Ik heb een probleempje met mijn remmen.
Als ik de rem intrapt, dan merk ik dat de auto remt op een manier zoals je zou verwachten bij licht pompend remmen.
Dit begin je te merken bij snelheden van ongeveer 50 km/h en lager.
Naar mate de auto langzamer rijdt bij het remmen, wordt het interval tussen de "pomp-effecten" ook langer.
Wat kan dit zijn? Vast iets met de remschijven? Dat wordt dan een duur grapje zeker?
[edit]
Aangezien ik geen trillling in het stuur voel, betekent dat dan dat het gaat om de remschijven achter?
[/edit]
pompend remmen, maar dan anders
- Canard
- 3rd Gear member
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- hajok
- 1st Gear member
Gebeurt dit alleen bij lichtjes remmen of ook bij "doortrappen"? Als het effect bij harder remmen verdwijnt kan het wel eens een vastzittend remzadel zijn. Dan is het loshalen en invetten voldoende.
Als er geen verschil is, ofwel het effect wordt alleen maar erger bij harder remmen dan zijn het "kromme" schijven (ze zijn niet echt krom, door bijvoorbeeld stil te staan na flink afremmen koelen de schijven niet gelijkmatig waardoor de hardheid over de omtrek varieert). Afdraaien kan helpen, meestal is vervanging de beste optie
Als er geen verschil is, ofwel het effect wordt alleen maar erger bij harder remmen dan zijn het "kromme" schijven (ze zijn niet echt krom, door bijvoorbeeld stil te staan na flink afremmen koelen de schijven niet gelijkmatig waardoor de hardheid over de omtrek varieert). Afdraaien kan helpen, meestal is vervanging de beste optie
S60 D5 2001
-
- 7th Gear member
En ik heb nieuwe.
:):)

-
- 7th Gear member
Met blokken erbij:)
-
- 7th Gear member
Voor een mooie prijs:)
Lijkt wel een chatbox nu!:)