Supergroot bioscoopscherm

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

2e versie ziet er keurig uit. Nog beter zou het zijn als de laptop ook boven zou klemmen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
lesterh2
2nd Gear member

Kijk dit is leuk bedacht.

Voor je het ding gebruikt zou ik wel eerst grondig testen met hard remmen. Heb het idee dat het scherm tot zijn maximale uitklap stand wordt gedraaid door de krachten als de rest van de laptop goed vast blijft zitten.

Je hebt overigens voor bijna elke laptop ook een 12V ladertje, zit er toch vlakbij.
Afbeelding
Volvo 460 2.0 '95 -satnav, pictor velgen, spoiler, half leder, 4x schijfrem, 2x tweeter 4x standaard 1x Pioneer TS-WX205-, 1x pioneer 6800mp
Foto's Project
piotrV70
5th Gear member

Heel mooi ! Heb je een tekening van dit ontwerp ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
The Real Master
3rd Gear member

Word dat toevallig het volgende item in de optie lijst van Volvo :lol:
Ik zou snel copyrights aanvragen :wink:
RVF
2nd Gear member

hee leuk, al die reacties :)

ik kan jullie vertellen dat dit intussen uitvoerig is uitgetest, we zijn net terug van legoland in denemarken via wat omwegen... deze console heeft echt zijn nut bewezen. het zit stevig, en ik kan melden dat het ook bij stevig noodremwerk goed blijft zitten... bij mijn doorgang door nederland hebben twee van mijn noorderburen het met elkaar aan de stok gekregen op de snelweg (al zwalpend flink remmen voor elkaars neus en dergelijke) waarbij ik er bijna de dupe van was. gelukkig niet dus.

geen idee wat het bij een crash doet, maar ik heb het hele ding zo'n beetje bedacht en uitgevoerd alsof het een aanrijding vooraan 'zou' moeten weerstaan... bij deze versie zit het achteraan niet 'vast' geklemd, maar het zit het wel goed verzonken. ik wil bij gelegenheid nog wat fotootjes plaatsen van de achterzijde enzo, misschien hebben jullie ideetjes.

ik heb tijdens mijn reis ook wat auto's gezien met zo'n setje tijdelijke schermen die aan de hoofdsteunen waren geplaatst, maar dat leek eigenlijk nergens op vond ik persoonlijk. overal kabels, en vooral bij de volvo's leek vooral het plafond te kunnen genieten van de film. dat heb je dan, met die geweldige zetels en hoofdsteunen :)

@the real master: dat is het 'm net, ik had deze laptop al en die speelt evenzeer alles... plus het is een echt groot scherm en er zit een harde schijf in waar al wat films op staan, en na de ritten kan ik 'm ook gebruiken om muziek mee te maken enzo.

@johan: denk niet dat er aan de lopende band vertoningen zijn, maar deze oplossing bevalt zeer wanneer je moet luisteren naar de partner met de landkaart :)
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
RVF
2nd Gear member

nog even wat fotootjes gezocht:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Heel netjes maar gaan je kids niet aan de toetsen zitten klieren? mijn jongste dochter weet zelfs haar dvd beeldscherm te verklieren zodat haar zus de boel weer moet instellen voor haar..
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
RVF
2nd Gear member

geen problemen met 'klierende' kinderen, nee. :)
2002 V70 aut LPi 2.4T
1992 965 aut LPi 2.9
paulh
4th Gear member

Wat een geweldig topic om te lezen, en een goed idee + goed uitgewerkt van RVF! Leuke verhalen over de achterbank vroeger, ik ken ze ook nog. Bij ons was het Paul Simon en John Denver, omdat die ouwe cassettedecks nogal eens te langzaam gingen draaien en alle andere muziek dan heel belabberd werd ...
Ik zat nog te denken: zou je niet ook je laptop omgekeerd aan het plafond kunnen bevestigen? Beeldscherm op z'n kop instellen is een makkie - en dan klapt-ie uit het plafond. Ik was trouwens erg verbaasd over hoe goedkoop die portable systeempjes (zien er niet uit - ben ik het mee eens) zijn geworden. Vergelijk dat eens met een Rear Seat Entertainment van Volvo ...
Maar goed, ik heb nooit iemand achterin ...
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
Dagobert
1st Gear member

Ik gebruik een 8" breedbeeld schermpje met een eigen gemaakt beugeltje bevestigd aan de hoofdsteun. Het schermpje verlicht bij mij NIET het dak :-)
1 kabel van scherm naar mijn Ipod Classic (160Gb).
Nu kan ik van voren probleemloos een video kiezen, m'n zoontje heeft uuuuuuuuuuuren video en met de Ipod aangesloten op de auto accu kan het ook uuuuuuuren doorgaan als het moet.
Dat vind ik persoonlijk nog altijd een perfecte oplossing,
Een scherm mooi in de hoofdsteun ingebouwd zou het wel helemaal "af" maken. Misschien in de toekomst :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”