Tikkend geluid na het starten

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Renate
1st Gear member

Volvo 20 D gekocht een maand geleden en bevalt perfect, rijdt heerlijk, lekker vlot en veel trekkracht :P . Nu viel me op dat s'morgens waneer ik wegrij ( niet gelijk) maar na een x -aantal seconden een tik vanonder de voorkant van de Auto komt . Heb al gekeken maar er is niks los, ook niet onder de motorkap, o ja en da Airco staat uit !!... kan het niet de pomp van de Airco zijn ? of werkt die niet als ie uit staat , mischien domme vraag hoor..maar heb geen verstand van techniek. Oh ja het geluid is maar eenmalig gedurende de rest van de rit hoor je niets, in ieder geval geen tik.. :P .... Vanmiddag toen ik weer nar huis reed na het werken dacht ik het weer te horen, voor de rest rijdt de auto als een trein.
Fredhead
Geartronic member

Die van mij heeft het ook na zoveel seconde na het starten.
Geluid valt alleen maar op als ik stilsta met het raam open, anders valt het niet eens op
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member

Zou de controle van het ABS systeem kunnen zijn.

Heb je de airco altijd op AUTO staan? Wanneer de pomp handmatig uitgeschakeld is slaat de pomp niet aan na het starten van de motor. Overigens hoor je bij het starten van de aircopomp ook zo'n tik. (magneetkoppeling).
V40 T2 Nordic+
Schuurmanneke
1st Gear member

Is de aircopomp die wordt ingeschakeld. Wanneer je keer goed gas geeft en daarna de auto stationair laat lopen, hoor je dezelfde tik.

De reden dat de aircopomp pas na enkele seconden na het starten wordt ingeschakeld is logisch. Alle systemen hebben de check gehad, en de elektrische huishouding is dan op orde. De aircopomp geeft een aardige aanslag op performance van de auto.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”