Verbrande olie lucht

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

is tie er al uit?
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Nee,... T is niet gelukt. Ik ben t zat en heb maandag een afspraak bij de garage om dat ding eruit te krijgen. Dan kan die tenminste ook de brug op en vanuit staande positie + luchtdruk gereedschap zal de klus vast en zeker wel klaren.

Baal er wel erg van...
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

jammer,maar in de garage komt het VAST :D en zeker goed.

steeksleutel gekocht.... Was toch 22 en niet 23 gelukkig bestaat 23 ook niet [/quote]

nog even iets waar je niks aanhebt maar misschien leuk om te weten,sleutel 23 bestaat wel ,wordt onderandere gebruikt in de hydroliek.ik struikelde vanmorgen trouwens nog over (slag)sleutel 105!!!.dus voor elke maat is een sleutel :wink:
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
AndorabLe
4th Gear member
Berichten: 788
Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
Locatie: Veghel
Contacteer:

zit er geen linkse draad op ipv rechtse draad?
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Geen idee... T is gemaakt en t resultaat is wat t moet zijn! :) voor 57 euri is ie eruit gehaald. (plus 1.5 liter bakolie, want de hoes op de bakzijde is lek....) De hele voorpijp moest los om dat ding eruit te krijgen.

Uiteraard wil ik t toch even chekken door t uit te lezen.

Moet ik t eerst resetten of reset die zichzelf als t probleem verholpen is?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Verholpen problemen verdwijnen niet automatisch uit de diagnosestekker! In de werkplaatshandboeken staat een volgorde/timeout van op de knop drukken om te resetten, makkelijker is misschien half uurtje de accu eraf.
Noteer eerst alle foutmeldingen (als er meer dan 1 zijn), dan resetten, vervolgens stukje rijden waarin je de motor goed warm rijdt en zowel een tijdje in de stad hobbelt als over de snelweg gaat. Daarna opnieuw uitlezen en kijken welke meldingen zjin teruggekomen indien überhaupt. Eerstkomende tijd ook nog even in de gaten houden en zo nu en dan even checken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Diamondnick
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32

Nieuwe sensor, de eerste 2 a 3 dagen leek het goed te werken, daarna... T zelfde probleem... T lastige is dat t lampje in mijn dashbord niet aanwezig lijkt van die lambda sensor. Maar kant misschien een zekering zijn?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Als je een lambda-sensor hebt dan heb je ook de indicator. Als ik me niet vergis, zo uit mijn hoofd, links van het handrem/remvloeistof-lampje. Wat wel kan natuurlijk is dat het gloeilampje zelf defect is... Voor de zekerheid even wisselen met eentje die zeker weten werkt.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”