Ik zou niet eens weten hoe zo'n lapje in je dashbord eruit zou moeten zien?!
Ik heb even gezocht op de googeldoos en daar zie ik een groen driehoekje?
Ik heb nog nooit een groen driehoekje gezien..?
Ik weet wel hoe die lampjes vervangen moeten worden... K*t werk... Heb t al eens eerder gezien.
Maar naast welk ander lampje moet ie zitten?
Verbrande olie lucht
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Benzine
Bouwjaar '93
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Groen icoontje met een lambda ("omgekeerde Y"). Rechtsonder in je klokkenwinkel, links van het handremicoontje als ik me goed herinner.
Zet je contact aan (lampjestest zeg maar) en je zou hem moeten zien oplichten voordat je start.
Zet je contact aan (lampjestest zeg maar) en je zou hem moeten zien oplichten voordat je start.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
heb je al foutcodes uitgelezen? dit doe je met het zwarte kastje op veerpoot links. ff zoeken @ forum, zijn veel topics over.
met deze foutcodes kun je kijken of alle onderdelen van het brandstofsysteem werken binnen de marges. een lambdasensor, stationairklep o.i.d. die je auto zo belabberd laat lopen verschijnt daar dan wel in.
met deze foutcodes kun je kijken of alle onderdelen van het brandstofsysteem werken binnen de marges. een lambdasensor, stationairklep o.i.d. die je auto zo belabberd laat lopen verschijnt daar dan wel in.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Daar zie ik geen icoontje oplichten voor het starten. Boven de snelheidsmeter zie ik wel rechts een soort van:Zark3 schreef:Groen icoontje met een lambda ("omgekeerde Y"). Rechtsonder in je klokkenwinkel, links van het handremicoontje als ik me goed herinner.
( ( (
------
--- ---
------
Maar dat heeft er zeker niets mee te maken?! Want die zie ik niet oplichten voor het starten...
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Goede tip! Geen idee hoe het werkt maar ik ga er achter aan!evanmandos schreef:heb je al foutcodes uitgelezen? dit doe je met het zwarte kastje op veerpoot links. ff zoeken @ forum, zijn veel topics over.
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Terug van weg geweest,
Even de auto uitgelezen en zie hier:
Druk op de knop pin in socket nr.2 :
knipper-knipper------knipper-------knipper-knipper
Ik mag nu toch 2-1-2 lezen? En dat is toch een lambda sensor melding?
In socket nr.3:
Druk op de knop;lampje brand en bij het loslaten gaat ie weer uit... thats it....
Dus niets mee doen?
Wat moet ik nu doen met die sensor? Waar zit ie in mijn auto en waar kan ik m goedkoop vandaan halen?
(ist moeilijk te vervangen?)
Even de auto uitgelezen en zie hier:
Druk op de knop pin in socket nr.2 :
knipper-knipper------knipper-------knipper-knipper
Ik mag nu toch 2-1-2 lezen? En dat is toch een lambda sensor melding?
In socket nr.3:
Druk op de knop;lampje brand en bij het loslaten gaat ie weer uit... thats it....
Dus niets mee doen?
Wat moet ik nu doen met die sensor? Waar zit ie in mijn auto en waar kan ik m goedkoop vandaan halen?
(ist moeilijk te vervangen?)
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Lambdasensor zit in je voorpijp, is qua werkwijze niet bijster intelligent maar het kan wel beetje lastig zijn met uitbouwen qua ruimte.
Sensor kun je op drie manieren krijgen:
- dealer (vrij prijzig maar wel garantie dat hij goed werkt en nog lang blijft werken want nieuw)
- algemene onderdelenboer (schijnen wat problemen mee te zijn w.b. kwaliteit en levensduur, even zoeken op forum, meerdere discussies - wel aanzienlijk goedkoper dan dealer)
- sloop (goedkoopste optie en als je geluk hebt kun je er weer even flink tegenaan maar met wat tegenslag ben je na een paar maanden weer aan de beurt)
Sensor kun je op drie manieren krijgen:
- dealer (vrij prijzig maar wel garantie dat hij goed werkt en nog lang blijft werken want nieuw)
- algemene onderdelenboer (schijnen wat problemen mee te zijn w.b. kwaliteit en levensduur, even zoeken op forum, meerdere discussies - wel aanzienlijk goedkoper dan dealer)
- sloop (goedkoopste optie en als je geluk hebt kun je er weer even flink tegenaan maar met wat tegenslag ben je na een paar maanden weer aan de beurt)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Oke dan ga ik eerst even kijken bij de sloop voor een originele (even prijs na vragen)
Ik heb de plaatjes gezoch op internet. komt je voorpijp trouwens voor of na je kat. vanaf de motor gezien?
En die sensor kan ik die er gewoon met een steeksleutel uit draaien? en de bedrading is dat een stekker of moet ik echt gaan solderen?
Ik heb de plaatjes gezoch op internet. komt je voorpijp trouwens voor of na je kat. vanaf de motor gezien?
En die sensor kan ik die er gewoon met een steeksleutel uit draaien? en de bedrading is dat een stekker of moet ik echt gaan solderen?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Voor. Vandaar voorpijp (flauw). Hij zit tussen kat en motor.
Er zou een stekker moeten aanzitten (mits correct aangesloten en correct gedemonteerd) en idd gewoon met een steeksleutel. Moet wel zeggen, heb hem in 2006 voor het laatst gezien dus ik kan me vergissen
Er zou een stekker moeten aanzitten (mits correct aangesloten en correct gedemonteerd) en idd gewoon met een steeksleutel. Moet wel zeggen, heb hem in 2006 voor het laatst gezien dus ik kan me vergissen

- Diamondnick
- 2nd Gear member
Net even langs een kleine sloper gegaan. Voor 20 euro de sensor gekocht en even de auto omhoog gekrikt om vanaf de ZIJKANT jahwel te kijken en heb hem inderdaad zien zitten. Moet wel even iets van een bokken hebben of iets om die auto omhoog te houden want k ben doodbang dat die krik t begeeft als ik aan die bout ga zitten sjorren.
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Ik krijg dat klereding met geen mogelijkheid los, alle sleutels gekocht. zit er geen 23 tussen.... Ik begin agressief te worden maar ga nog even naar de kluszaak...
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- rene en erica
- 4th Gear member
ze kunnen idd ERG vast zitten!!!
groet'n uut grunn
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Oke vanaf 17.00 bezig geweest. Echt alles geprobeerd. Ik geef niet snel op maar ik zou best graag keihard mijn eigen autoruit in willen gooien!
Toch zou ik het leuk vinden als jullie misschien nog een tip hebben voor het los krijgen....
Dit heb ik al gedaan:
steeksleutel gekocht.... Was toch 22 en niet 23 gelukkig bestaat 23 ook niet en heb ik nu wel een engelse sleutel. Ook leuk. En nog een set steeksleutels. Ik heb bokken gekocht en een sensor en ik heb wd 40 op dat ding gespoten, kruipolie, daarna nogmaals getikt met een sleutel, Uit woede een waterpomptang op de sensor gezet... Geen beweging. Reservewiel en een zak grind achter mijn achterbanden gezet. Omdat ik dat dat ik de auto van de bokken af trok. Vervolgens contactspray om t te kunnen zien. Dat kreeg ik door de wind in mijn oog... Dus ik zat er ook nog bij te janken. (zo voelt het nog steeds) En vervolgens weer wd40 en kruipolie etc..
Nu heb ik een kromme nek. Niets bereikt en een 100% stukke sensor....
En nu.... Ik weet het niet meer!
P.S. de auto staat nog voor de deur op de bokken dus als de tips voor t donker zijn verpest ik de rest van mijn dag graag ook nog even!
Toch zou ik het leuk vinden als jullie misschien nog een tip hebben voor het los krijgen....
Dit heb ik al gedaan:
steeksleutel gekocht.... Was toch 22 en niet 23 gelukkig bestaat 23 ook niet en heb ik nu wel een engelse sleutel. Ook leuk. En nog een set steeksleutels. Ik heb bokken gekocht en een sensor en ik heb wd 40 op dat ding gespoten, kruipolie, daarna nogmaals getikt met een sleutel, Uit woede een waterpomptang op de sensor gezet... Geen beweging. Reservewiel en een zak grind achter mijn achterbanden gezet. Omdat ik dat dat ik de auto van de bokken af trok. Vervolgens contactspray om t te kunnen zien. Dat kreeg ik door de wind in mijn oog... Dus ik zat er ook nog bij te janken. (zo voelt het nog steeds) En vervolgens weer wd40 en kruipolie etc..
Nu heb ik een kromme nek. Niets bereikt en een 100% stukke sensor....
En nu.... Ik weet het niet meer!
P.S. de auto staat nog voor de deur op de bokken dus als de tips voor t donker zijn verpest ik de rest van mijn dag graag ook nog even!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- rene en erica
- 4th Gear member
warm stoken.
groet'n uut grunn
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Hoe bedoel je?rene en erica schreef:warm stoken.
K, vond ook deze site, kan ik, als ik t ooit nog los krijg! kijken wat er mee is misschien!
http://www.ngk.com/glossaryImage.asp?imgID=370
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- rene en erica
- 4th Gear member
met een brander
groet'n uut grunn
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Dan zet t toch juist uit? Metaal zet toch uit met hitte en krimpt bij kou?
Kan ik de auto niet gewoon laten draaien?! wordt ie ook lekker warm van!
Kan ik de auto niet gewoon laten draaien?! wordt ie ook lekker warm van!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- rene en erica
- 4th Gear member
warm stoken met een (snij)brander.tot hij echt roodgloeiend is.dat word hij niet als je de motor laat draaien.
groet'n uut grunn
- Diamondnick
- 2nd Gear member
Oke... Nee dat mag ik ook hopen 
Nu heb ik geen snijbrander of brander op voorraad en met een kaars gaat het wat lang duren ben ik bang. Weet je misschien ook hoe ik er voor kan zorgen dat ik met zo'n tang wat meer kracht kan zetten?

Nu heb ik geen snijbrander of brander op voorraad en met een kaars gaat het wat lang duren ben ik bang. Weet je misschien ook hoe ik er voor kan zorgen dat ik met zo'n tang wat meer kracht kan zetten?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Benzine
Bouwjaar '93
- rene en erica
- 4th Gear member
probeer eens verschillende sleutels,het liefst een ringsleutel indien mogelijk.soms past een oude sleutel net iets beter als een nieuwe of andersom.houd de sleutel goed op spanning en probeer met een welgemikte mep met een hamer de sensor te laten "schrikken".op je rug onder de auto zal dit niet meevallen,een paar extra handen zijn wel handig.de sleutel verlengen met een buis oid kan ook maar dan heb je wel wat armslag nodig.SUSSES.
groet'n uut grunn