grote vakantie 2009

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Zoals jullie weten was de ama combi een week voor de grote vakantie goedgekeurd na een periode van 2,5 jaar restauratie. De auto heeft in werkelijkheid al vanaf 2003 stilgestaan dus het was ontzettend spannend of al die moeite het ook waard was. We zijn ANWB lid met een uitgebreid pakket dus de auto kwam hoe dan ook terug en vervangend vervoer zou ook geregeld worden.

Gelukkig heeft het niet zover hoeven komen.

De camping die we in Comblain au tour hadden gereserveerd was echt een aanfluiting, allemaal stacaravans en het sanitair was meer dan om te huilen. Dus toen maar 7 km terug gereden naar Comblain au pont want daar was ook een camping Le Confluent (samenvloeing van 2 rivieren) en dat was echt een top camping, niet groot en maar een paar vaste staanplaatsen. Voor ons een reden om zeker volgend jaar weer een paar dagen daar te vertoeven.

Hier een paar foto's

een paar uur na aankomst

Afbeelding

Afbeelding

Later in de week kwamen ook mijn schoonouders en mijn schoonzus met haar 2 koter's, allemaal volvo rijders (station) . Mijn schoonlui een 145 uit 71 en mijn schoonzus een V70 uit 2007.

Afbeelding

Het was heerlijk weer om te kano er op uit te trekken (11 km is zo gedaan) Hebben eerder in die week 22 km gedaan maar toen bleek de kano zo lek als een mandje te zijn. Dus elke km de boot omkeren.

Afbeelding

Daarnaast is er ook gestept en gewandeld.

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam de dag dat we weer moesten vertrekken en dit is altijd leuk om zo te eindigen, dit heb ik nog nooit meegemaakt (misschien waren ze wel blij dat we gingen) :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

On the road agian

Afbeelding
Weesje
3rd Gear member

Welkom terug,
Goed om te horen dat de combi het goed heeft gehouden.
Wellicht nog een paar verbeterpunten gevonden na de reis?
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
admiral
5th Gear member

Weesje schreef:Welkom terug,
Goed om te horen dat de combi het goed heeft gehouden.
Wellicht nog een paar verbeterpunten gevonden na de reis?
Zeker's wel:

Achteras vervangen voor een sedan (minder toeren), deze bonkt ook wel erg.
5 bak monteren of een overdrive. (nog minder toeren)
Geluids isolatie op de bodem en schutboard monteren
Ski box op het dak want ook al zijn we met zijn 3 hij zat toch weer vol, ook naast mijn zoon op de achterbank. En we nemen toch echt niet overdreven veel mee.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

ArjanV is ook met zo'n auto in de weer maar dan nog echt restaureren. Die zit vol met wilde plannen die nog uitvoerbaar zijn ook.
Misschien leuk om samen nog wat dingen te doen? Hij woont in Flevoland.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
admiral
5th Gear member

Msuidgeest schreef:ArjanV is ook met zo'n auto in de weer maar dan nog echt restaureren. Die zit vol met wilde plannen die nog uitvoerbaar zijn ook.
Misschien leuk om samen nog wat dingen te doen? Hij woont in Flevoland.
Ik weet van zijn plannen en die komen in grote lijnen overeen met die van mij, maar eerst de belangrijke dingen en dan steeds verder verbeteren en moderniseren.

En ik vergat nog 1 ding te vermelden, cruise control moet er ook op.
Obbe
Starter

Ook ik ben met mijn amazon op vakantie geweest! (hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dat hierbij zet?)

Half jaartje geleden heb ik een blauwe amazon gekocht en al snel kreeg ik het in me bol om hem weereens in zijn geboorteland te laten rondtuffen! Ik kan jullie vertellen... het was GE-WEL-DIG!!!

We hebben in 2,5 weken tijd ca. 4000 kilometer bijna probleemloos gereden, onderweg mijn raam moeten maken (ging niet meer omhoog), nieuwe accu moeten kopen (had ik veel eerder moeten doen), en een noodreparatie aan de verlichting moeten doen (gelukkig stukje draad en een schakelaar bij me ;))

hieronder een plaatje van de route:
Afbeelding
Overal waar we kwamen hebben we hele leuke reacties gehad. We zijn zowel voor gek verklaard als tot held uitgeroepen. Iedereen kent wel iemand die vroeger ook een amazon had (of nog heeft) en mensen vinden het geweldig dat er nu een broekie van 21 jaar gaat kamperen met een volvo van 44 jaar oud.

Hieronder wat autofoto's

Langs de duitse autobahn:
Afbeelding

Aan de deense kust (vlakbij krijtrotsen van mon):
Afbeelding

De pakezel (wat kan er toch veel zooi in zo'n auto!):
Afbeelding

Generatie volvo's (op Ölland, eiland aan de oostkust)
Afbeelding

Misschien zijn er mensen die ooit ook van plan zijn zo iets te gaan doen. Ik kan het alleen maar aanraden! Ook ik heb heel lang getwijfeld of ik het mijn auto wel moest aandoen, maar sluit een uitgebreid ANWB pakket af en bespaar niet op het meenemen van gereedschap (en een handboek natuurlijk) en er kan weinig misgaan!

Vergeef me mijn entousiasme

Obbe
admiral
5th Gear member

Geen probleem dat je hier post, de titel geeft het al aan, anders had ik wel onze grote vakantie geschreven. Dus mensen drop hier al je grote vakantie plezier van 2009.
ArjanV
3rd Gear member
Contacteer:

En waarom heb ik dit topic gemist???
Heb het wel vaker als ik berichten sinds laatste bezoek bekijk dat er dan een aantal overgeslagen worden, bug in het forum waarschijnlijk.

Leuk om het verslag en je ervaringen te lezen.
Een OD of een 5bak is dus een must begrijp ik uit je verhaal.

succes met de aanpassingen.
whitehorsekart
5th Gear member

Leuk, Obbe!
En leuke foto's ook!
Mijn zoons van 30 en 23 zijn samen een week door Frankrijk gecrost (langs de circuits van Reims, Rouen, Le Mans en Monthlerie, waar je niet bij mag) met één van de hun 2 Volvo 140's. En ik ben indertijd veel door Frankrijk op vakantie geweest met Amazon Combi, vrouw, 3 kinderen en aanhanger. Ik ga binnenkort met de 940 van 1995 naar Bordeaux. Daar zijn Volvo's voor gemaakt!

Denk er wél aan dat alleen een ANWB pakket geen garantie is: zorg dat je auto officieel is getaxeerd, anders kon men bij pech wel eens zeggen dat de auto te weinig waard is om naar Nederland terug te brengen. Ik zeg dat maar omdat je tóch al terug bent! Je hebt trouwens al de beste eigenschap van de oude redblock Volvo's ontdekt: ze brengen je eigenlijk altijd weer thuis, soms op 3 cilinders, maar goed!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
V480-S60
Geartronic member

What the......

Ook ik heb dit gemist. Vreemd.....

Welcome back zou ik maar zeggen. Leuk dat de Ama het gered heeft.

Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt van de 3 familie auto's 8) :wink:

BTW ik zie nog een mooie Constructam naast jullie plekje. Is dat niet wat voor achter de Ama, of dan toch liever een SMV 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”