Injectiereiniger - zin, onzin, goed, slecht ?

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Pygmee
1st Gear member

Ik las net in het topic "Wat heb jij gekocht om je auto te verwennen" dat iemand injectiereiniger had gekocht.

Toevoegingen aan de olie zal ik sowieso nooit doen (Lees Bob the Oil-guy's pagina erover om te weten waarom),
maar hoe zit het met injectiereiniger ?

In principe ben ik geneigd om te denken dat het nooit goed is om dingen door je brandstof te gooien.
Toch hoor je van mensen dat hun auto na gebruik beter zou rijden.

Wat zijn de meningen over injectiereiniger ?
Keep an open mind but don't let your brains fall out.
Oceanracer
Geartronic member

De dealer voegt dat spul standaard toe aan de tank bij een onderhoudsbeurt. Of 't nou echt helpt weet ik niet. Zelf heb ik het niet bemerkt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
DouweS40
3rd Gear member

De losse spray die je in een spuitbus koopt werkt wel redelijk als je een auto schoon moet maken die vol insecten zit.

In de ruitensproeier tank heb ik ook zomervloeistof zitten nu. (Dus ook voor insecten)
De insecten wrijf je er lekker mee uit op je voorruit. Mijn conclusie is dat het geen zin heeft. Ik doe het alleen omdat ik in gewoon water het sopje mis voor ander vuil. En ik het onnodig vind om er zomers duurdere antivries vloeistof in te hebben.

Voor de carroserie blijft goed in de was zetten de beste methode om vliegen makkelijk te kunnen verwijderen.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
Fi-Wi
2nd Gear member

DouweS40 schreef:De losse spray die je in een spuitbus koopt werkt wel redelijk als je een auto schoon moet maken die vol insecten zit.

In de ruitensproeier tank heb ik ook zomervloeistof zitten nu. (Dus ook voor insecten)
De insecten wrijf je er lekker mee uit op je voorruit. Mijn conclusie is dat het geen zin heeft. Ik doe het alleen omdat ik in gewoon water het sopje mis voor ander vuil. En ik het onnodig vind om er zomers duurdere antivries vloeistof in te hebben.

Voor de carroserie blijft goed in de was zetten de beste methode om vliegen makkelijk te kunnen verwijderen.
Volgens mij lees je insectenreiniger ipv injectiereiniger. :laughing6:
DouweS40
3rd Gear member

:oops: Inderdaad helemaal verkeerd gelezen, nu snap ik ook waarom hij het eronder over brandstof en beter rijden heeft.

Sorry voor dit nutteloze bericht.
Volvo XC60 2.4D FWD Momentum DRIVe 07-2009
Volvo XC60 D5 AWD Kinetic, Automaat, BLIS, Adaptive Cruise control, Front en Back camera, Standkachel. 3-2012
Volvo XC90 D5 AWD Inscription MY2017
edraket
7th Gear member

Even on topic: Het heeft wel degelijk zin om die reinigers af en toe te gebruiken. Afhankelijk van welke brandstof je tankt vervuilen de injectoren, maar ook het filter en pomp zeker wel. Soms loopt een auto daardoor niet helemaal goed meer. Maar ook kun je daardoor problemen krijgen (vastzittende EGR klep). Die problemen komen altijd pas na vele duizenden km's, dus zie het als een voorzorgmaatregel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”