Beste volvo liefhebbers,
Wanneer ik met mijn V70 over een putdeksel (of andere scherpe hobbel) rijd dan rammelt er wat voor. Het gekke is dat het lijkt of het aan weerskanten hetzelfde geluid geeft. Zouden natuurlijk de beroemde stabilisatorstangetjes kunnen zijn, maar het is wel toeval dat het aan beide kanten is. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Is het makkelijk te zien of voelen wanneer er speling op de stbilisatorstangrubbers zit?
Alvast hartelijk dank.
Cor
Rammel
-
- 3rd Gear member
rijd eens over een 'put' in de bocht, rammelt hij dan niet dan zijn het je stangetjes.
zelf ook meegemaakt, en vond dat wel een duidelijk herkenningspunt. In de bocht staat de rolstabi op voorpanning en zal dus niet gaan rammelen.
zelf ook meegemaakt, en vond dat wel een duidelijk herkenningspunt. In de bocht staat de rolstabi op voorpanning en zal dus niet gaan rammelen.
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De stabilisator stangetjes zijn een bekend probleem. Alles daar komt wat losser in elkaar te zitten en de rubbertjes missen op den duur hun veerkracht. Bij mij zijn de stangetjes na 180k vervangen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 2nd Gear member
Bedankt allemaal.
Ik ben vandaag naar de dealer geweest en hij heeft er een nieuw stangetje opgezet. Rammel is weg. Auto was al een half jaar uit de garantie maar ik hoefde toch niks te betalen. Dat noem ik nog eens service!
Cor
Ik ben vandaag naar de dealer geweest en hij heeft er een nieuw stangetje opgezet. Rammel is weg. Auto was al een half jaar uit de garantie maar ik hoefde toch niks te betalen. Dat noem ik nog eens service!
Cor