Hallo kenners,
In mijn V70 (D5 GT, 2004) zit geen alarm. Afgelopen weekend trok is het kapje omhoog waar (in geval van wel alarm) het knipperende rode lampje zit. Tot mijn verbazing bleek het niet een loos afdekkapje te zijn, maar zitten er verschillende stekkers in gedrukt. Wie kan me vertellen wat het wel is ?
De volgende opties komen bij me op:
- GPS antenne
- Wel loos kapje, maar dan met bevestigingspunten voor kabels die er toch al liggen.
Ik ben benieuwd.
Groeten, Erik
Geen alarm lampje, maar wat wel ?
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Volgens mij ligt daar gewoon de bekabeling voor het alarm klaar. Bij mijn XC uit 2004 was dat tenminste wel het geval. Voor het alarm is alles al voorbedraad. Je hoeft alleen de aanvullende onderdelen te installeren ( en dan te laten activeren en certificeren bij de volvodealer).
Op die wijze heb ik tenminste nu een klasse 3 alarm. Dat kan flink schelen in de premie voor de verzekering.
Op die wijze heb ik tenminste nu een klasse 3 alarm. Dat kan flink schelen in de premie voor de verzekering.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je betaalde bij de dealer? Het lijkt er nl. op dat mijn S80 T6 (in 2005 uit Duitsland geïmporteerd) ook geen alarm heeft. Dat wil zeggen, het ledje knippert niet (maar is er dus wel) en er gaat geen alarm af (wanneer dat wel zou moeten). Overigens zit er aan het plafond in het midden van de auto wél een afdekkapje waar de interieursensor zou moeten zitten. Zou dus zomaar kunnen dat er wel alarm in zit maar dat de vorige eigenaar het heeft laten deactiveren...Peterd54 schreef:Volgens mij ligt daar gewoon de bekabeling voor het alarm klaar. Bij mijn XC uit 2004 was dat tenminste wel het geval. Voor het alarm is alles al voorbedraad. Je hoeft alleen de aanvullende onderdelen te installeren ( en dan te laten activeren en certificeren bij de volvodealer).
Op die wijze heb ik tenminste nu een klasse 3 alarm. Dat kan flink schelen in de premie voor de verzekering.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Marc,
Ik heb het alarm bij de volvodealer met software laten laden en activeren voor totaal 275 euro incl. BTW. De specificatie ex. btw was: 165 euro voor de algemene alarm software, 11 euro voor activeren van de kantelsenesor, 11 euro voor de bewegingsensor en 45 euro voor het officiële alarm drie certificaat (met stickers).
Daarnaast heb ik voor ca. 75 euro alle onderdelen op een volvosloperij gekocht en zelf gemonteerd. Het installeren van de sirene en de motorkapontgrendeling is het meeste werk. De voorbumper moet eraf. Maar met enige sleutelhandigheid en hulp van dit forum is dat voor de hobbysleutelaar nog wel zelf te doen. De andere onderdelen kan je er eenvoudig in een paar minuten inklikken.
Bij Duitse auto's zit er volgens mij geen kantelssensor of bewegingssensor voorbedraad in. Via de zoekfunctie moet je hier wel info over kunnen vinden op dit forum. Dan is de kans heel groot dat je dan niet het formele klasse 3 certificaat krijgt, omdat in Duitsland andere beveiligingsregels voor de certificering gelden. Ik had dit vorig jaar nog voor mijn verzekering nodig.
Inmiddels ben ik trouwens van FBTO naar Ineas overgestapt en betaal ik nog maar ca. 380 euro per jaar ( all risk met max no claim). Bijna de helft van wat ik bij FBTO betaalde.
Ik heb het alarm bij de volvodealer met software laten laden en activeren voor totaal 275 euro incl. BTW. De specificatie ex. btw was: 165 euro voor de algemene alarm software, 11 euro voor activeren van de kantelsenesor, 11 euro voor de bewegingsensor en 45 euro voor het officiële alarm drie certificaat (met stickers).
Daarnaast heb ik voor ca. 75 euro alle onderdelen op een volvosloperij gekocht en zelf gemonteerd. Het installeren van de sirene en de motorkapontgrendeling is het meeste werk. De voorbumper moet eraf. Maar met enige sleutelhandigheid en hulp van dit forum is dat voor de hobbysleutelaar nog wel zelf te doen. De andere onderdelen kan je er eenvoudig in een paar minuten inklikken.
Bij Duitse auto's zit er volgens mij geen kantelssensor of bewegingssensor voorbedraad in. Via de zoekfunctie moet je hier wel info over kunnen vinden op dit forum. Dan is de kans heel groot dat je dan niet het formele klasse 3 certificaat krijgt, omdat in Duitsland andere beveiligingsregels voor de certificering gelden. Ik had dit vorig jaar nog voor mijn verzekering nodig.
Inmiddels ben ik trouwens van FBTO naar Ineas overgestapt en betaal ik nog maar ca. 380 euro per jaar ( all risk met max no claim). Bijna de helft van wat ik bij FBTO betaalde.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Dank voor je zeer uitgebreide antwoord, Peter!
Interessante tip trouwens, dat Ineas. Had er nooit van gehoord en betaal zelf 2x zoveel (Reaal, eveneens max no claim en incl. inzittenden+rechtsbijstand verzekering).
Interessante tip trouwens, dat Ineas. Had er nooit van gehoord en betaal zelf 2x zoveel (Reaal, eveneens max no claim en incl. inzittenden+rechtsbijstand verzekering).
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Inderdaad, goede tip! Vandaag ook (alsnog) klasse III certificaat opgevraagd en ontvangen. Ik betaal nu ook 50 pietermannen per maand, dus Ineas is dan zeker interessant. Maar even achteraan......
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Ik ben via independer bij Ineas gekomen. Ze doen alleen zaken via internet. Volgens mij zijn hun verzekeringsvoorwaarden prima. Er is echter één aandachtspunt. Je mag maar drie bestuurders opgeven als vaste bestuurder. Als er iemand anders achter het stuur zit en deze veroorzaakt een aanrijding dan betaal je 1000 ( of 1500 euro) extra voor dat schadegeval.
Dus als je vaak andere personen laat rijden dan loop je wel extra risico.
Dus als je vaak andere personen laat rijden dan loop je wel extra risico.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Hmm....heb even een prijsberekening gedaan via hun website, maar dan kom ik zomaar op €68/mnd uit, en dat is dan dus weer net iets duurder dan mijn huidige verzekering.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Mischien hebben ze verschillende paketten, dat heeft mijn verzekering ook (OHRA)
€ 380,- is wel erg goedkoop... Betaal zelf € 48,- per maand.
Maar jij bent dus voor € 31,- per maand all risk verzekerd?
€ 380,- is wel erg goedkoop... Betaal zelf € 48,- per maand.
Maar jij bent dus voor € 31,- per maand all risk verzekerd?
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Ja dat klopt. Om precies te zijn de eerste maand 59,35 en dan 10 maanden vervolgens 32 euro. De twaalfde maand betaal je dus niet.
De verzekering heeft de naam: Dekking: WA + Volledig Casco Basic Drive en kan trouwens al afgesloten worden met een klasse 1 alarm.
De verzekering heeft de naam: Dekking: WA + Volledig Casco Basic Drive en kan trouwens al afgesloten worden met een klasse 1 alarm.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Zit ook bij de FBTO. Volledig casco, trede 11 + inzittenden meeverzekerd. Huidige premie EUR 49,- met claimbescherming, incl. extra korting i.v.m. lidmaatschap Vereniging Eigen Huis.
Bij Ineas zou dit neerkomen op EUR 27,94. Dat is bijna de helft, scheelt een slok op een borrel!! Moet je nagaan, terwijl FBTO ook al een direct writer is. Alleen twijfel ik nog om over te stappen.
Bij Ineas zou dit neerkomen op EUR 27,94. Dat is bijna de helft, scheelt een slok op een borrel!! Moet je nagaan, terwijl FBTO ook al een direct writer is. Alleen twijfel ik nog om over te stappen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
ik kan niet eens een premie berekening doen bij Ineas
ze kennen mijn R niet!!!
heb wel een berekening gedaan bij onna-onna
maar daar kwan ik uit op all-risk €319 p/kwartaal
ik betaal nu €190 p/kwartaal
en bij Volvo insurance kon ik helemaal niet tercht
ik sta geboekt als een veel schade rijder geloof ik
mmm vreemd, net mn nieuwe polis binnen
meer dan 10 schadevrije jaren en 85% no-claim korting!!!
schiet mij maar lek!!!
Marcel
ze kennen mijn R niet!!!
heb wel een berekening gedaan bij onna-onna
maar daar kwan ik uit op all-risk €319 p/kwartaal
ik betaal nu €190 p/kwartaal
en bij Volvo insurance kon ik helemaal niet tercht
ik sta geboekt als een veel schade rijder geloof ik
mmm vreemd, net mn nieuwe polis binnen
meer dan 10 schadevrije jaren en 85% no-claim korting!!!
schiet mij maar lek!!!
Marcel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:11
- Locatie: friesland
Ik was ook verzekerd bij FBTO. Hij is duur en lees vooral de polisvoorwaarden en helemaal de reis perfekt polis. deze verzekering doet zijn naam geen eer aan.
Volvo V70 D5, Triumph TR6
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31
Hallo,
Ik heb ook zo'n kapje met draden zonder lampje. Ik ga er ook vanuit dat er geen alarm op zit.
Wat ik vreemd vind is dat er op mijn dashbord wel een knopje zit met een auto-tje en "alarm-geluids-golfjes" Deze zou ervoor dienen om om interieurssensor uit teschakelen voor als er bijv. een hond in de auto blijft.
Ik kan dit knopje ook aan en uit zetten.
Dus heb ik nou wel alarm of niet......
Ik heb ook zo'n kapje met draden zonder lampje. Ik ga er ook vanuit dat er geen alarm op zit.
Wat ik vreemd vind is dat er op mijn dashbord wel een knopje zit met een auto-tje en "alarm-geluids-golfjes" Deze zou ervoor dienen om om interieurssensor uit teschakelen voor als er bijv. een hond in de auto blijft.
Ik kan dit knopje ook aan en uit zetten.
Dus heb ik nou wel alarm of niet......
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21.06.2009 - 21:42
- Locatie: Almelo
Dat wil ik ook wel weten daar ik die knop er ook op het zitten en ook via de bc aangeeft helemmaal, helft of uit.
Groetjes Marcel
Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
Peugeot Partner mpv zenith uitvoering van 2006 De duikmobiel
sinds 23-1-2010 V70 D5 Momentum met 185 Pk MY08 BJ 2007 Der grose
met Mobility line, Estateline, RTI navigatie + achteruit rijcamera, Hig performance audio, afneembare trekhaak
- 2001 2.4T
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 03:04
- Locatie: Twente
Zoals Daf46 reeds aangaf is de 'bobbel' in het midden voor op je dashboard de zonnesensor voor je ECC. Bij een alarm zit daar ook het rode ledje in. Zit dit er niet, dan geen alarm. De schakelaar op de middenconsole is er ook voor om de Safe-lock functie uit te schakelen, en die staat los van een alarm.
Staat ook gewoon in je gebruikshandleiding hoor, onder het kopje 'schakelaars op de middenconsole' (bij mij op pagina 31 en 32), zie onderstaande kopie:
6. Safelock-functie en alarmsensoren
uitschakelen
Met deze knop kunt u de safelock-functie
desgewenst uitschakelen (safelock houdt in dat
portieren na vergrendeling niet meer van de
binnenkant te openen zijn). Met deze knop kunt
u ook de bewegings- en niveausensoren van het
alarmsysteem buiten werking stellen. De LED
in de knop brandt, wanneer de functies zijn
uitgeschakeld c.q. buiten werking zijn gesteld.
Een alarm kun je ook makkelijk testen, sluit de auto af middels de AB, wacht een halve minuut tot een minuut (voor het evt activeren van alarm), en open het portier middels de sleutel (dus zonder AB). Als er alarm op zit, moet die na het openen van het portier toch duidelijk hoorbaar zijn. Maar zoals gezegd, geen ledje in je zonnesensor is geen alarm.
Staat ook gewoon in je gebruikshandleiding hoor, onder het kopje 'schakelaars op de middenconsole' (bij mij op pagina 31 en 32), zie onderstaande kopie:
6. Safelock-functie en alarmsensoren
uitschakelen
Met deze knop kunt u de safelock-functie
desgewenst uitschakelen (safelock houdt in dat
portieren na vergrendeling niet meer van de
binnenkant te openen zijn). Met deze knop kunt
u ook de bewegings- en niveausensoren van het
alarmsysteem buiten werking stellen. De LED
in de knop brandt, wanneer de functies zijn
uitgeschakeld c.q. buiten werking zijn gesteld.
Een alarm kun je ook makkelijk testen, sluit de auto af middels de AB, wacht een halve minuut tot een minuut (voor het evt activeren van alarm), en open het portier middels de sleutel (dus zonder AB). Als er alarm op zit, moet die na het openen van het portier toch duidelijk hoorbaar zijn. Maar zoals gezegd, geen ledje in je zonnesensor is geen alarm.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Da's dan raar, want ik heb geen ledje, maar wel alarm, incl alarmknop op mijn AB, en een gillende claxon bij het openen van een portier met de sleutel.Maar zoals gezegd, geen ledje in je zonnesensor is geen alarm.
Wat zou dit dan zijn???
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =