epoxy primer) behandelen en dit dan enige tijd zo laten zitten om dan in een keer alle plekjes te (laten) spuiten?
Ben inmiddels een enthousiast klusser geworden, heb de binnenste en buitenste stuurkogel vervangen (was een APK adviespunt) en de rubbers van de stabilisator stang want dat was niet veel meer, denk dat dit nog de orginele van 32 jaar oud waren!
Ben inmiddels een enthousiast klusser geworden, heb de binnenste en buitenste stuurkogel vervangen (was een APK adviespunt) en de rubbers van de stabilisator stang want dat was niet veel meer, denk dat dit nog de orginele van 32 jaar oud waren!
vanaf mei 2009: V70 2.0d Limited Edition v.v. ipod/usb aansluiting, sunblinds
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
- mpsjmvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.11.2005 - 08:12
excuus, dank voor de reactie's, ook van mijn eerdere vraag, was ik nog vergeten!
vanaf mei 2009: V70 2.0d Limited Edition v.v. ipod/usb aansluiting, sunblinds
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04