Aanschaf tweedehands diesel

Plaats reactie
jhermans
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo mede Volvo-rijders. Ik rij inmiddels al weer een tijdje ERG tevreden in mijn '99 S80. Nu krijg ik volgende maand een nieuwe baan en daarom ga ik 30.000-35.000 km per jaar woon-werk rijden. Een korte berekening leert dan dat diesel wel een stuk goedkoper is. Ben vandaag naar een tweedehands dealer gegaan en de S60 en S80 vergeleken. Volgens de dealer is de S60 wat sportiever in rijgedrag en vering (wat ik niet wil). Ook de ruimte in de S60 viel mij erg tegen (tsja, ik ben verwend). Ik neig dus nog altijd naar de S80. Punten die mij belangrijk leken:
- afneembare trekhaak (altijd handig als je hem hebt...)
- het liefste 163pk (de huidige S80 kan wat sloom zijn bij het stoplicht)
- volgens de dealer is een 2002 model (sinds 2001) van de S80 aan te raden vanwege een nieuwe diesel motor
- tot 250.000 km gereden.
- prijs tot 11.000 euro

Zijn er nog dingen die jullie belangrijk zouden vinden bij de aanschaf van zo'n tweedehandsje?
Groeten,

Jeroen
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

De D5 dieselmootor is inderdaad een wat fijnere en soepelere motor als de oude 2.5D van volkswagen/audi. De hogere kmstand is vaak geen probleem. denk er wel aan de de nokkenasriemen vervangen moeten worden om de 120.000km en dat dit bij de auto van je keuze al daadwerkelijk gedaan is, samen met de waterpomp.
Gezien de ruimte is in mijn opinie de S80 de beste keuze. ik vind de s60 mooier om te zien, maar te klein van binnen. beenruimte is een stuk minder als in de s80, en hij is smaller.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Plaats reactie

Terug naar “S80”