Hoi
Hier ben ik voor de verandering weer eens,
Ik zou mijn automatische ruiten willen kalibereren, ze staan een beetje slecht.
Ik heb al bij 3 auto's waaronder mijn vorige volvo 480 de deurpanelen gedemonteerd maar mijn 440 '93 heb geen idee waar ik moet beginnen.
Kan iemand me tips geven?
Alvast bedankt!
deurpaneel verwijderen
-
- 3rd Gear member
Het "handvat" kun je er met een schroevedraaier zo uitwippen waarachter 2 schroeven zitten. Het vervelendste gedeelte is kapje van de deurhendel eraf halen. Deze willen nog wel eens breken. Je moet hem opentrekken alsof je de deur open wilt maken en dan tussen het scharnier en het kapje een schoevendraaier steken. Dan kun je hem er voorzichtig uithalen.
-
- 3rd Gear member
Hey Arjen,
Heel erg bedankt voor deze info, dankzij jou heb ik dus al twee problemen verholpen! Dat van mijn dynamo en dit klusje zal nu wel lukken dankzij jou!
Groeten
Heel erg bedankt voor deze info, dankzij jou heb ik dus al twee problemen verholpen! Dat van mijn dynamo en dit klusje zal nu wel lukken dankzij jou!
Groeten
- SchoutenCC
- 5th Gear member
De rest van de schroeven:
4x bij de speakers (kapje gewoon geklemd)
2x onder de handgreep (bestaat uit twee delen, bovenste helft geklemd)
1x achter het side protection logo (twee delen, logo zelf geklemd)
Daarna onder in de hoek richting de achterbank beginnen los te trekken (daar zit een plug). Nu rust je paneel enkel nog bij het raam, deze kun je omhoog werken door eerst bij het slotknopje omhoog te duwen.
En idd, met het deurhendel-afdekkapje even voorzichtig zijn. Heel normaal als het niet direct lukt, ik heb er ook al in totaal een stuk of drie aan gort geholpen, indien kapot heeft Arjen vast nog wel een adresje waar er nog een paar reserve afdekplaatjes zijn
4x bij de speakers (kapje gewoon geklemd)
2x onder de handgreep (bestaat uit twee delen, bovenste helft geklemd)
1x achter het side protection logo (twee delen, logo zelf geklemd)
Daarna onder in de hoek richting de achterbank beginnen los te trekken (daar zit een plug). Nu rust je paneel enkel nog bij het raam, deze kun je omhoog werken door eerst bij het slotknopje omhoog te duwen.
En idd, met het deurhendel-afdekkapje even voorzichtig zijn. Heel normaal als het niet direct lukt, ik heb er ook al in totaal een stuk of drie aan gort geholpen, indien kapot heeft Arjen vast nog wel een adresje waar er nog een paar reserve afdekplaatjes zijn

De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 3rd Gear member
@ Zark, ook heel erg bedankt, maar nu zie ik dat op de beide ramen genoeg speling zit om 'wringen' te voorkomen, dus ik denk dat ik het zo ga laten...
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
deurklinkkapje vergt enige oefening, maar met een klein/dun schroevendraaiertje krijg je ze er zeker na het mollen van 1 of 2 altijd weer heel uit 

440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)
C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
-
- 3rd Gear member
Hehe, ik zal er eens aan denken