Hallo medevolvorijders,
misschien weten jullie raad, want ik weet het niet meer.
Ik heb sinds een maand of twee, zomaar ineens kregen, een zeer irritante fluittoon in m'n auto als ik harder rijd dan 90 km/h. Soms heb ik het het pas bij 110 of harder, maar meestal rond de 100 km/h. Het gekke is dat ik er soms ook totaal geen last van heb.
Ik heb al vanalles geprobeerd om te achterhalen waaraan het geluid te wijten valt. Raamrubbers afgeplakt, de ventilatierooster bij de voorruit afgeplakt, kachelpijpen gecontroleerd en allemaal met geen resultaat.
Heeft iemand van jullie dit ook eens gehad en nog belangrijker voor mij, wat hieraan de oplossing voorwas.
Ik hoop ten zeerste voor een oplossing, want het rijplezier wordt er hier niet beter van. Heb laatst zelfs m'n auto laten staan en de VW Golf 2 van m'n moeder gepakt om "even" vanuit Limburg naar Drente te rijden, want zo erg is het inmiddels !!
Groet Joep
Zeer irritant gefluit in m'n 240 !!
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Dat klinkt als de voorruitrubber die kennelijk iets te losjes om de ruit zit. Waarschijnlijk aan de onderzijde van de voorruit.
Is er onlangs een andere voorruit ingezet?
Op volvolvo.nl vind je beslist antwoorden op dit probleem.
Is er onlangs een andere voorruit ingezet?
Op volvolvo.nl vind je beslist antwoorden op dit probleem.
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
ruitenwisserarmen misschien?
makkelijk te demonteren en proberen.
antenne langs de A stijl?
raam dat niet goed sluit?
succes
trouwens je woont in de buurt (Blerick)
makkelijk te demonteren en proberen.
antenne langs de A stijl?
raam dat niet goed sluit?
succes
trouwens je woont in de buurt (Blerick)
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
joep, ben je er al uit?
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.