Laatst weigerde mijn auto, na twee weken stil te hebben gestaan, ineens dienst. Wat ik ook probeerde hij startte niet. De volgende ochtend toch nog maar eens geprobeerd, en je raad het misschien al, hij deed het gewoon weer.
Sindsdien doet hij het weer gewoon met een koude motor, maar het gekke is dat als ik hem met warme motor uitzet en meteen daarna weer probeer te starten hij het niet doet. Na een minuut of 5 wel weer gewoon.
Is er iemand onder jullie die deze ervaring herkent en me van tips kan voorzien?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
starten 240 GL 2,3injectie
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- polarwittesloep245
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
- Locatie: Venlo
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden

- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Mogelijk dat je brandstofrelais niet meer goed werkt. Bijrijders kant onder het dashboard, wit relais. Heb het zelfde gehad omdat de achterste pomp uitviel en er geen druk in de benzine leiding zat.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
heb je die pomp niet nodig bij koude start?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
K-tronic of LH jetronic?
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Voor zover ik weet draaien ze alle twee, heb wel een injectie motor (B230F). Als de achterste niet werkte dan liep hij moeilijk stationair en viel uit bij het optrekken. Starten op de kruising wilde niet lukken en moest wachten tot de auto afgekoeld was. Hoop niet dat je zo ver komt.Stinky schreef:heb je die pomp niet nodig bij koude start?
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Mijn auto, ook B230F, loopt warm ook lastig stationair. Ik heb er nog niet
naar gekeken, of in mijn geval: naar laten kijken. Ik lees hier en daar wat
en geef het de garagist mee de volgende keer. Ik kan ermee leven. Alstie
eenmaal weer loopt dat stoptie ook niet. Wat ik denk te weten is dat het
vanalles kan zijn:
- valse lucht (luchtslangen poreus/lek)
- smerig kleppenhuis (bij de inlaat, motor krijgt net iets te weinig)
- kapotte temperatuurmeter in luchtfilterhuis
naar gekeken, of in mijn geval: naar laten kijken. Ik lees hier en daar wat
en geef het de garagist mee de volgende keer. Ik kan ermee leven. Alstie
eenmaal weer loopt dat stoptie ook niet. Wat ik denk te weten is dat het
vanalles kan zijn:
- valse lucht (luchtslangen poreus/lek)
- smerig kleppenhuis (bij de inlaat, motor krijgt net iets te weinig)
- kapotte temperatuurmeter in luchtfilterhuis
- RaoulC
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17.09.2007 - 11:51
- Locatie: Gent
Er zit ook nog een afstelschroef in het stationair kanaal. Als de gasklep dicht is loopt hierdoor het mengsel de motor in. Kan ook een oorzaak zijn, afstellen en onderhouden staat in ieder Haynes of Vraagbaak. Kan je zelf en scheelt wat centen om het te laten doen.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11