Volvo bluekens
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik denk dat een iets mindere ervaring zo breed uitgemeten op dit forum Bluekens ook nodeloos schade doet.
Volvo for life
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Bart, ik ben je met je opmerking volledig eens.Ik denk dat een iets mindere ervaring zo breed uitgemeten op dit forum Bluekens ook nodeloos schade doet
Nogmaals: zelf heb ik louter uitstekende ervaringen met Bluekens (geef wel toe dat ze niet de goedkoopste dealer zijn, maar leveren uitstekend werk)
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Hoezo schade? Ik tel nu al meer positieve ervaringen dan negatieve.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Puntje voor jou!joost schreef:Hoezo schade? Ik tel nu al meer positieve ervaringen dan negatieve.
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
Wat wil je dan?Zelf ben ik vanaf de 60K beurt naar Bluekens Breda overgegaan en ben vanaf dat moment ZEER tevreden over de Volvo. Kennelijk begreep de vorige dealer niet dat ik als klant geintresseerd ben in oplossingen. Bluekens heeft van mij een tevreden Volvo rijder gemaakt.
Een (nieuwe) klant van de concurrent die zichzelf meld !!!
een mooi praatje/ beetje extra service en "walla" deal gesloten!
ik weet zeker dat iedere dealer tevreden /ontevreden klanten heeft!
De manier van klachten oplossen kan uiteraard verschillen, maar ook een klant dient "koning" te blijven!!
Met mijn dealer in Dordrecht ben ik in ieder geval nog steeds tevreden!
maar ja ook hier zijn de meningen wel eens over verschillend !
Ik denk dat het ook je eigen opstelling hoe dat een dealer reageerd !
Het blijft tenslotte mensenwerk, en waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt, voor de een heeft dat meer gevolgen dan voor de ander!
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20565
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Frumpy
Dat is mijn ervaring wel. De winstmarges liggen bij leaseauto's zeker lager. De maatschappijen willen echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat is dan ook veelal de reden dat je je eigen auto niet kunt inruilen als je een leaseauto krijgt. (of je krijgt echt een schrijnend bod)
Maar om weer on topic te gaan. Ik vind de afleverpraktijken absoluut niet door de beugel kunnen. En dus ligt de bal inderdaad bij StefanV50 om de vestigingsmanager daar op aan te spreken.
Dat is mijn ervaring wel. De winstmarges liggen bij leaseauto's zeker lager. De maatschappijen willen echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat is dan ook veelal de reden dat je je eigen auto niet kunt inruilen als je een leaseauto krijgt. (of je krijgt echt een schrijnend bod)
Maar om weer on topic te gaan. Ik vind de afleverpraktijken absoluut niet door de beugel kunnen. En dus ligt de bal inderdaad bij StefanV50 om de vestigingsmanager daar op aan te spreken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
De klacht is het beginpunt voor ieder verbetering! Zorg ervoor dat de klacht op de juiste plaats (wat hoger in de organisatie
) deponeert. Als je dat op een redelijke en rustige manier doet, zul je zeker tot een goede oplossing komen.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volvo Beesd Leest Ook Mee.
:):)

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hartstikke waar!joost schreef:De klacht is het beginpunt voor ieder verbetering! Zorg ervoor dat de klacht op de juiste plaats (wat hoger in de organisatie) deponeert. Als je dat op een redelijke en rustige manier doet, zul je zeker tot een goede oplossing komen.
- Stefanv50
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 01:19
hebben jullie het eerste verhaal wel goed gelezende punten die ik daar op noem zijn feiten.Skywalker schreef:Bart, ik ben je met je opmerking volledig eens.Ik denk dat een iets mindere ervaring zo breed uitgemeten op dit forum Bluekens ook nodeloos schade doet
Nogmaals: zelf heb ik louter uitstekende ervaringen met Bluekens (geef wel toe dat ze niet de goedkoopste dealer zijn, maar leveren uitstekend werk)
Mijn collega heeft het zelfde probleem bij bluekens.
ik blijf er gewoon bij het zijn dat ik het een mindere garage vind.
kan iemand mijn anders verklaren dat ik al 5 keer bij de garge ben geweest in 5 weken tijd en dat ik woensdag voor de 6e keer teurg kan???
heb een aantal jaar een galant gereden van de zaak en ben ook altijd bij de zelfde dealer gekomen en daar nooit van die slordige dingen meegemaakt.
maar goed mijn collega en ik zijn nu opzoek naar een andere dealer iemand nog advies.????
ps een forum is toch om elkaars mening te delen ?
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
www.heicosportiv.de
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Heb het verhaal nog eens teruggelezen en ik denk dat de auto zelf nogal voor problemen zorgt (afgezien van de spoiler).
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Ik denk dat Stefanv50 zich ook dient te realiseren dat je eens pech kunt hebben met een auto. Dat is uiteraard erg vervelend, zeker als je dan ook nog eens de indruk hebt dat men (Bluekens) niet adequaat op de problemen reageert. Maar hij dient zich ook te realiseren dat er veel positieve geluiden zijn over Bluekens (méér dan negatieve geluiden) en dat de conclusie weleens zou kunnen zijn dat Bluekens helemaal zo slecht niet is. Wellicht heeft een en ander te maken met wat je verwacht van zo'n bedrijf. Je hebt vaak met meerdere mensen te maken die van elkaar misschien niet weten wat ze precies aan jouw auto hebben gedaan (bijv. het monteren van die spoiler). Dat is volstrekt normaal in garages van dergelijke omvang. Anders zou je je auto misschien beter kunnen laten onderhouden bij de lokale beunhaas om de hoek (no offense intended
).

...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Beste Stefanv50,
Mijn advies: stop met moddergooien, neem contact op met de heer M.P. Damen (Technisch bedrijfsleider) bespreek de kwestie, vergeet het oudzeer en wordt een gelukkig mens met die mooie auto.
Mijn advies: stop met moddergooien, neem contact op met de heer M.P. Damen (Technisch bedrijfsleider) bespreek de kwestie, vergeet het oudzeer en wordt een gelukkig mens met die mooie auto.

Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Stefanv50
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 01:19
Heb deze man gesproken en die neemt het probleem wel serieus.Skywalker schreef:Beste Stefanv50,
Mijn advies: stop met moddergooien, neem contact op met de heer M.P. Damen (Technisch bedrijfsleider) bespreek de kwestie, vergeet het oudzeer en wordt een gelukkig mens met die mooie auto.
dus hoppelijk gaat vanaf nu wel alles goed.
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
www.heicosportiv.de
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik ben blij dat je deze stap hebt genomen.
Een klacht is uiteindelijk een goede aanleiding om de band met de klant te verbeteren. Bij dhr Damen ben je in goede handen.
Succes
Een klacht is uiteindelijk een goede aanleiding om de band met de klant te verbeteren. Bij dhr Damen ben je in goede handen.
Succes
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 25.01.2006 - 11:22
Kom zelf al 15 jaar bij Bluekens en ga zowel naar Roosendaal als Breda. Uit ervaring weet ik dat je er altijd uit komt bij deze garage, ze blijven met je klachten net zolang doorgaan tot het probleem verholpen is. Neemt niet weg dat slordigheden zoals met jouw spoiler zoveel mogelijk voorkomen zouden moeten worden. Helaas is fouten maken menselijk en overkomt elke garage dat wel eens.
Bas
Bas
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
High Mobility, leder calcite cream.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13.01.2006 - 01:41
- Locatie: utrecht
Ik sluit me volledig aan bij gupje.Ik spreek van 1983 tot 87 De blauwtjes van de Ettense baan, zo noemde we Bluekens,waren zeer korrekt in de afhandeling van klachten.In totaal had ik er een en heb deze met de toemalige directeur besproken,die schrok ervan en binnen 2 dagen was het probleem aan 343 opgelost en het koste me geen cent,wat aan de balie wel gevraagd werd.De familie ken ik ook uit het Princehaagse gebeuren.Voor mij zijn het goeie gasten met prima monteurs.maar waar gewerkt wordt vallen spaanders en over die spaanders kun je het best onderhandelen met de directeur zo blijft hij op de hoogte van wat er op de werkvloer gebeurd.
groeten Jedda
- alettesmeekens
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 16:42
- Locatie: Ulvenhout
- Contacteer:
ook ik wil nog even benadrukken dat fouten menselijk zijn. Soms liggen verwachtingen erg hoog en dan kan het nogal eens tegenvallen!
Ik weet er alles van want mag er maar genoeg over horen aan de ontbijttafel van vader en moeders....
Mijn ouders doen heel veel zaken met Bluekens en hebben over het algemeen goede ervaringen dus ik denk niet dat het terecht is Bluekens af te schilderen als een slechte dealer.
Ik ken er ook een aantal mensen en ik vind het een prima bedrijf
groeten Alette
Ik weet er alles van want mag er maar genoeg over horen aan de ontbijttafel van vader en moeders....
Mijn ouders doen heel veel zaken met Bluekens en hebben over het algemeen goede ervaringen dus ik denk niet dat het terecht is Bluekens af te schilderen als een slechte dealer.
Ik ken er ook een aantal mensen en ik vind het een prima bedrijf
groeten Alette