Mijn volvo geeft foutmelding 1 2 3 dat staat voor : Coolant temperature sensor: no signal or signal faulty .
Kan iemand mij uitleggen wat de foutmelding betekend, en wat ik eraan moet doen?
Er is net een nieuwe thermostaat en een temperatuur sensor in de auto geplaatst.
Ook na een reset komt deze 1 2 3 melding terug.
Foutmelding 1 2 3
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Dat is je koelwatertemperatuursensor, ook wel je koudestartsensor genoemd. Zit rechts op je blok, onder je eerste bougie, in de buurt van je thermostaathuis. De foutmelding betekent dat er geen signaal van de sensor wordt ontvangen, dit kan betekenen dat deze defect is of dat ergens in de bekabeling iets niet goed zit (bijv. stekker los). Probeer het met een nieuwe sensor, moet niet veel hoeven te kosten.
PS: ter bevestiging, een geslaagde reset zorgt ervoor dat de code eerst weg is (1-1-1) en pas na het rijden van een stukje weer terugkomt. Als de code direct terug is, is deze nog gewoon aanwezig en niet weg geweest/gereset. Controleer dus even of je goed gereset hebt voor het geval dit een niet (goed) gewiste oude melding is.
PS2: het zou zomaar kunnen dat als het wel de sensor is die defect is dat daar je motortemperatuurproblemen van laatst door gemeld werden (maar niet echte oververhittingsproblemen waren)
PS: ter bevestiging, een geslaagde reset zorgt ervoor dat de code eerst weg is (1-1-1) en pas na het rijden van een stukje weer terugkomt. Als de code direct terug is, is deze nog gewoon aanwezig en niet weg geweest/gereset. Controleer dus even of je goed gereset hebt voor het geval dit een niet (goed) gewiste oude melding is.
PS2: het zou zomaar kunnen dat als het wel de sensor is die defect is dat daar je motortemperatuurproblemen van laatst door gemeld werden (maar niet echte oververhittingsproblemen waren)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)