V70- 2.0 of 2.5 aankopen

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

vraagje; we zij al ff op zoek naar een V70 voor niet al te veel, maar ik zie zo veel verschillende motoren (2.0/2.4/2.5enz) wat is een betrouwbaar blok, en wat rijd het lekkerst???????????

En waar moet ik op letten behalven of hij er netjes uit ziet?

met vriendelijk groet dave
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de 2.0 moet om lekker te gaan doorgaans hoog in de toeren, een 2.5 10V is een heerlijke probleemloze machine
Volvo for life
Gebruikersavatar
Geus
4th Gear member
Berichten: 694
Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16

Hier sluit ik me helemaal bij aan. De 2.5 10v is niet overdreven snel. Bij normaal schakelen is het rustig cruisen. Door wat hoger in de toeren te gaan, kan 'ie toch nog wel een lekker sprintje trekken. De 2.0 is wat mager, zeker met volle bak, aanhanger, e.d. De 2.4 kwam in 1999 en is minder makkelijk op gas te zetten. Ze zijn allemaal betrouwbaar en behoorlijk onverwoestbaar.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Gebruikersavatar
Kai
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik heb sinds vorige week de 2.5 (diesel) en het verbruik valt me 100% mee, ik rij tot nu to met een gemiddelde van rond de 1 op 19 (de afgelopen 600 km). ik ben eerst ook naar een 2 liter wezen kijken maar vond hem inderdaad te mager.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

@boonzaijer: Alleen hebben we het hier over de benzine variant want er is volgens mij geen 2 liter diesel geweest in de s70/v70 toch?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
Geus
4th Gear member
Berichten: 694
Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16

Als je de vraag van Dave ruim interpreteert kan je het ook over diesels hebben, lijkt mij.

Maar ik vergat nog te zeggen dat de 2.5 10v natuurlijk de enige echte roffel is, met het mooiste geluid!
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

We hebben zes jaar de 2.5 gehad in een V70 Classic. We miste hier uiteindelijk wel de power toen we er een V40 2.0T naast kregen. Toen is hij snel vervangen voor een nieuwere 2.4T.

Maar een schitterend geluid en een heerlijke auto!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Ik ben het volkomen eens met Geus. Heerlijk cruisen bij lage toeren, maar kan ook een lekker sprintje trekken!!

FF off-topic:
Wij hadden voor de V70 een Mazda 323 Estate uit '92. Als we dan naar Frankrijk gingen en aankwamen op de eindbestemming moest je de eerste 12 uur bijkomen van het rijden. Nu met de V70 naar Frankijk (met de caravan) en als je dan na 2 dagen rijden aankomt op de camping dan stap je uit: ,,Waar zijn de badmintonrackets?''. Heel erg verschil!!!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Is volgens mij ook een verschil van dag en nacht deze twee auto's.

Had je in die Mazda wel airco?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Kai
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
Locatie: Veluwe
Contacteer:

ALF schreef:@boonzaijer: Alleen hebben we het hier over de benzine variant want er is volgens mij geen 2 liter diesel geweest in de s70/v70 toch?
dat weet ik eigenlijk niet, wij zijn in eerste instantie op zoek geweest naar een benzine en hebben werkelijk alle opties langs zien komen dus kan best zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-)
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Nee :hothot: :shockingzap: en in de V70 zit ECC 8)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

The Volvoboy schreef:en in de V70 zit ECC
controleer die goed!
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

Maar meteen een vraag van mijn zijde omdat ik later dit jaar ook naar een 850/v70 wil kijken, is de 2 liter nog zuiniger of is het verschil miniem?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

hij is niet zuiniger, wel een lekkere motor met een mooi geluid
Volvo for life
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

verschil op verbruik is minimaal en inderdaad is het geluid beter :-) heb 120000km in 6 1/2 jaar met een 850 2.0 gereden en dat beviel super. Veel mensen die m te zwak noemen hebben er nooit mee gereden, je moet het echt zelf ervaren. Hangt er ook vanaf wat je er mee gaat doen. Een trailer oid zeult ie echt wel mee, het is een vijfpitter en die trekt wel door. Heb meernmalen met een trailer gereden, oa met een A Ford op de trailer vanuit Maastricht. Zonder problemen. Kan me wel voorstellen dat met 1600 kg erachter door Duitsland met die lange doortrekkers het lastiger wordt. Maar zonder trailer en vol met bagage gingen we gewoon 200 dus zwak is ie allerminst. een 2.0 is wat incouranter dus goedkoper.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

bedankt voor de antwoorden, en de tip om goed te kijken naar de ECC (wat is dat????? zijn er nog meer tips??

bedankt alvast
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ECC is de cimate control. Zowel airco als ECC willen wel eens kapot zijn.

Aanvullend op mijn verhaal over de 2.0: een 2.0 met automaat zou ik wel af willen raden. Dat is net te veel van het goede,.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

bedankt , was net wezen kijken naar een v70 uit 98 2.0 automaat en heb het maar niet gedaan. ;)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dat is als een 145/245 gewoon bent wel een kanon!
Volvo for life
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dave145 schreef:bedankt , was net wezen kijken naar een v70 uit 98 2.0 automaat en heb het maar niet gedaan. ;)
Hoezo niet als ik vragen mag?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”