T5 LPG G3

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Loving-it
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.07.2009 - 13:03

:shock: :?: :evil:

Dit is vaak de eerste reactie die je krijgt bij dit onderwerp.

Maar nu ff serieus. Het motorblok van de T5 ligt ook in de nieuwe Mondeo(toch geen scheld woord hier hoop ik :P ). Nu ben ik me aan het orienteren voor een andere wagen over 1.5 jaar. Een V70 is me te duur en een V50 te klein. Dus daarom sorry guys wordt het een mondeo denk ik met S_Pack.

Ik rijdt nu ook op Gas (de brandstof waarop je kunt koken) en dat bevalt me prima. Ik rijdt zo'n 25K tot 30K per jaar en bezine is dus geen optie wany ik moet het allemaal zelf afrekennen.

Nu kan ik gaan voor de 2.2 TCdi met 175 PK zeer mooi. Maar mijn hard gaat eigenlijk sneller klopen van een pittige benzine motor. Dus wie kan mij vertellen of dit blok op G3 kan en heeft er misschien ook wel ervaringen mee.

Ik snap dat ik dit ook op het Ford forum kan vragen. Dat heb ik ook gedaan maar nog geen antwoorden. En zolang is deze wagen er nog niet, de V50 alweer wat langer. Dus misschien meer kans op resultaat.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Live
4th Gear member
Berichten: 603
Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46

als je zo veel km rijdt waarom geen diesel...?

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Loving-it
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.07.2009 - 13:03

Live schreef:als je zo veel km rijdt waarom geen diesel...?
Bedankt voor je reacrie.

Ik ga misschien ook wel voor de diesel. Maar ik ben net een klein kind als ik een pittige bezine motor het gas in hoor trappen :lol: .
Dus ja diesel is ook mooi, trouwens als je het uitrekkend op jaar bassis nog steeds veel duurder.
Maar de emotie van een bezine motor geluid ahhhh. Is toch lastig een keuze maken :wink:
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Heb je het geluid van de D5 motor gehoord? :)
Luister maar 1 keer naar deze D5 motor:
Volgens mij is dit een 163pk versie. Nu is een D5 180-185 pk.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Het T5 blok loopt prima op G3.
Ken verhalen van mensen die al heel wat km's met een T5 op gas hebben gereden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

fredhead schreef:Het T5 blok loopt prima op G3.
Ken verhalen van mensen die al heel wat km's met een T5 op gas hebben gereden
een V50T5?
Loving-it
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.07.2009 - 13:03

rsnhakan schreef:Heb je het geluid van de D5 motor gehoord? :)
Luister maar 1 keer naar deze D5 motor:
Volgens mij is dit een 163pk versie. Nu is een D5 180-185 pk.
Hij klinkt inderdaad zeer lekker. Achja, het is zoals hierboven al gezegt.
Er zijn mensen die vinden dat je op Gas moet koken. En ik vind (vond) dat diesel voor vrachtwagens is. (dan klinkt een V8 scania trouwens ook lekker)
Maar ik loop ook langzaam meer warm voor diesels hoor(maar gas is echt zo slecht nog niet). Maarja het zijn mooie keuzes als we het hebben over een 2.5 T met 220pk of een 2.2 diesel met 175 pk. dan kunnen we ook nog chippen. Wat hebben we het slecht hahahahahaha.

Mijn tweede auto was ooit een Fiat uno 1.3 turbo IE, 115 PK, 7.9 na de 100 en toch nog 1 op 11. Kunnen ze nu een puntje aan zuigen. De 2.5T is echt alleen een optie op LPG voor me. Anders moet ik echt de staatsloterij winnen.

Groeten
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ben het met je eens dat een benzine 2.5T veel beter rijdt dan een D5. En ik praat uit ervaring. De benzine rijdt veel rustiger, maar wel meer vaart als het moet. Op LPG zou ik niet doen. Dan beter voor een diesel kiezen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

bart simpson schreef:
fredhead schreef:Het T5 blok loopt prima op G3.
Ken verhalen van mensen die al heel wat km's met een T5 op gas hebben gereden
een V50T5?
stel de vraag nog een keer, gas in een S40T5 of V50T5?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hebben op het werk een collega met een S40 T5 op G3 en rijd tot nu toe 40.000 km probleemloos
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

fredhead schreef:Hebben op het werk een collega met een S40 T5 op G3 en rijd tot nu toe 40.000 km probleemloos
ok dat is een, en de andere(n)?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

V70 T5 en een S60 T5
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

van welke jaren?
Volvo for life
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zo uit mijn hoofd is de V70 een my '05 de S60 een '02 of '02 en de S40 is een my'08
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

en die blokken zijn allemaal exact gelijk aan dat blok dat Ford gebruikt?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27191
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat heb ik nooit gezegd, zeg alleen maar dat ik verhalen ken van het T5 blok in het algemeen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

aah, ik ken ook verhalen
Volvo for life
Loving-it
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.07.2009 - 13:03

fredhead schreef:Hebben op het werk een collega met een S40 T5 op G3 en rijd tot nu toe 40.000 km probleemloos
en die blokken zijn allemaal exact gelijk aan dat blok dat Ford gebruikt?

Als deze uit 2008 is zou je wel zeggen dat het om het zelfde blok gaat toch? :?:
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik ben behoorlijk 'gas-minded', maar ik zou een nieuwe T5 zeker niet op gas zetten. Misschien kan het probleemloos, ik zou het risico niet nemen.

Zo'n 2.2 TDCI zal best lekker lopen. Al moet ik toegeven dat wanneer het geen Volvo zou worden en ik voor 40.000 euro een station moest kopen, dat ik toch een Passat 2.0 TDI 170 PK nam.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Loving-it
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 30.07.2009 - 13:03

HSRN850 schreef:Ik ben behoorlijk 'gas-minded', maar ik zou een nieuwe T5 zeker niet op gas zetten. Misschien kan het probleemloos, ik zou het risico niet nemen.

Zo'n 2.2 TDCI zal best lekker lopen. Al moet ik toegeven dat wanneer het geen Volvo zou worden en ik voor 40.000 euro een station moest kopen, dat ik toch een Passat 2.0 TDI 170 PK nam.
Of een 159 2.4 JTDm Ti 200 PK is ook een leuk scheurijzer.
Waarom is iedereen toch altijd zo huiverig voor gas. Je wilt niet weten hoeveel auto's hierop rijden in NL en kijk maar eens op marktplaats of auto trader naar de KM standen die hiermee gehaald worden.
Het is zelfs beter voor het milieu en je motor blijft er schiner van. Het is jammer dat er vanuit de autofabrikanten niet wat meer aangedaan wordt. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”