bookkeeper schreef:@steve
De V70LE is nieuw wanneer adviseer jij de eerste keer in de roze SmartWax zetten??
Wat moet ik doen met de zwarte kunstof onderdorpels, mijn ervaring met Wax is dat deze eeuwig in het kunstof blijft zitten..
Hoe maak ik die schoon of bescherm ik die tegen de wax??
Em mijn ramen en rubbers??
Quickdetailer op de ramen??
En wanneer gebruik ik de Pro detailer, na iedere wasbeurt ? ook als ik iedere week mijn V70LE was??
Ik kan de sportschool wel gaan opzeggen denk ik...
Wit blijft witter als je je auto vaker wast... haha...
Wanneer je de auto in wax zou kunnen zetten ligt er een beetje aan hoe de dealer hem heeft afgeleverd.
Als het een standaard wasstraat behandeling is met hotwax zou het nu al mogen, hotwax is namelijk na 2 regenbuien al weg.
De kunststof dorpels en trims kun je het beste afplakken met 3M tape (deze laat geen lijmresten na).
Mocht je toch geknoeid hebben haal ik het weg met APC en een doek.
De kunstof delen bescherm ik met Smart Gel deze is tevens te gebruiken op de banden en zorgt ervoor dat het kunststof niet gaat verkleuren en houd het mooi zwart.
Ramen en rubbers kun je prima doen met een quick detailer (zonder wax) want op de rubbers slaat het wit uit, op de ruiten gaat het prima zoals je al zei.
Ik zou de Pro Detailer na elke wasbeurt gebruiken, zo weet je zeker dat je waxlaag intact blijft ook als je elke week je auto wast.
Had je de Pro Detailer al aangeschaft dan ?