Hallo,
Heb al lange tijd last van een resonantie linksboven in het dashboard. Mijn
diesel is nogal een chagrijnig type en is erg knorrig en trilt enorm onder de 2000 rpm. Het gevolg is dat er in het dashboard iets mee begint te trillen op het moment dat dit toerental voorbij komt.
Ik heb al heel het klokkenspel eruit gehaald, de ventilatie openingen e.t.c. verlijmd met een sikaflex, en het dashboard klinkt nu als bij een BMW (grapje), solide.
Het irritante resonatietje is gebleven, waar ik ook op druk of doe het blijft, HELP.
Garage zal het weer afdoen als : een D5 trilt nogal, en kan erg verschillen van auto" en "product eigenschap". Hier komen we toch nooit uit, heb ik het gevoel, en ben dus begonnen met gevolg-bestrijding.
Herkent iemand dit rammeltje'/ resornantie, en/of kan iemand mij helpen met een gouden tip.
Alvast bedankt,
Resonantie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35
Ik had een irritant licht rammeltje achter het dashboardkastje (andere kant, ik weet het) maar bij mij was het een stekker die nogal rammelde. De inhoud van de stekker rammelde; het was een aardig hoog en zacht rammeltje, maar net aanwezig genoeg om de serene rust te doorbreken. nou heb ik nog een rammeltje rechts voorin zitten. Heb het dashboardkastje er al uit gehad, maar nog niet kunnen localiseren. kan me goed vinden in je quest. Wellicht is het een stekkertje dat loopt te fibreren.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
U bedoeld dat parkeerkaartjeshoudertje?? heb ik er al uit gehaald, dacht ik eerst ookkoster schreef:Misschien ten overvloede, maar is het niet dat plastic klemmetje dat rechts in de sponning van je voorruit zit?
Daar had ik ook "last" van en kon het niet vinden terwijl het recht voor mijn snuffert zat.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ben nu op vakantie met de volvo.
Het valt op dat hij als hij koud is erg mooi loopt, hij trilt dan ook niet bij de lagere toerentallen.
Als je een tijdje heb gereden komt het rauwe lopen terug en slaat hij aan het trillen en resoneren???
Heb de garage al ingelicht, is iets raars, normaal gaat een diesel mooier lopen als hij warm is!!!
Het valt op dat hij als hij koud is erg mooi loopt, hij trilt dan ook niet bij de lagere toerentallen.
Als je een tijdje heb gereden komt het rauwe lopen terug en slaat hij aan het trillen en resoneren???
Heb de garage al ingelicht, is iets raars, normaal gaat een diesel mooier lopen als hij warm is!!!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Een injector die aan het overlijden is?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Welk bouwjaar heeft jouw auto?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Niet waarschijnlijk bij zo'n kilometerstand/bouwjaar.lemmer schreef:Dank je voor je reactie,
Herken je dit? Dat zou wel snel zijn, wagen heeft 45000 km gedaan.
Ben benieuwd, succes.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De types met de nieuwe motor (met af fabriek roetfilter) hebben eigenlijk geen structurele problemen meer met de injectoren itt het model voor 2006.
Je kunt proberen om de software te laten vernieuwen. Het wil daardoor nog wel eens verbeteren.
Je kunt proberen om de software te laten vernieuwen. Het wil daardoor nog wel eens verbeteren.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Is het fenomeen met het trillen/ resoneren dan een bekend euvel wat voor kan komen bij deze v70. Heb met diverse nieuwe modellen gereden XC70 en V70 en heb daar geen trillingen waar kunnen nemen.
Ik denk als ze de resonantie linksvoor kunnen vinden, ik er geen probleem mee heb. Maar zoals hierboven beschreven vermoed ik dat het in de raamstijl zelf zit, iets niet goed doorgelast of zo.
Ik denk als ze de resonantie linksvoor kunnen vinden, ik er geen probleem mee heb. Maar zoals hierboven beschreven vermoed ik dat het in de raamstijl zelf zit, iets niet goed doorgelast of zo.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zijn wel meer problemen mee. Sommige auto's trillen meer dan anderen, soms hinderlijk. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor gezien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
De mijne dus hinderlijk, heb ik weer, gaat weer een hoop kosten, draaid waarschijnlijk op een inruil uit (wat een frusterende kennismaking met het merk Volvo).
Aan de andere kant loopt hij als hij nog niet op temperatuur is wel mooi rond, het doet zich echt voor als hij echt op temperatuur is gekomen na 20 minuten rijden op snelwegtempo.
Aan de andere kant loopt hij als hij nog niet op temperatuur is wel mooi rond, het doet zich echt voor als hij echt op temperatuur is gekomen na 20 minuten rijden op snelwegtempo.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vreemd probleem inderdaad. Ben je al eens bij de dealer geweest?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Dat wilde ik ook al zeggen. Lijkt mij een goed idee.edraket schreef:Vreemd probleem inderdaad. Ben je al eens bij de dealer geweest?
Mij is ook al opgevallen dat de volvodealer vele problemen weet te tackelen. :evil:
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ja, ben ik al geweest, toen bleek een van de bouten van de bovenste motorsteun (balk) los te zitten.
Tevens hebben ze daarvoor al aangegeven dat ze hem nogal rumoerig vonden lopen. Zie hierboven en mijn eerdere topic.
Achteraf hebben ze niet goed genoeg proefgereden, want de resonantie was er nog.
Ik heb ze al benaderd, ga er volgende week langs. Denk dat ik me een beetje harder op moet stellen, neem de wagen niet mee indien het echt verholpen is, maar heb er echt een hekel aan dat te moeten doen.
Tevens hebben ze daarvoor al aangegeven dat ze hem nogal rumoerig vonden lopen. Zie hierboven en mijn eerdere topic.
Achteraf hebben ze niet goed genoeg proefgereden, want de resonantie was er nog.
Ik heb ze al benaderd, ga er volgende week langs. Denk dat ik me een beetje harder op moet stellen, neem de wagen niet mee indien het echt verholpen is, maar heb er echt een hekel aan dat te moeten doen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
In ieder geval heb ik nu alles uit het dashboard gehad wat er uit kon. Alle kabels die bloot lagen heb ik omwikkeld met vilttape.
De kanalen van de zijruitontwaseming heb ik helemaal omwikkeld met dit tape, tevens de uitstroomopeningen en de mannetje/ vrouwtje verbindingen van deze buizen.
De bekleding van de A-stijl weggenomen en de kabels volledig ingetaped met dit vilttape, tevens de stijl er helemaal mee bekleed, haakje van de airbag ermee bekleed e.t.c, alles zit als een huis en als je op het dashboard slaat hoor je niets alleen een solide boenk.
Weer rijden, en het f....ing resonatietje zit er nog steed, het zal nog wel dieper zitten, ergens onder de voorruit maar daar kom ik niet bij.
Erg frusterend :onfire: maar ik zal hem vinden
Weet iemand of er achter het ontwasemingsrooster nog iets zit, en hoe kan dit rooster eruit worden genomen?
De kanalen van de zijruitontwaseming heb ik helemaal omwikkeld met dit tape, tevens de uitstroomopeningen en de mannetje/ vrouwtje verbindingen van deze buizen.
De bekleding van de A-stijl weggenomen en de kabels volledig ingetaped met dit vilttape, tevens de stijl er helemaal mee bekleed, haakje van de airbag ermee bekleed e.t.c, alles zit als een huis en als je op het dashboard slaat hoor je niets alleen een solide boenk.
Weer rijden, en het f....ing resonatietje zit er nog steed, het zal nog wel dieper zitten, ergens onder de voorruit maar daar kom ik niet bij.
Erg frusterend :onfire: maar ik zal hem vinden
Weet iemand of er achter het ontwasemingsrooster nog iets zit, en hoe kan dit rooster eruit worden genomen?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Hij is bij de dealer geweest. Er loopt een stalen balk van het SIPS systeem in het dashboard waar iets tegenaan liep de rammelen. Voor zover te horen is het geluidje weg.
Garage bedankt.
Garage bedankt.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options