Bij warme motor (in de winter) of bij warm weer wil de Volvo moeizaam starten. Hij heeft dan de neiging onmiddellijk weer stil te vallen.
Een flinke dot gas net voor hij stilvalt wil helpen. 1, 2, in een slecht geval 3 keer die toepassen en hij blijft stationair rijden.
Ik heb al de slangen nagekeken maar daar zit geen lek in. De lambdasonde is vervangen en de LMM is vervangen.
Kan een oude luchtfilter het probleem zijn? Of heb ik toch ergens een lek in de slangen? Ik heb ook een foutcode die duidt op een probleem met het regelen van lucht in het mengsel , dus wellicht dat dit helpt om een diagnose te stellen?
740 2.3 GL: Moeilijk starten bij warm weer/warme motor
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Een vers luchtfilter is nooit weg natuurlijk.
Stinkt de auto wanneer deze neigt stil te vallen erg naar benzine uit de uitlaat? Dan zou je namelijk kunnen denken aan een slechte(of slecht contact met) de temperatuursensor van de injectie computer.
En welke foutcode wordt er precies gegeven?
Stinkt de auto wanneer deze neigt stil te vallen erg naar benzine uit de uitlaat? Dan zou je namelijk kunnen denken aan een slechte(of slecht contact met) de temperatuursensor van de injectie computer.
En welke foutcode wordt er precies gegeven?
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Temperatuursensor verdachte nummer 1, LMM was zeker een tweedehands?
Meet de temp-sensor eerst eens door en post even welke weerstandswaarde je meet, met koud blok. (en met warm, als je dat lukt)
Meet de temp-sensor eerst eens door en post even welke weerstandswaarde je meet, met koud blok. (en met warm, als je dat lukt)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Dat regelt de injectie computer aan de hand van de temp sensor.arjen-440 schreef:warmdraairegelaar?
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
In de 7 serie is de GL model toch een carburateur uitvoering, iig in modeljaar 84 en 85. Geen idee hoe het daarna is
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
hmm hmm, klopt. Maar zodra er een lambdasonde en LMM in zitten dan moet het het B200F/B230F blok zijn. Zowel de B230A, B230K en B230E hebben die delen geen van allen.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 21:18
Het is er een van 1992. Dus inderdaad een B230F blok.
Ik heb de sensor uitgemeten. Bij volledig koude motor een weerstand van 2500 Ohm. Vervolgens even de motor aangezet en een minuutje laten draaien en weer uitgelezen. De sensor gaf toen 1100 Ohm aan.
Alles weer aangesloten, nogmaals (met moeite) gestart en de ventilator sloeg ook meteen aan, zag ik.
Oplossing voor moeilijke warme start is overigens om, net voor hij uitvalt, een kleine dot gas te geven. Vroeger kon dit vaak met 1 keer, nu moet je 2-3 keer een kleine dot gas geven voor hij vanzelf blijft draaien. En het wordt wel geleidelijk aan lastiger.
Ik heb de sensor uitgemeten. Bij volledig koude motor een weerstand van 2500 Ohm. Vervolgens even de motor aangezet en een minuutje laten draaien en weer uitgelezen. De sensor gaf toen 1100 Ohm aan.
Alles weer aangesloten, nogmaals (met moeite) gestart en de ventilator sloeg ook meteen aan, zag ik.
Oplossing voor moeilijke warme start is overigens om, net voor hij uitvalt, een kleine dot gas te geven. Vroeger kon dit vaak met 1 keer, nu moet je 2-3 keer een kleine dot gas geven voor hij vanzelf blijft draaien. En het wordt wel geleidelijk aan lastiger.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 21:18
Oh, meteen bij vragen: stel dat het de temperatuursensor is, hoe installeer ik die dan terug? Het is een sleutel 19, heb ik gelezen, en eruit halen is niet zo moeilijk. Dan kan ik de plastic kap afbreken. Maar terugzetten? Er is echt onmogelijk weinig ruimte.
Ik heb gelezen dat het beter gaat als je het inlaatstuk eraf haalt, maar is dat veel werk of gewoon kwestie van hier en daar een bout?
Ik heb gelezen dat het beter gaat als je het inlaatstuk eraf haalt, maar is dat veel werk of gewoon kwestie van hier en daar een bout?