Hallo allemaal,
De motor van mijn 460 1.8i (B18U?) doet nogal vreemd de laatste tijd. Stationair loopt hij nogal vreemd. De ene keer draait de motor verhoogd stationair, maar sinds vandaag geeft de motor ook zelf gas. 22 keer wel te verstaan waarbij de 23e keer een langere gasstoot is.... Alsof dat ding zelf een wil heeft gekregen :? Ik heb gekeken naar de gaskabel, daar is niks mis mee, het injectiesysteem is schoongemaakt, alle slangen zijn goed. Dus ik snap het niet echt meer. Ik heb wel gezien dat het kleppendeksel wat olie lekt en dat er een dermate flinke druk op de koeling staat dat deze zijn koelvloeistof eruit wil spuiten bij een warme motor. Zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
Mvg,
Henk.
Problemen met de motor...
-
- 3rd Gear member
Beetje olie bij de kleppendeksel kan geen kwaad zolang je niet elke week moet bijvullen. Koelsysteem is gesloten en daar hoort bij een warme motor druk op te staan.
MAP sensor al gecontroleerd? Effe naar zoeken op het forum is veel over geschreven. Stekkers ook schoongemaakt? Lekke pakking?
MAP sensor al gecontroleerd? Effe naar zoeken op het forum is veel over geschreven. Stekkers ook schoongemaakt? Lekke pakking?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Klinkt eerder als een stationairregelaar die niet helemaal goed meer is. Het is een rechthoekig zwart kastje tussen je luchtinlaat en je blok (om erbij te komen moet je je luchtinlaat -die grote zwarte pannekoek- even demonteren). Zit aan je gasklep vast.
Vervangen met een sloopexemplaar (alhoewel je die natuurlijk ook niet volledig kunt vertrouwen), eventueel een nieuwe kopen. Op ebay worden regelmatig merkloze aangeboden voor een paar tientjes (zoek op idle valve)
Vervangen met een sloopexemplaar (alhoewel je die natuurlijk ook niet volledig kunt vertrouwen), eventueel een nieuwe kopen. Op ebay worden regelmatig merkloze aangeboden voor een paar tientjes (zoek op idle valve)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
Hoi,
Bedankt voor de reacties! Ik ben erachter gekomen dat het de stappenmotor is. Dit en het feit dat mijn schokbrekers en draagarmen vervangen moeten worden en dat hij dermate veel roest heeft dat er gelast moet worden aan de wielkasten en dorpels heeft mij doen besluiten maar naar een andere auto uit te gaan kijken. Laatste hoop is nog een "donorauto" waar ik de goeie delen van mij auto op kan zetten en die ik voor niet veel kan ophalen. Ga ik vanavond maar even naar kijken.....
Groet,
Henk.
Bedankt voor de reacties! Ik ben erachter gekomen dat het de stappenmotor is. Dit en het feit dat mijn schokbrekers en draagarmen vervangen moeten worden en dat hij dermate veel roest heeft dat er gelast moet worden aan de wielkasten en dorpels heeft mij doen besluiten maar naar een andere auto uit te gaan kijken. Laatste hoop is nog een "donorauto" waar ik de goeie delen van mij auto op kan zetten en die ik voor niet veel kan ophalen. Ga ik vanavond maar even naar kijken.....
Groet,
Henk.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Ik zou eens op een sloop bij je in de buurt rondkijken. Stappenmotor, veerpoten en draagarmen zijn meestal tientjeswerk (zelf demonteren). Natuurlijk is het dan geen garantie dat je het voor de volgende apk niet nog een keer moet doen, maar je kunt er zomaar geluk mee hebben.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
Hmmm, heb je gelijk in, maar als je de wielkasten en dorpel bekijkt.... Die moeten echt zwaar gelast worden. Ben vanavond naar de donor wezen kijken. Eigenlijk precies dezelfde, zelfs de kleur en het interieur, maar dan met airco, elec spiegels, wiswas op de koplampen en mooie velgen. Ook nog uit 96 dus minder last van roest en de mooie achterlichten (witte knippers met reflector). Het defect wat eraan zit is te maken en voor 200 kan ik me er (hopelijk) geen buil aan vallen. Slechter dan dit wordt het toch niet.... En gelukkig heb ik een zeer bedreven monteur die me helpt 

- SchoutenCC
- 5th Gear member
Als die maar 200 kost zou ik zeggen koop die MITS hij door de apk komt. Schors dan je oude en laat die juist de donor zijn. Heb je in 1x een goede auto en een hoop reservedelen, maar zorg je dat degene in beste staat je rijdende auto is.
-
- 1st Gear member
Is idd de bedoeling. Vanmiddag haal ik hem samen met de monteur op. Waarschijnlijk is er iets mis met de ontsteking, maar verder is het nog best een nette auto. Dus de APK zou geen grote problemen op moeten leveren. Met een beetje mazzel rijdt ik morgen in een "nieuwe" 460 :roll:
- Giesto-440
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Dat is wel erg relaxed zeg! Als je dan alle goede dingen hebt verwisseld kun je hem nog bij de sloop aanbieden en kijken of je er nog een deel van de 200 euro voor terug kunt krijgen.... 
Mocht je nou perongeluk de versnellingsbak overhouden (Of heeeel het blok) ik houd me aanbevolen hoor

Mocht je nou perongeluk de versnellingsbak overhouden (Of heeeel het blok) ik houd me aanbevolen hoor

Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000