Ik ben in het bezit van een V70 (D5 AWD, april 2006) met een ingebouwde telefoon (duo simcard). Het systeem werkt op zichzelf prima, echter in elk gesprek wordt de verbinding verbroken (!) Vaak gebeurt kort nadat het gesprek is begonnen (zeg binnen 5 minuten). Ik heb sterk de indruk dat dit wordt veroorzaakt door de telefoonmodule en niet doordat bijvoorbeeld het netwerk even geen bereik heeft (ik heb KPN als provider en rij vooral in de randstad waar het bereik toch eigenlijk goed is).
Heeft iemand enig idee, wat de oorzaak hiervan kan zijn of heeft iemand vergelijkbare problemen gehad? Je kunt je voorstellen dat het knap vervelend is om in ieder gesprek te worden onderbroken...Kan ik het probleem verhelpen door enkele instellingen te veranderen of is er toch echt iets mis met de hardware zelf?
Ingebouwde telefoon in Volvo V70
- Johan
- 5th Gear member
Blijf je wel verbonden met het netwerk? M.a.w. niet een contactprobleem met je Sim?
Anders klnkt het wel als een probleem van de module.
Even aan de diagnose denk ik dan.
Ik heb ook KPN met nog steeds de beste dekking in NL zodat het (zeker in de randstad) daar niet aan kan liggen.
Anders klnkt het wel als een probleem van de module.
Even aan de diagnose denk ik dan.
Ik heb ook KPN met nog steeds de beste dekking in NL zodat het (zeker in de randstad) daar niet aan kan liggen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Christopher
- 3rd Gear member
Probeer eens langer te bellen op één plek, waarvan je zeker weet dat er goed bereik is. Blijft hij dan wel 'online' dan weet je zeker dat het een probleem is met de ontvangst... Blijft hij dan niet 'online', dan moet je een technische oorzaak zoeken.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- pasc@l
- 2nd Gear member
Heb je beide sim-kaarten tegelijk in gebruik?
Zo klinkt het namelijk wel.
Dit gaat niet goed, een duo-kaart is niets meer of minder dan een twee kaarten met dezelfde eigenschappen. Oftewel de tweede is een kloon van de eerste.
Het netwerk kan maar één kaart tegelijk aan.
Zet je kaart 1 aan dan moet kaart twee uit (of op flightmode zoals Easyrider hierboven al meld (dat schakel je namelijk de telefoon-unit uit)).
Zo klinkt het namelijk wel.
Dit gaat niet goed, een duo-kaart is niets meer of minder dan een twee kaarten met dezelfde eigenschappen. Oftewel de tweede is een kloon van de eerste.
Het netwerk kan maar één kaart tegelijk aan.
Zet je kaart 1 aan dan moet kaart twee uit (of op flightmode zoals Easyrider hierboven al meld (dat schakel je namelijk de telefoon-unit uit)).
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
- Johan
- 5th Gear member
Zelfs als ik mijn mobiel heb vergeten uit te zetten en nog thuis ligt, dan is dat geen probleem. De laatst aangemelde sim (de auto) is de actieve.
Heb je je mobiel bij je dan gaat het uiteraard fout als hij aanstaat omdat je auto beweegt. Je "roamt" dan iedere keer naar een andere zendmast waardoor je mobiel dan wel eens de laatst aangemelde zou kunnen zijn.
Ben je dan in gesprek dan valt uiteraard de verbinding weg.
Ik ging bij je vraag er echter vanuit dat dit bekend is en dat het probleem in een slecht contact zou kunnen zitten. Om dit te voorkomen is het inderdaad een goede tip om te testen door stil te gaan staan zodat contactproblemen a.g.v. trillingen tijdens het rijden worden voorkomen.
Heb je je mobiel bij je dan gaat het uiteraard fout als hij aanstaat omdat je auto beweegt. Je "roamt" dan iedere keer naar een andere zendmast waardoor je mobiel dan wel eens de laatst aangemelde zou kunnen zijn.
Ben je dan in gesprek dan valt uiteraard de verbinding weg.
Ik ging bij je vraag er echter vanuit dat dit bekend is en dat het probleem in een slecht contact zou kunnen zitten. Om dit te voorkomen is het inderdaad een goede tip om te testen door stil te gaan staan zodat contactproblemen a.g.v. trillingen tijdens het rijden worden voorkomen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- pasc@l
- 2nd Gear member
Wat Johan meldt is niet helemaal juist. Ja het werkt in sommige gevallen wel (KPN is daar wat sterker in dan bijvoorbeeld Vodafone), maar het wordt zeker niet ondersteund door het hetwerk.
Je hoort mensen dan ook wel eens klagen dat ze een voicemail krijgen maar geen oproep gemist hebben. Dit komt meestal door een verkeerd gebruik van een Duo-kaart.
Bij het rijden meld de SIM zich inderdaad steeds bij de volgende mast aan. Heb je beide SIMs aanstaan dan doen ze dit dus beide en niet altijd tegelijk. Meestal is een ingebouwde autotelefoon sterker qua ontvangst en kan deze dus langer op de oude mast door rijden. Dit merk je sterk in het grensgebied.
Wil je zeker zijn; dan gewoon ene uit, andere aan.
Je hoort mensen dan ook wel eens klagen dat ze een voicemail krijgen maar geen oproep gemist hebben. Dit komt meestal door een verkeerd gebruik van een Duo-kaart.
Bij het rijden meld de SIM zich inderdaad steeds bij de volgende mast aan. Heb je beide SIMs aanstaan dan doen ze dit dus beide en niet altijd tegelijk. Meestal is een ingebouwde autotelefoon sterker qua ontvangst en kan deze dus langer op de oude mast door rijden. Dit merk je sterk in het grensgebied.
Wil je zeker zijn; dan gewoon ene uit, andere aan.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5