centrale vergrendeling 940 uit 1995

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Remco999
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.08.2007 - 21:08
Locatie: Oss

Dag allemaal,

Ik heb een volvo 945 uit 95. Zonder afstandsbediening op de centrale deurvergrendeling. Toen ik m 2 jaar geleden kocht werd de accu leeggetrokken door de lege batterij van het alarm. Dit heb ik er uiteindelijk uitgesloopt, 3x de wegenwacht ivm met niet kunnen starten en geen startkabels, dan houd t geduld een keer op :lol:

Op de deurstijl bij de bestuurder zat wel een driehoekje met knipperlichtje, dit heb ik laten zitten.

Nu ben ik bezig om een aftermarket setje afstandsbediening in te bouwen, wat volgens mij niet al te moeilijk moet zijn. Ik heb nogal wat op internet gezocht als ik er niet uitkwam en nu ben ik eens benieuwd.
Heb ik nu een guard xxx systeem, waarbij misschien afstandbediening bij zit, maar die ik niet gehad heb toen ik m kocht? Tijdens inbouw electra gedeelte van after market setje klikte in een keer alle deuren, gingen wel niet open of dicht, maar toch...

Wat denken jullie, en wat is nu wijsheid......

Alvast bedankt voor jullie reacties/ideen...

gr, Remco
Remco999
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.08.2007 - 21:08
Locatie: Oss

niemand een een idee? ::?:
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jawel.
Welk CDV-motortje heb je of gebruik je?
Je moet een 5-draads hebben in de bestuurdersdeur, of van de aftermarketset de 5-draads inbouwen.

Je hebt overigens een Guard I, met die driehoek, maar als je het relais er even uithaalt, weet je het zeker (als je me het nummer even mailt.)
Voor de Guard I heb ik nog een handzender.

Ik heb voor de Guard II nog een setje liggen, relais met 2 handzenders en een hele rits handzenders die wellicht te programmeren is op jouw auto.
Overigens zit het relais van een Guard I boven de schopplaat bij de bestuurder, als ik me niet vergis.
Weet je zeker dat het een alarmsysteem is en niet gewoon een CDV?
(Antwoord mag ook per bericht, als je dat veiliger vindt)

Als je trouwens zeker weet dat het een Guard I is, heb ik het complete servicehandboek wel digitaal voor je, kun je eens zien of je daar verder mee komt.
Ik heb twee jaar een aftermarket gehad, maar ben nu toch wel erg tevreden met mijn vorige maand gemonteerde Guard II met drie handzenders.....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Remco999 schreef:....Dit heb ik er uiteindelijk uitgesloopt.....een driehoekje met knipperlichtje, dit heb ik laten zitten.
Nou, dan is het helemaal een eitje.
Links van je dashboardkastje (als je dat eruit sloopt, zie je een tweetal relaisvoeten zitten.)

Afbeelding

Prik het juiste relais erin, met geprogrammeerde zenders, en klaar, de deurmotor zit er waarschijnlijk al in.

Kom je uit de buurt (van Den Bosch)?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Hé Bas!
Heb je voor mij per ongeluk nog een handzender? Ik heb een Guard met het driehoekige dingetje op de voorruitstijl. Het is de lichtgrijze handzender met één knop en rood led'je.
Groeten!
Tom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ja, heb ik en je mag hem met alle plezier proberen, maar ik denk dat ie niet werkt.
Hij heeft een blauwe strip en die zou volgens zeggen niet werken met jouw type auto.
Kom hem gerust inleren, Den Bosch is niet zo ver weg toch?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Zijn er met rode en blauwe rand?

Dan moet ik even tot volgende week wachten, want de auto staat nog steeds bij de Volvo-specialist om uit te zoeken waarom hij af en toe niet start.

Zie svp het draadje op het forum van de 700/900 vereniging waar ik ook een advertentie heb staan voor de remote.
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/25495

Groeten!

Tom
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Klopt, er zijn twee versies, eigenlijk drie.
Rode en blauwe bies, maar ook een IR-oogje.

Ik weet (nog) niet, met zekerheid of de blauwe in te leren is op een "rood" relais, maar zoals gezegd, kom het gerust uitproberen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Remco999
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16.08.2007 - 21:08
Locatie: Oss

bedankt voor jullie hulp. Bas, PM onderweg.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”