126 of 130 pk

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Nadat ik mijn autogegevens eens door het rdw had gehaald, gaf deze aan dat mijn auto 93 kw zou moeten hebben.
Het instructieboekje geeft aan dat er verschillende type's zijn, te weten een 122,126,130,163 pk waarbij de 126 pk(92 kw) het dichtst in de buurt zit van de 93 kw.

De 93 kw komt niet voor in de boeken, als ik onder de motorkap kijk zijn de laatste 2 cijfers(die aangeven wat voor type motor het is)van het id nummer niet bekend en staat daar alleen het algemene nummer dat het een diesel betreft.

Heeft het te maken met het belgisch belastingklimaat dat eerste 3 type's
zo kort op elkaar zitten w b t vermogensopbouw?

Ik ga ervan uit dat ik de 126 pk heb maar helemaal zeker is dat dus niet, iemand nog ideeen hoe ik daar zekerheid over kan krijgen?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

is hij met of zonder "af fabriek" rpf?
130pk was zonder, 126pk met
Volvo for life
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Het betreft idd een af fabriek partikel filter, en dus een 126pk. Is dit dan dezelfde motor als de D5?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

niet helemaal nee
Volvo for life
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ondanks "slechts" 126 pk zijn we wel tevreden over de prestatie's dat zal wel komen door de 5 cylinders die ook gewoon lekker klinkt.
Ik kijk voorzichtig weleens naar chiptuning maar dan maximaal 25 tot 30 pk meer, van de andere kant hoor ik daar verschillende berichten over.
Ik heb geen idee wat het eea doet met bijv vliegwiel en dergelijke, als het tot een brandsfof besparing zal leiden is het misschien te overwegen. Alhoewel de tuning ook aangekocht moet worden dus per saldo zal er wel weinig te halen zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

bart simpson schreef:niet helemaal nee
bart wat zijn dan de verschillen, behalve het motormanagement. Ik hoorde bij mijn dealer dat de blokken identiek zijn.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gevanje schreef:
bart simpson schreef:niet helemaal nee
bart wat zijn dan de verschillen, behalve het motormanagement. Ik hoorde bij mijn dealer dat de blokken identiek zijn.
het gietdeel van het blok klopt idd, het is voor een dealer ook een stuk makkelijker om zo'n vraag af te doen met dit antwoord dan de verschillen uit te zoeken, voel me ook niet geroepen om ze voor je uit te zoeken maar ze zijn verschillend genoeg om met "niet helemaal nee" te kunnen antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”