Van de week mijn auto weer opgehaald bij de dealer na een garantie beurt waar er 5 injectoren, de pomp in de tank en een handvol rubbers in de voorwiel ophanging vervangen zijn.
Reden om de injectoren te vervangen was dat de motor trilde.
Het gaat om een V70 MY2004 D5 163 pk
De auto rijdt weer goed maar de BC geeft een wel heel hoog gemiddeld verbruik aan nl 10.8 L/100 KM en is nog steeds stijgend .
Waar zou dit aan kunnen liggen. ????????
Ik vraag mij af hoe de BC het verbruik meet,meet hij de hoeveelheid verbruikte brandstof of baseerd hij zich op andere waardes.?????
Wie weet antwoord.
Vriendelijke groet Bart
nieuwe injectoren in d5
-
- 4th Gear member
verbruikt hij echt zoveel of is de boordcomputer van slag? Kijk eens wat je gereden hebt als je hem weer vol gooit,... Weet je ineens het verbruik ,.... BC, is meestal nogal optimistisch,... Wat in jouw geval misschien net andersom is,...
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 2nd Gear member
Ik heb het vermoeden dat de bc van slag is vandaar de vraag waar de bc zijn gegevens vandaan haalt om het gem. verbruik uit te rekenen.
Ik heb in augustus geen grote afstanden af te leggen en om zo maar te gaan toeren om te kijken hoeveel zij verbruikt is me te gek.
Aangezien de garantie over een maand vervalt zou ik het graag voor de tijd opgelost hebben.
De dealer zegt dat alles in orde is, dus moet met een goed argument komen willen hun naar mijn auto gaan kijken .
Zou het een idee zijn om te kijken hoeveel lekgasdolie de injectoren hebben, misschien is een nieuwe injector nu al van slag ???
Groet Bart
Ik heb in augustus geen grote afstanden af te leggen en om zo maar te gaan toeren om te kijken hoeveel zij verbruikt is me te gek.
Aangezien de garantie over een maand vervalt zou ik het graag voor de tijd opgelost hebben.
De dealer zegt dat alles in orde is, dus moet met een goed argument komen willen hun naar mijn auto gaan kijken .
Zou het een idee zijn om te kijken hoeveel lekgasdolie de injectoren hebben, misschien is een nieuwe injector nu al van slag ???
Groet Bart