Mensen...enig hulp is welkom!
Ik wil mijn draag armen vervangen zowel L.V als R.V. type auto V70 stat. 2.5 tdi uit '98.
Voor APK waren deze afgekeurd vandaar!
Echter wie kan mij zeggen waar ik moet opletten en welke materialen ik moet halen?
Ik zie nl. bij diverse aanbieders verschillende types en prijzen plus dat er dan nog van alles bijkomt aan materiaal.
Weet iemand die mij gewoon een complete set kan aanbieden voor weinig..uiteraard?
Niet dat ik straks nog eens met het fietsje naar de automaterialen zaak kan omdat er iets niet bij is geleverd!
Of weet iemand die mij hierbij kan helpen..uiteraard tegen een lichtelijke vergoeding en in de buurt van Arnhem radius 30 a 40 km geen probleem?
Bij een garage kost het mij rond 600 euries en bij Volvo rond de 900 euries...en aangezien ook bij mij de recessie is toegeslagen...zou ik dit toch liever voor een stuk goedkoper gemaakt willen hebben!
Bij voorbaat dank.
Fabian
Help! Draagarmen vervangen?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat is er nog meer nodig dan de draagarmen dan? Ben erg benieuwd, want de draagarmen zijn gewoon los te vervangen zonder verdere zaken.
Let erg op met immitatie armen. Deze gaan niet zelden binnen het jaar weer stuk. Scantech spant wat dat betreft de kroon. Ik heb zelf bij Nordicar in Heerhugowaard de draagarmen vandaan, en die hebben het in elk geval 1,5 jaar vol gehouden. Daarna heb ik de auto weg gedaan, dus de kans is er dat ze er nog onder zitten.
Als je zeker wilt zijn de draagarmen niet nog eens te hoeven vervangen zou ik ze lekker bij de dealer halen. Kost wat meer, maar weet je zeker dat het in een keer goed is.
Let erg op met immitatie armen. Deze gaan niet zelden binnen het jaar weer stuk. Scantech spant wat dat betreft de kroon. Ik heb zelf bij Nordicar in Heerhugowaard de draagarmen vandaan, en die hebben het in elk geval 1,5 jaar vol gehouden. Daarna heb ik de auto weg gedaan, dus de kans is er dat ze er nog onder zitten.
Als je zeker wilt zijn de draagarmen niet nog eens te hoeven vervangen zou ik ze lekker bij de dealer halen. Kost wat meer, maar weet je zeker dat het in een keer goed is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 08:14
- Locatie: Huissen
Bij de garage kosten ze al p/st. 173,= euro incl. de btw zal maar niet navragen wat het bij de Volvo dealer kost..!
Ik zou niks anders meer willen rijden echter je moet er niks mee krijgen als je geen verstand van auto's hebt want bij de volvo dealer betaal je de hoofdprijs.
Maar goed het gaat mij er ook om of het dan verstandig is tevens andere zaken te vervangen die met de ophanging te maken hebben of zeggen jullie "als nog goed is niet doen"uiteraard is het altijd verstandig maar is het dan noodzakelijk?
Thx's maar weer.
Ik zou niks anders meer willen rijden echter je moet er niks mee krijgen als je geen verstand van auto's hebt want bij de volvo dealer betaal je de hoofdprijs.
Maar goed het gaat mij er ook om of het dan verstandig is tevens andere zaken te vervangen die met de ophanging te maken hebben of zeggen jullie "als nog goed is niet doen"uiteraard is het altijd verstandig maar is het dan noodzakelijk?
Thx's maar weer.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Allen zaken vervangen die stuk zijn of niet meer aan de norm voldoen (schokbrekers bijvoorbeeld) tenzij je geld over hebt.
heb even gekeken, maar een draagarm kost 90 euro bij Nordicar. Ik weet niet of ze nog dezelfde gebruiken als destijds. Dat is inmiddels 5 jaar geleden. Prijs komt wel overeen.
Ik meen dat diesel de 4 bouts variant is. Je kunt dat zelf eenvoudig checken onder de auto. Het gata om de bevestiging aan het subframe.
heb even gekeken, maar een draagarm kost 90 euro bij Nordicar. Ik weet niet of ze nog dezelfde gebruiken als destijds. Dat is inmiddels 5 jaar geleden. Prijs komt wel overeen.
Ik meen dat diesel de 4 bouts variant is. Je kunt dat zelf eenvoudig checken onder de auto. Het gata om de bevestiging aan het subframe.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
ik heb 1 draagarm laten vv bij een volvo specialist bij mij in de buurt en die vroeg 125 euro voor een nieuwe draagarm... is trouwens een benzine
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De turbo-benzine modellen hebben dezelfde draagarmen als de diesels: met 4 bevestigingsbouten aan het subframe.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 08:14
- Locatie: Huissen
En nog meer reperatie..sjoett!
Was vandaag de remblokken aan het vervangen achter en wat denk je een van de zuigers is een stuk afgebroken..dus andere remklauw moeten halen..en remt weer als de beste!
Ik ga het proberen...als jullie niks meer horen van mij dan ben ik geen lid en heb dan ook geen Volvo meer...!!!
Op goed geluk!
Was vandaag de remblokken aan het vervangen achter en wat denk je een van de zuigers is een stuk afgebroken..dus andere remklauw moeten halen..en remt weer als de beste!
Ik ga het proberen...als jullie niks meer horen van mij dan ben ik geen lid en heb dan ook geen Volvo meer...!!!
Op goed geluk!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Stuk uit de zuiger? is dat met demonteren gebeurd? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.
Enneh, als je een remklauw kunt vervangen en ontluchten kun je zeker twee draagarmen vervangen!
Enneh, als je een remklauw kunt vervangen en ontluchten kun je zeker twee draagarmen vervangen!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 08:14
- Locatie: Huissen
Dit moet volgens mij allang gebeurd zijn wellicht door hitte en dan snelle afkoeling en als je net een stuk metaal heb dat al niet goed gefabriceerd was tjaa...hij is net afgebroken op het stuk waar de rubber begint en er steekt dan een randje metaal uit die tegen de remblok aanduwt, en dat is nou ook net een stuk wat dunner is vanwege de aansluiting van het rubber.
Het zal mij denk ik wel lukken echter is het z'n gepruts als je auto niet op een brug staat maar goed we gaan het proberen!
Het zal mij denk ik wel lukken echter is het z'n gepruts als je auto niet op een brug staat maar goed we gaan het proberen!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tsja, maar dan weet je dus echt niet wat je besteld. en wat kun je verwachten van een draagarm van 34,50!
FSVip, ik heb het ook gewoon op de vloer met een krik vervangen.
FSVip, ik heb het ook gewoon op de vloer met een krik vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het probleem is dat het rubber stuk gaat. En je wilt niet elk jaar je draagarmen vervangen neem ik aan.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik zou als ik jou was,toch eens informeren bij de volvo dealer.FSVip schreef:Bij de garage kosten ze al p/st. 173,= euro incl. de btw zal maar niet navragen wat het bij de Volvo dealer kost..!
Ik zou niks anders meer willen rijden echter je moet er niks mee krijgen als je geen verstand van auto's hebt want bij de volvo dealer betaal je de hoofdprijs.
Maar goed het gaat mij er ook om of het dan verstandig is tevens andere zaken te vervangen die met de ophanging te maken hebben of zeggen jullie "als nog goed is niet doen"uiteraard is het altijd verstandig maar is het dan noodzakelijk?
Thx's maar weer.
het zou zo maar eens kunnen dat deze niet duurder is
ik heb dit nl.zelf mogen ondervinden.
S6
geen glans zonder wrijving
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 15:08
- Locatie: Land van Heusden en Altena
Ik heb 3 mnd terug na de nodige Scanpech ellende, 2 draagarmen van Meyle gemonteerd.
Een weeereld van verschil met de Scantech versie's, waarvan ik er in 3 jaar tijd ook 3 versleet. De rubbers van Meyle zijn om te beginnen al stugger waardoor de voorkant een stuk beter aan voelt. De duurzaamheid moet zich nog bewijzen maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik betaalde bij Brezan 89 euro incl. per stuk. (wel wat korting bedongen)
T' monteren is goed zelf te doen met een goede krik en een goeie dopsleutelset.
Een weeereld van verschil met de Scantech versie's, waarvan ik er in 3 jaar tijd ook 3 versleet. De rubbers van Meyle zijn om te beginnen al stugger waardoor de voorkant een stuk beter aan voelt. De duurzaamheid moet zich nog bewijzen maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik betaalde bij Brezan 89 euro incl. per stuk. (wel wat korting bedongen)
T' monteren is goed zelf te doen met een goede krik en een goeie dopsleutelset.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 12:04
- Locatie: lommel,belgie
Beetje laat maar ik heb ze ook(Meyle)werelmateriaal,zitten er nu 1 jaar onder en nog altijd top.(ik vind ze zelfs beter als de originele en daarbij de helft goedkoper.Joop schreef:Ik heb 3 mnd terug na de nodige Scanpech ellende, 2 draagarmen van Meyle gemonteerd.
Een weeereld van verschil met de Scantech versie's, waarvan ik er in 3 jaar tijd ook 3 versleet. De rubbers van Meyle zijn om te beginnen al stugger waardoor de voorkant een stuk beter aan voelt. De duurzaamheid moet zich nog bewijzen maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik betaalde bij Brezan 89 euro incl. per stuk. (wel wat korting bedongen)
T' monteren is goed zelf te doen met een goede krik en een goeie dopsleutelset.

Succes,walter