V70 2.4 op LPG of niet?
- FGG
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15.09.2005 - 09:08
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Een vriend van me krijgt vrijdag een V70 2.4 140pk uit 2003 met ca. 160.000km op de klok. Een rekensommetje leerde ons gisteren dat LPG met zijn kilometrage aanzienlijk goedkoper is dan benzine. Nu weet ik dat de 2.5's uit de 850 en V70 classic prima op LPG kunnen. Hoe zit het met deze 2.4?
Dan ga je toch iets langzamer...
Maar als je het vliegtuig op vakantie neemt, ga je niet met de auto.

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dan moet je er een kop van een BiFuel opzetten, die heeft hardere kleppen. De motoren zijn wat gevoeliger dan de 2.5
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt het ook een tijd aankijken met de oude kop en de klepspeling elke 20000km controleren...als je geluk hebt blijft hij heel!
Er zitten stelbare kleppen in,dus geen hydraulische klepstoters,laat je dus niks wijs maken door de verkoper!
Er zitten stelbare kleppen in,dus geen hydraulische klepstoters,laat je dus niks wijs maken door de verkoper!
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
Er is al heel veel over geschreven op dit forum.
Er zijn grote voorstanders en grote tegenstanders.
Ik zelf heb een 2.4 waar ik een Vialle LPi installatie heb laten inbouwen en er nu 30.000 km goed mee gereden.
Als ik van tevoren had geweten dat de 2.4 gevoeliger is voor storingen en schade dan had ik waarschijnlijk langer uitgekeken naar een 2.5
Het kleppenstellen wat Ramon&Ramon hierboven beschrijft is een dure aangelegenheid.
Sterkte met wikken en wegen.
Er zijn grote voorstanders en grote tegenstanders.
Ik zelf heb een 2.4 waar ik een Vialle LPi installatie heb laten inbouwen en er nu 30.000 km goed mee gereden.
Als ik van tevoren had geweten dat de 2.4 gevoeliger is voor storingen en schade dan had ik waarschijnlijk langer uitgekeken naar een 2.5
Het kleppenstellen wat Ramon&Ramon hierboven beschrijft is een dure aangelegenheid.
Sterkte met wikken en wegen.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]