Handrem, muchos problemas

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
roder00
1st Gear member

Net terug van 3 weken Spanje. Helaas heeft mijn V50 de eerste 4 dagen van de vakantie bij de plaatselijke Volvogarage in Girona doorgebracht. Bij aankomst op de camping in Spanje kreeg ik mijn handrem niet helemaal ontkoppeld nadat ik hem had aangetrokken om achteruit omhoog op een stijle weg te rijden. Het leek dus op een mechanisch probleem. Omdat ik nogal in de weg stond heb ik hem , denk ik, half op de rem achteruit 20 meter omhoog gereden met een scherp brandluchtje tot gevolg. Het dashbordlampje bleef branden trouwens. Nadat ik hem met wat geforceerde kracht toch ontkoppeld kreeg bleef het lampje nog steeds branden. Ik heb daarop de Volvo assistence gebeld en het probleem uitgelegd. Ik vertrouwde de rem niet meer en , gelet op het heuvelachtige gebied, leek het me wijzer om de boel na te laten kijken, het is toch handig als de auto remt wanneer dat gewenst is. Weggesleept naar Girona (40 km. verderop) en na 3 dagen hadden ze de handremsensor gerepareerd, aan de handrem zelf mankeerde niets werd mij in gebrekkig Engels meegedeeld. Alles werkt nu weer maar vandaag toch maar voor de zekerheid naar mn eigen Volvodealer gebracht om de boel nog maar eens na te laten kijken. Het leek me een mechanisch iets en een sensor reparatie is iets anders lijkt mij. Wordt vervolgd dus.
Trouwens perfect geholpen door Volvoassistence.
V50 (10-2007, 1,8- brilliant blue, nebula 17 inch, 225/45-17, dakspoiler, Volvo Garmin navigatie, roofrails, sunblinds.
Yamaha XT600E, 1999
Ex. V70 juni 2000
supafly1975
2nd Gear member

Wie rijdt nu met de rem opgetrokken?!?
Dat scherp brandluchtje is inderdaad heel logisch... Waarschijnlijk de remmen?
sequence
5th Gear member

TS schrijft toch dat ie 20 meter met de auto half op de rem heeft gereden, omdat hij de handrem er niet af kreeg. En in de weg stond.

Dus er was al een probleem voordat hij ging rijden met de rem erop.
V40 T2 Nordic+
roder00
1st Gear member

Ik heb hem door mn eigen dealer na laten kijken en er is niets gevonden. Wel opperde de monteur dat het weleens voorkomt dat als je de handrem erop zet na een lange rit de blokken kunnen blijven kleven op de schijven als je de handrem er vanaf wilt halen. Ze gaan er vanuit dat dat het probleem was en hebben voor de rest geen verklaring voor de kapotte sensor van de handrem.
V50 (10-2007, 1,8- brilliant blue, nebula 17 inch, 225/45-17, dakspoiler, Volvo Garmin navigatie, roofrails, sunblinds.
Yamaha XT600E, 1999
Ex. V70 juni 2000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”