Ben schreef:Rob Bakker schreef:Das wel iets veel lichters dan je V70
Wat is de reden van de aanschaf?
Sweed Demon 7 toch?
Oftewel basis voor een bouwprojectje? vertel vertel

De rode 850 is er uit.
Wou eens wat anders en eventueel iets simpelers maar of dat helemaal de juiste keuze is geweest weet ik nog niet.
De C30T5 was qua rijden een hele fijne auto. Ik weet nu dat de 1.6 daar qua rijden niets aan onder doet, stuurt gewoon lekker C30.
Heb van de T5 nog het KW onderstel op de plank liggen en nog een paar velgensets. Ben nu alleen even met de vrouw aan 't steggelen welk wiel waar onder moet maar het lijkt er op dat we er uit zijn. De Midir's gaan onder de DRIVe en de 18" TDR's onder de SD7. Op de impressie foto staan 17" TDR's zoals die onder de 850 zaten. Het centreergat van deze velg is nog op de oude 65 mm maat maar ik wil ze zeker een keer onder de C30 passen.
Qua tunen ben ik mij nog aan 't beraden. De 1.6 kan "NA" relatief eenvoudig op 160 PK gezet worden en met meer moeite op 180 PK. Of dit helemaal de juiste weg is ben ik nog niet uit. Optie twee is turbo. Heb ik ook wel oren naar maar kan nog niet de juiste info vinden over hoe turbo bestendig dit blok is. Derde optie, op dit moment wel een waarschijnlijke optie voor de langere termijn, is een Duratec 2.3 motor maar had daar eigenlijk een 1.8 versie voor moeten aanschaffen om de installatie makkelijker te maken maar de 1.6 is de "dommere" auto qua electronica wat een dergelijke ombouw juist weer makkelijker zou kunnen maken. Tevens ook een beetje de reden om voor de base uitvoering te gaan en natuurlijk speelt prijs ook een rol. Uiteindelijk gaat het om de body en onderstel als je toch de rest allemaal gaat aanpassen.
Wil op den duur ongeveer 200-220 PK onder de kap hebben en goed vermogen tussen de 100 en 220 km/h. Topsnelheid hoeft ook niet hoger dus de versnellingsbak kan daar eventueel op aangepast worden.
Vanaf volgende week ga ik beginnen met het onderstel en daarna zien we wel verder. Mag deze week niets aan de auto doen van de copiloot omdat we eerst volledig standaard een rondje op de Nürburgring moeten doen.